Sierra 2.0i dohc kat päästö ongelma. Vaihtoehdot loppu...
Sierra 2.0i dohc kat päästö ongelma. Vaihtoehdot loppu...
Otsikon mukainen laite ja automaatti laatikolla:
aktiivihiilisuodatin poistettu ja rööri tulpattu imusarjasta
uudet tulpat
uudet tulpan johdot
uusi virranjakajan kansi
uusi pyörijä
puola vaihdettu koska vanha hajosi
öölet vaihdettu
katti otettu autosta joka on mennyt läpi leimasta viime katsastuksessa
kaikki letkut tarkastettu eikä vuotoja ole löytynyt
ilmansuodatin uusi
jako on kohdallaan ei ole satuttu
asentoanturi tarkastettu ja toimii
map-anturi ei ole rikki
Auto käy erinomaisesti ja kulkee myös loistavasti
Räpläsimme romua Harjun Samin kanssa konttorilla päästöissä, mutta loppujen lopuksi mikään ei auttanut päästöihin.
Kierroksilla saimme joten kuten CO ja HC laskemaan rajoihin, mutta lambda arvo nousi liian korkeaksi. Tyhjäkäynnillä joko hc tai co oli korkealla. Välillä arvot kävivät järjettömissä lukemissa.
Bensapaineen säätö ei vaikuttanut juuri mitään.
Pakosarja ja kollektori eivät vuoda. Mitään vuotoja ei ole ennen lambdaa ja katalysaattoria.
Kenkää se romu sai melko hyvän matkaa. Noin 20km ainakin 2 vaihteelle pakotettuna.
Mikä siis avuksi? Todetako vaan, että soon voorti ja pistää purkuun?
Ei ole koskaan ennen ollut näin vaikeaa saada riesa päästöistä läpi.
aktiivihiilisuodatin poistettu ja rööri tulpattu imusarjasta
uudet tulpat
uudet tulpan johdot
uusi virranjakajan kansi
uusi pyörijä
puola vaihdettu koska vanha hajosi
öölet vaihdettu
katti otettu autosta joka on mennyt läpi leimasta viime katsastuksessa
kaikki letkut tarkastettu eikä vuotoja ole löytynyt
ilmansuodatin uusi
jako on kohdallaan ei ole satuttu
asentoanturi tarkastettu ja toimii
map-anturi ei ole rikki
Auto käy erinomaisesti ja kulkee myös loistavasti
Räpläsimme romua Harjun Samin kanssa konttorilla päästöissä, mutta loppujen lopuksi mikään ei auttanut päästöihin.
Kierroksilla saimme joten kuten CO ja HC laskemaan rajoihin, mutta lambda arvo nousi liian korkeaksi. Tyhjäkäynnillä joko hc tai co oli korkealla. Välillä arvot kävivät järjettömissä lukemissa.
Bensapaineen säätö ei vaikuttanut juuri mitään.
Pakosarja ja kollektori eivät vuoda. Mitään vuotoja ei ole ennen lambdaa ja katalysaattoria.
Kenkää se romu sai melko hyvän matkaa. Noin 20km ainakin 2 vaihteelle pakotettuna.
Mikä siis avuksi? Todetako vaan, että soon voorti ja pistää purkuun?
Ei ole koskaan ennen ollut näin vaikeaa saada riesa päästöistä läpi.
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Lamba paskana???
muuta ei nyt keksi
muuta ei nyt keksi
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Aktiivihiilisuodatin suodattaa tankilta tulevia bensahöyryjä ja solenoidin kautta päästelee myös imusarjan niitä. Solenoidin ollessa rikki tai jos joku liitos siitä vuotaa niin siitä aiheutuu käyntihäiriötä ja esimerkiksi ei mene päästöistä läpi. Ongelma poistuu kun nappaa koko turhan viherpiiperrys paskan pois ja tulppaa reiän imusarjasta.
Lisäyksenä vielä noihin listan tietoihin:
Lambda anturi vaihdettu uuteen
Jarrutehostimen letku ei vuoda eikä vaikuta mitään vaikka sen tulppaisi ja koittaisi päästöjä sitten
Nyt jos joku oikeasti näitten kanssa paljon räpeltänyt antaisi vinkkiä niin olisin kiitollinen. On tullut itsekin räpellettyä näitä jonku verran, mutta ei ole näin vaikeaa tapausta vielä ollut.
