Escort, laturin hiilien vaihto...

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
erpow
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Tammi 2007 02:01
Paikkakunta: turku

Escort, laturin hiilien vaihto...

Viesti Kirjoittaja erpow »

Olis sellanen ongelma että akku ei saa tarpeeksi virtaa (12.6V).

Eli onko muita vika vaihtoehtoja kuin että laturi on finalissa?
Jos ei niin onko laturin hiilien vaihto hankala homma, kun ei innoistais ostaa uutta laturia kun se kuitenkin maksaa melkein 200€.

Ja mistä mahtais löytyä laturin räjäytyskuva?
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Boschilaiseen laturiin löytyy ohjeet PAINA TÄSTÄ. :wink: eli säädin/hiilipaketti on kahdella ruuvilla kiinni, laturin perässä. ja tietysti kannattaa tarkastaa johdot/liittimet.
2.9i
Feel The Difference.
erpow
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Tammi 2007 02:01
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja erpow »

Tuli vaan mieleen että mitä se volttimittarin pitäis näyttää tyhjäkäynnillä...

Meinaan et jos oikein ymmärsin tota englanninkiellist opusta niin 12.6 on normaali...

Mutta onko se moottorin käydessä vai ollessa sammutettuna...
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Jos mittaat sammutettuna ni mittari näyttää akkujännitteen ja jos käynnissä ni lataus ;)
Escort 1.8 sport -97
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

erpow kirjoitti:Tuli vaan mieleen että mitä se volttimittarin pitäis näyttää tyhjäkäynnillä...

Meinaan et jos oikein ymmärsin tota englanninkiellist opusta niin 12.6 on normaali...

Mutta onko se moottorin käydessä vai ollessa sammutettuna...
Tyhjäkäynnillä 13.8V-14.6V niin lataa. moottori saammutettuna tuo 12.6v
2.9i
Feel The Difference.
erpow
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Tammi 2007 02:01
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja erpow »

No nyt ongelma ei varmaan olekkaan laturissa, vaan akku purkautuu itestään jonnekkin. Ainakin näin päättelin, koska pienen ajon jälkeen volttimittari näytti akusta mitattuna(auton sammutuksen jälkeen) lukemaa 13.00V, mutta lukema laski 20sek 12.6V.

Jos syy on nyt akun purkautuminen, niin olisko vinkkejä että mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Ainahan se akkujännite vähän laskee, kun lataaminen lopetetaan.
Se on 12 V akku, eikä siellä pysy jännitettä kuin se 12 V, vaikka täyteen tullakseen sitä pitää ladata vähän suuremmalla jännitteellä (13,8 V).

Virran häviämistä voi mittailla amperimittarilla irroitetun maakengän ja navan väliltä. Sulakkeen kerrallaan irti käyttämällä voi sitten etsiä vinkkiä siitä, mikä laite virtaa syö. Muista sammuttaa poppikoneet ja sisä- ym. valot etsinnän ajaksi ;-)
Vastaa Viestiin