Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Olis kysymystä asiasta joka koskee sulakkeen palamisesta kun peruuttaa?
Sulake on myös vilkuille joten joka peruutuksen jälkeen sulake palaa ja täten ei enää vilkutkaan toimi......tällä hetkellä ratkon asiaa poistamalla sulakkeen ku peruutan.....ärsyttävä ja vaivalloinen tapa......seuraavaksi otan peruutusvalonkytkimen irti.......mutta ennen tätä toimenpidettä haluaisin kysyä osaajilta että kuinka tuon ongelman voisi korjata kunnolla?
Aikaisemmin palstalla kyselin kytkimeen liittyviä asioita ja sain niillä ohjeilla homman toimimaan......kunnes nyt viikonloppuna alkoi poltteleen sulakkeita....
Voisiko liitin olla likainen jotta polttaa sulakkeen? Virallinen sulake koko 10A...(kokeillut riskillä jopa kokoa 20A ja yhä palaa.....seuraavaksiko rautanaula.... )
Toivon rakentavia vastauksia kysymykseen.....ja tarkkailen niitä palstalta aina ku kerkiän....
Heips!
Terveisin,
Mystery47
- Ford Escort 1.8i Zetec-E Sport vm. 1996
- Ford Escort 1.6i EFI CLX vm. 1991 *myyty*
katso ettei pakkivalon kytkimeltä lähtevä johto ole sulanut pakoputkeen kiinni.
Itsellä samantyylinen oireilu kun johdot oli sulanut putkeen kiinni (ohc+T9)
Itselläni samanlaisessa autossa sama vika ja syynä oli se, että peruutusvalon katkaisijan johto oli hankautunut johonkin etuakseliston osaan. Kuori oli rikki ja otti runkoon kii. Kunnollinen eristys ja johdon kiinnitys poisti ongelman.
Automalli mikä on kyseessä on joka näkyy nimeni alla..... Eli alkuperäisessä kysymyksessä......No tietämättömille tiedoksi että Ford Escort -91 EFI 1.6 ..... Kiitoksia muutes vastauksista joita on tänne sadellut.......Tarkistin muuten tuon kytkimen johdon ja se ei ole palanut putkeen kiinni.....mutta piuha on kyllä öljyn peitossa...eli veikkaukseni menee että johto on vaurioitunut ja täten lian takia vetää oikosulkuun....
heips...
Terveisin,
Mystery47
- Ford Escort 1.8i Zetec-E Sport vm. 1996
- Ford Escort 1.6i EFI CLX vm. 1991 *myyty*
Kerran "tappelin" palamattomien pakkivalojen parissa tovin, syynä oli huono kontakti laatikon töpselissä, siis putsaa kunnolla jotta pelittää ja ei "lyö läpi"! 8)
Peruutusvalokytkimen hommasin pari kuukautta sitten.......et siinä ei pitäs olla ongelmaa......Likaa vastaan ostin liuottimet ja alan pistelee konetta puhtaaks.....toivottavasti vika löytyy lian alta....
Terveisin,
Mystery47
- Ford Escort 1.8i Zetec-E Sport vm. 1996
- Ford Escort 1.6i EFI CLX vm. 1991 *myyty*
Jos johdotus ja peruutusvalokatkaisija on kunnossa niin todennäköisimmin vika löytyy ihan peruutusvaloista itsestään, joko itse polttimo tai sen kanta oikosulussa. Lika vesi tms eivät aiheuta 12V jännitteellä kymmenen ampeerin sulakkeen palamista vaikka koko järjestelmä olisi upotettu järveen.
Metallien syöpymistä kosteus toki edesauttaa ja joskus syöpyvä metalli ym yhdisteet voivat muodostaa ajan kanssa sähköä johtavan sillan lähekkäin olevien pintojen välille.