Lisäyksenä vielä noihin listan tietoihin:
Lambda anturi vaihdettu uuteen
Jarrutehostimen letku ei vuoda eikä vaikuta mitään vaikka sen tulppaisi ja koittaisi päästöjä sitten
Nyt jos joku oikeasti näitten kanssa paljon räpeltänyt antaisi vinkkiä niin olisin kiitollinen. On tullut itsekin räpellettyä näitä jonku verran, mutta ei ole näin vaikeaa tapausta vielä ollut.
Lisää tietoja
laitas ne arvot kaikkinensa tähän näkyviin niin voin kertoa tarkemmin.
Jos sulla CO arvot käy korkeella, niin on kyseessä vuoto putkistossa tai tiivisteissä. HC arvot tiedätkin varmaan, mutta lisää arvoja kaipailisin.
Elikkä olet tutkinut putkiston, eli sen ei pitäisi vuotaa OK. Pakosarjan ja muut tiivisteet olet kuunnellu stetoskoopilla esim ? OK.
Seuraavaksi tulee mieleen klassinen esimerkki..jäähdytin nesteet, mutta varsinkin öljyt. Milloin olet viimeksi öljyt vaihtanut ? Öljyn sekaan pääsee joskus vuotamaan polttoainetta ja sen seurauksena nousee päästöarvot huikeasti, vaikka ei olisi vuotoja ja kaikki kävisikin nätisti ja muut arvot kohdillaan, niin jostain syystä on saattanut vuotaa joskus polttoinetta öljyn sekaan joka voitelutehtävissä aiheuttaakin enemmän päästöjä bensiini pitoisuuksien takia.
Jos sulla CO arvot käy korkeella, niin on kyseessä vuoto putkistossa tai tiivisteissä. HC arvot tiedätkin varmaan, mutta lisää arvoja kaipailisin.
Elikkä olet tutkinut putkiston, eli sen ei pitäisi vuotaa OK. Pakosarjan ja muut tiivisteet olet kuunnellu stetoskoopilla esim ? OK.
Seuraavaksi tulee mieleen klassinen esimerkki..jäähdytin nesteet, mutta varsinkin öljyt. Milloin olet viimeksi öljyt vaihtanut ? Öljyn sekaan pääsee joskus vuotamaan polttoainetta ja sen seurauksena nousee päästöarvot huikeasti, vaikka ei olisi vuotoja ja kaikki kävisikin nätisti ja muut arvot kohdillaan, niin jostain syystä on saattanut vuotaa joskus polttoinetta öljyn sekaan joka voitelutehtävissä aiheuttaakin enemmän päästöjä bensiini pitoisuuksien takia.
Ja kyllähän ne sielä konttorilla ja pajalla sanoivat, että jos CO ja HC on liian korkeat niin käy rikkaalla. Muutaman kerran saatiin tarkalla kaasun painamisella melkein läpi kierroksilla, jäi vain lambda arvosta kiinni. Tyhjäkäynnillä joko CO tai HC olivat hiukan liian suuria 
Mulla ei ole lappua noista päästöistä.
Öölet ja suodatin on vaihdettu juuri sen takia, ettei olisi sitä bensaa sielä seassa häiritsemässä.
Jäähdytin nesteistä en sitten tiedä, mutta sitä on
Tiivisteet tarkastettiin tukkimalla kengällä pakoputken pää jolloin kaikki reiät sun muut puhaltelee läpi kivasti. Eipä tullut mistään vaikka kuinka haistelisi ja kädelle koittelisi. Pakoputki kyllä vuotaa, mutta katin jälkeen jolloin ei oo vaikutusta koko touhuun.
Nyt suureksi häpeäksi täytyy todeta, että pakko lähteä tuon riesan kanssa keskiviikkona yhdelle pajalle katsomaan jos selviäisi vika. Ei riitä enää kiinostus...
Muuten jos joku muistaa miten sitä ecun maadoitusta parannettiin järkevästi niin ilmoitusta. Kuoriko vain auton runkoon johdolla vaiko joku ecusta lähtevä johto?

Mulla ei ole lappua noista päästöistä.
Öölet ja suodatin on vaihdettu juuri sen takia, ettei olisi sitä bensaa sielä seassa häiritsemässä.
