Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sellanen olis ongelma että kun laitan anturiin liittimen kiinni niin akku tyhjenee vaikka virrat ei olisi päällä. Onko vika anturissa, liittimessä vai johdoissa, miten sen saisi selvitettyä helpoiten? Ja pitäisikö anturiin edes tulla virtaa ku virrat ei ole kytkettynä? Kone on 1.8i zetec, vaikka tokkopa tuolla tyypillä niin merkitystä.
eli jostain kohtaa pääsee virtaa läpi vaikka ei pitäis? hoituiskohan homma releellä että virta ei pääsis kulkemaan anturille ja oisko siinä sillon vaara että joku muu hajoaa?...
jaska74 kirjoitti:anturin toimintahan on maadottaminen
ööö? eikös se anturi oo lämpötilan mukaan säätyvä vastus, ns. termistori? anturiinhan tulee kaks johdinta, eli mitä se nyt siellä sitten maadoittais? anturi on virtapiirin osa, ja piirissä kulkeva virta säätyy vastuksen mukaan. eikös se jotenkin noin mene... piuha irti = piiri avoin => virta ei kulje. mutta toisaalta eihän tuon piirin kautta pitäs mennä mitään virtaa jos virrat on pois, eli vaikka anturi olisikin rikki ja päästäisi virtaa läpi koko ajan saman määrän, niin ei sen pitäis akkua purkaa... toimiiko lämpömittari normaalisti piuhan ollessa kiinni? vai onko kyseessä ruiskun lämpöanturi?
Mataz kirjoitti:ööö? eikös se anturi oo lämpötilan mukaan säätyvä vastus, ns. termistori? anturiinhan tulee kaks johdinta, eli mitä se nyt siellä sitten maadoittais?
niin joo, puhuttiin eskosta
sierrassahan se maadottaa sitä enemmän mitä lämpimämpi se on
(noin niinkus karkeesti sanottuna)