Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mistä voisi tulla etupäästä vasemmalta sellainen ääni lähes aina kun ajaa pieneen monttuun ns: pieni kitinä ei kuulu mitään kun on ihan paikallaan ja painelee autoa etupäästä vaan ajaessa pieneen monttuun ääni kuuluu
Voisiko ääni kuulua mahdollisesti koiranluista Jos on ne koiranluut niin pystyykö niitä itse vaihtamaan ? ja onko kalliskin remontti ?
hemuli kirjoitti:Voisiko ääni kuulua mahdollisesti koiranluista Jos on ne koiranluut niin pystyykö niitä itse vaihtamaan ? ja onko kalliskin remontti ?
voi tulla ja varmaan tulee.
voi vaihtaa ite ja en usko et on kallis remonttikaan vaihattaa ku ei siin kestä ku noin 10 min
Olen kuullut että noita motonetin koiranluita olisi vähän haukuttu niin kannataako edes ostaa sieltä vai onko joilekkin ihmisille vaan sattunut huono säkä niillä motonetin osilla myyköhän varaosamailma aivan saman laatuisia osia kuin tämä motonet. Ei raskisi mennä suoraan merkkiliikeseen.
itellä oli eskortissa samallaista kolinaa ja koiranluistahan se johtui. käännä rengas linkkuun siten että voit vaikka käsin vähän kiskoa koiranluuta. itellä ainakin huomas välyksen helposti tuolla tavalla. tosin en tiedä mahtuutko ja pystyykö mondeossa repimään... vaihtotyö ei oo iso homma. ite hain motonetistä molemmille puolille ja ihan hyvin on pelittäny ainakin tähän saakka. *koputtaa puuta*
Ite oon vaihtanu jo kolmet koiranluut alle vuoden sisään.Viime tuokokuussa ja syys lokakuussa ja nyt tammikuussa!Pikkusen ottaa pattiin vaihella nuita koko ajan vaikka eihän se hirveen kova homma oo.Kilometrejä tulee vuodessa vajaa 20 tuhatta.Miten usein muut vaihtaa nuita koiranluita.Onko kukaan löytäny semmosia jotka kestäs vähän kauemmin?
^Aika huimaa kulutusta. Mä olen ajellut tolla omallani 14 kuukautta, eikä kolise pätkääkään. Tietäis vaan mitkä siellä on ? Toi on aivan älytöntä, jos joutuu muutaman kuukauden välein vaihtelemaan. Volvossakin nuo ovat kulutustavaraa, kolme on mennyt 74 000 km aikana, huonoimmat kesti 21kk ja 47 000 km. Se on jo siedettävää. Eihän sulla mitään muuta vikaa ole, kun tuolla tavalla kuluvat. Ja jos ei ole, kerro ihmeessä, mitä olet sinne laittanut, että osataan me muut välttää !
Itsellä varmaankin menee vaihtoon nuo koiranluut.. Mitenkäs tuo vaihtaminen tapahtuu kun kaikki sanoo, että on helppo homma ja hoituu 10 minuutissa? Eipä oo vielä lähemmin tullu kurkattua oman auton alle että oiskos jotain kuvia tai hyviä neuvoja tarjolla? Kiitän
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise...
Rengas ilmaan ja irti. Koiranluu on kii molemmista päistään muttereilla. Irti ja uus tilalle. Voi olla ruosteessa, mutta rutkasti crc:tä niin eiköhän aukee. Vaikka edellisenä iltana ruikkaat, pitäs onnistua ruikkiin rengas paikallaankin, jos kääntää renkaat tappiin. Nivelen "akselia" tarvii pitää kiinni ettei pyöri läpi aukaistessa ja uutta kiristäessä. Onnistuu esim. rystystentuhoajalla.
Näin siis ainakin escortissa, mondeossa lienee lähes samanlainen ratkaisu... Ja oli vissiin kyseessä etupään koiranluut..
Täälä samaa kolinaa. Vaihdoin toisen puolen viime kesänä ja nyt kolisee, en tiedä kumpi puoli nyt ääntää, toivottavasti se jota ei vaihdettu.