Jäähdytin nesteistä en sitten tiedä, mutta sitä on

Tiivisteet tarkastettiin tukkimalla kengällä pakoputken pää jolloin kaikki reiät sun muut puhaltelee läpi kivasti. Eipä tullut mistään vaikka kuinka haistelisi ja kädelle koittelisi. Pakoputki kyllä vuotaa, mutta katin jälkeen jolloin ei oo vaikutusta koko touhuun.
Nyt suureksi häpeäksi täytyy todeta, että pakko lähteä tuon riesan kanssa keskiviikkona yhdelle pajalle katsomaan jos selviäisi vika. Ei riitä enää kiinostus...
Muuten jos joku muistaa miten sitä ecun maadoitusta parannettiin järkevästi niin ilmoitusta. Kuoriko vain auton runkoon johdolla vaiko joku ecusta lähtevä johto?
Se joka sanoo, että pakoputken vuoto katin jälkeen ei vaikuta päästöarvoihin, on väärässä! lambda-arvoa nostaa varmasti. esimerkkinä.. vaihdoin yhteen japanilaiseen kulkineeseen takapönton, josta oli jäänyt hitsaamatta noin 5mm matkalta saumaa. johon oli jäänyt rako, vuoto ei ollut suuri, mutta lambda-arvo oli reilusti yli sallitun. 

2.9i
Feel The Difference.
Feel The Difference.
Enpä hirveästi asiasta tiedä, mutta selitellään silti. Jos putki vuotaa niin pakoputken päästä mitattu lambda pitäisi olla liian suuri. Muistan kun vanhasta korollasta mitattiin rikkinäisellä putkella happiarvoa (~lamdbaa siis tavallaan) oli se jotain 10 kertaa yli rajojen. Reiät tukkoon ja lukemat reilusti raameihin.
HC ja CO päästöt: Eihän ole tuosta koneesta hydrauliset nostajat jumissa? Ei mennyt oma esko läpi ennen kuin noi putsasi. Kuuli kyllä dieseli-äänestäkin. Tai olisko peräti venttiilivikaa?
Yksi keino HC ja CO päästöihin on laittaa tankkiin etanolia (=jäänestoa siis). Itselläni oli katsastuksessa ~10% viinaa bensassa. Surffailin netistä sopivaa määrää ja löysin että 10-20% olisi "paras" määrä jollain koneella. Liika viina taas palaa huonommin. Voitelu voi olla huonompaa viinabensalla, mutta ei tuollaiset pitoisuudet vielä autoa riko, ainakaan nopeasti.
Itse en enää mene päästöjä mittaamaan konttorille, huoltopaikoissa on ihan eri meininkin mittaustouhussa. Ja on halvempaakin (10e ottivat tuossa lähipaikassa).
HC ja CO päästöt: Eihän ole tuosta koneesta hydrauliset nostajat jumissa? Ei mennyt oma esko läpi ennen kuin noi putsasi. Kuuli kyllä dieseli-äänestäkin. Tai olisko peräti venttiilivikaa?
Yksi keino HC ja CO päästöihin on laittaa tankkiin etanolia (=jäänestoa siis). Itselläni oli katsastuksessa ~10% viinaa bensassa. Surffailin netistä sopivaa määrää ja löysin että 10-20% olisi "paras" määrä jollain koneella. Liika viina taas palaa huonommin. Voitelu voi olla huonompaa viinabensalla, mutta ei tuollaiset pitoisuudet vielä autoa riko, ainakaan nopeasti.
Itse en enää mene päästöjä mittaamaan konttorille, huoltopaikoissa on ihan eri meininkin mittaustouhussa. Ja on halvempaakin (10e ottivat tuossa lähipaikassa).
No täytyy paljastaa nyt, että ajoin tankin lähes rutikuivaksi ja lykkäsin 2 purkkia jäänestoa sinne eikä silti läpi
Korjataan tuo putkivika sitten. Eli kierroksilla se menee sitten läpi, mutta millä perkeleellä saan sen tyhjäkäynnin kohdalleen.
Harjun Samin kanssa yritettiin kikkailla sielä konttorilla yli tunti, mutta ei millään läpi ja juuri tuolloin mulla oli se 2 purkkia jäänestoa iskettynä tankkiin. Niin ja päästömittaus oli 0e mulle...
Nostajat eivät kilkuta eikä muutakaan ylimääräistä ääntä päästä. Auto lähtee käyntiin -25c pakkasesta ilman lämmitystä joten ei moottori pitäisi huono olla?

Korjataan tuo putkivika sitten. Eli kierroksilla se menee sitten läpi, mutta millä perkeleellä saan sen tyhjäkäynnin kohdalleen.
Harjun Samin kanssa yritettiin kikkailla sielä konttorilla yli tunti, mutta ei millään läpi ja juuri tuolloin mulla oli se 2 purkkia jäänestoa iskettynä tankkiin. Niin ja päästömittaus oli 0e mulle...
Nostajat eivät kilkuta eikä muutakaan ylimääräistä ääntä päästä. Auto lähtee käyntiin -25c pakkasesta ilman lämmitystä joten ei moottori pitäisi huono olla?

-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Ota päästölappu toisesta autost ja vie se sinne konttorille,Paitsi jos omatunto soimaa sen jälkeen 8)
Voin sulle ottaa jos tarviit.. Ite otan aina jostain muusta ja vien sillä...
Voin sulle ottaa jos tarviit.. Ite otan aina jostain muusta ja vien sillä...
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Mitään imuvuotoja ei ole. On niitä nyt tutkinut minun jälkeen pari muutakin...
Tyhjäkäynti säädin oli rikki ja läpää ruuvattu auki. Vika korjattu ja säädetty uudelleen. Ei saatu päästöjä läpi.
Huomenna vien pajalla ja ruvetaan repimään paikkoja auki kunnes vika löytyy. Kattiin katsotaan ensimmäisenä jos ei olekkaan enää kunnossa...
Kyllä mulle valmiit laput kelpaisi...
Ei muuten soimaisi yhtään omatunto, mutta jos päättävät konttorilla tarkastaa päästöt niin kyllä ne sieltä hylsyn lykkää ja jonkin näköistä kommenttia perään.
Sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla ei mene läpi. Lopulta päästöt näytti aivan järjettömiä. Se saa aivan liikaa bensaa. CO huippulukemat tuli tänään mitattua about 6.000 kun korkein sallittu 0.3
Bensapaineen ruuvailu ei vaikuttanut mitään.
Tyhjäkäynti säädin oli rikki ja läpää ruuvattu auki. Vika korjattu ja säädetty uudelleen. Ei saatu päästöjä läpi.
Huomenna vien pajalla ja ruvetaan repimään paikkoja auki kunnes vika löytyy. Kattiin katsotaan ensimmäisenä jos ei olekkaan enää kunnossa...
Kyllä mulle valmiit laput kelpaisi...
Ei muuten soimaisi yhtään omatunto, mutta jos päättävät konttorilla tarkastaa päästöt niin kyllä ne sieltä hylsyn lykkää ja jonkin näköistä kommenttia perään.
Sekä tyhjäkäynnillä, että kierroksilla ei mene läpi. Lopulta päästöt näytti aivan järjettömiä. Se saa aivan liikaa bensaa. CO huippulukemat tuli tänään mitattua about 6.000 kun korkein sallittu 0.3
Bensapaineen ruuvailu ei vaikuttanut mitään.
kimmo kimmo kimmo, se putki ei saa vuotaa mistään... lambdahan on ilman/bensan seossuhdearvo ja ihannearvo on yksi; jos pakokaasun sekaan pääsee liikaa ilmaa vaikka katin jälkeenkin (esim iso vuotava tuning putkenpää) se toki heti muuttaa lambda-arvoa ylemmäs ja pelkkää lambdaa tarkastellessa näyttää että kävis laihalla. onneksi on ystävämme jälkihapppi (O2) joka kyllä juoruaa jo tyhjäkäynnillä jos putki vuotaa... ison pakoputkenpään (tai yhdestä kahdeksi haarautuvan tuplaputkiston) haitan mittaukseen voi eliminoida tukkimalla putkenpään mittauksen ajaksi esim hanskaa putkeen.
hyvä että sait toimimaan. vai tyhjä arpa katin kanssa, sitä sattuu..
hyvä että sait toimimaan. vai tyhjä arpa katin kanssa, sitä sattuu..