Helppo homma tosiaan tuo vaihto. Edellisiin vinkkeihin vielä lisään, että kannattaa tunkata pyörän ripustus sitten optimi asentoon niin lähtee koiranluu helpommin pois paikoiltaan kun pultit on auki.
Ite laitoin silloin tarvikeosan ~20e ja toivon että se ei kolise tällä kertaa.
Tuli jonkin aikaa sitten vaihdettua luut eteen ja taakse, vihdoin... Takaa ei kuulu enää lainkaan kolinaa, mutta edessä jatkuu vaan. Oliskohan nyt sitten kyseessä iskarin yläpään laakeri, joka aiheuttaa kolinan? Sen vaihto ei liene paha homma Ei ainakaan osat oo kalliita
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise...
joo, oishan tossa noi kumit jo ostettuna, mutta näytti ne vanhat olevan vielä ihan hyvässä kunnossa. vituttaa vaan lähtee tiputtaa sitä apurunkoa, muuten ei niitä oikeen mahu vaihtamaan. ei oo taas oikeen suunniteltu tota runkorakennelmaa näin niinku teeseitse-miehen kannalta
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise...
Mulla on -98 Farkku TD Farkku Mondeo ja vaihdoin koiranluut molemmille puolille. Onko tuossa molemmilla puolilla samanlaiset koiranluut vai onko toisella puolella pikkaisen erillainen?
Nostettiin koko auto pukkien päälle ja joka nurkka purettiin yhtä aikaa. Kun koiranluut oli vaihdettu ja auto laskettu takas maahan niin huomasin, että ne vanhat koiran luut oli pikkuisen erillaisia. Kun asetti ne pystysuuntaan vierekkäin, niin kiinnityskohdat oli yhteensä noin sentin verran leveämmällä toisessa kuin toisessa. Pituus oli täysin sama ja toisessa nivelten taustat oli muoviset ja toisessa metalliset. Ajattelin että ne on varmaan eri valmistajan ja ihmettelin että ompas heittoa osissa. Mutta kun tarkistin paikalleen asennetut uudet luut niin huomasin, että toisessa nivelen taustat oli muoviset ja toisessa metalliset.
Luut on ostettu sanamasta tarvikeliikkeestä ja yhtä aikaa. Tuli väkisellä tuossa semmonen ajatus mieleen, että onko toiselle puolelle erillainen luu ku toisella? Ja Kumpi luu tulee kummallekki puolelle? Tuurilla 50/50 ne sattu oikein.
No, kun paikkakunnalle nyt tuli tuo motonet...menin periaatteitani vastoin ostamaan sieltä ne yhdystangot. Hinta 17,90 kpl, orggis maksaa jotain 70e kpl, joten tuolla rahalla suostun kokeilemaan periaatteideni joustavuutta. Kunhan saapi ne paikalleen niin tulevat kilsat näyttää mistä ne on tehty...Ja todellakin ne on helpot vaihtaa.
No Lapazu, vuosi on kohta mennyt, mites dogbonesit jakselee...?
Meillä on tuo farkku mondeo -01 ja itse ollaan ajettu sillä nyt n.27000tkm. ja kolme koiranluuta on vaihdettu heikoin kesti alle puol vuotta. Kaikki kolme mitä olen ostanut on ollut hieman toisistaan poikkeavia, pituudeltaan, materiaaliltaan ja hinnaltaan. Nyt on kuskin puolella edessä muovinen ja vänkärin edessä normi metallinen ja tupla hintainen.Ne vaihdettiin samaan aikaan eli vertaillaan nyt mikä kestää ja kuin kauan. Viikko siinä meni että sai ajella hiljaisella autolla, nyt kuuluu narinaa ja kolinaa takaa. Ei välttämättä naurata ihan liikaa!
on se hyvä kun entisaikaan ei ollu luita kuin koirilla eheh!
en edes haluakkaan ymmärtää miksi noita pitää kylvää ympäri autoa... ja jos pitää niin vois olla hiukka rankempaa tekoa eikä mitään mikroauton osia