Eskortin 1.6 CVH:n viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Escortti
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Helmi 2007 13:11
Paikkakunta: Oulunsalo

Eskortin 1.6 CVH:n viritys

Viesti Kirjoittaja Escortti »

Elikkä kone ois tuommonen efi maliin 1.6 ja nokka akseli ois siihen ja isompi kaasuläppä
Nokan tiedot:
Application: Supersports Power Band: 2500-7000 Cam Lift(mm): I 7.36 E 7.24 Valve Lift(mm): I 12.14 E 11.63 Duration: I 290 Deg E 285 Deg Timing: 36/74 72/33 Full Lift: 109 Deg VC (mm): 0.00 LTDC: I 1.95mm Required Parts: CF28 / VS42

Haluaisin tietää et voiko laittaa hudrauliset vakio nostajat ja kestääkö ne kokeilin kerran muttä särki kaks nostajaa jotkä kyllä on muutenkin aika huonossa kunnossa joten apua tarvitaan.. Kiitos jo kaikille valmiiksi!
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

onks tää kentkamssi?

no itsellä melkein samoja lukemia ellen väärin muista ja hyvin toimii. ei ole tuhonnut nostajia, tai tehnyt niille mitään muuta kuin normaalia kulumaa.

mutta kun kerran nokan vaihdat niin ota ne nostajat pihalle sieltä ja puhdista sisältä kunnolla, eli liota vaikka bensassa tai jossain muussa aineessa mikä liuottaisi öljyä.

ja itse ruuttasin vielä jarrunpuhdistusainetta niiden läpi siitä päällä olevasta pikkureiästä. ja kökköä tuli pihalle PALJON! ja ennen kun tunget ne takaisin paikalleen niin pumppaa ne täyteen oljyä mitä meinaat käyttää koneessa muutenkin, itse sain (ehkä) pumpattua ne täyteen ihan pistämällä astiaan öljyä ja sormella siellä öljyn pinnan alla painelin sitä päällä olevaa reikää.

joku muistaakseni on maininnut että ne nostajat saisi purettuakkin mutta siihen en sano mitään koska en ole ikinä purkanut niitä enkä ole edes koettanut.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
mkIII
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Syys 2006 23:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mkIII »

Mun mielestä olisi hyvä vaihtaa kokonaan uudet nostajat jos nokka-akseli on UUSI.Näin monet koneenrakennus oppaat kertoo. Kyllä pitäisi vakio nostajat kelvata. Samoin vakio venttiilijouset.
Escortti
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Helmi 2007 13:11
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Escortti »

Voihan se olla et ne on hajonnu kun ne on muutenki ollu huonossa kunnossa ja eihän se sit toiminu enää huonostikkaan ku ne hajos.. Pitää ne uuet laittaa kuitenki nii sit laittaa se nokka samalla...

Miten se tuon kaasu läpän kans sitten ku se ois isompi ku vakio ja on mallia dellorto onko mitään vaikutusta jos sen laittaa.. Siinäkin vaan on ongelma sen kaasuläpän tunnistimen kans ku se ei oo samanlainen kuin mikä siinä on nii voisko se olla uuemmasta tai vanhemmasta..
Escortti
Viestit: 3
Liittynyt: 18 Helmi 2007 13:11
Paikkakunta: Oulunsalo

Viesti Kirjoittaja Escortti »

Joo kyllä on kentkamssin nokka
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

eijei niitä vakio jousia sinne kannata jättää.. sekoo koko kattila 6000 kierroksen jälkeen..

itselläni on nokkaan tarkoitetut P.r.K.l jäykät jouset, saa ja voi rallattaa kierrokset yli 7000 ilman että tilttaa mikään venttiili tai mikään.

tosin kannen purku ja kasaus vaatii kaveria että saat ne sokat sieltä pois ja takaisin.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Volmari kirjoitti: itselläni on nokkaan tarkoitetut P.r.K.l jäykät jouset, saa ja voi rallattaa kierrokset yli 7000 ilman että tilttaa mikään venttiili tai mikään.
Saanen udella, että mitkä jouset?
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

venttiilinjouset.

sarjan mukana pölähti semmoset niin ei muuta kuin kiinni..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
mkIII
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Syys 2006 23:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mkIII »

Mä vaihdoin myös ne kentin omat jouset mitkä tuli sarjan mukana. Ite funtsin kyllä että ne alkuperäiset jouset ois ollu jopa jäykemmät.. voi olla että kuvittelin, kun en niitä mitenkään ees mittaillu, kuha puristelin.

Semmonen kysymys tuli mieleen että onko liian jäykistä jousista mitään haittaa? Esim voiko paikat kulua nopeemmin?
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

kyllä minusta ne jouset jotka mukana tuli on ihan stanan jäykät. itse sain koko painollani painaa niitä kasaan et kaveri sai sokat irti (elopainoa kummiskin 120kilogrammaa).

en ole ainakaan itse saanut mitään tuhoa aikaa niillä käykillä jousilla, jos maalaisjärjellä ajattelis niin varmaankin nokka kuluu vähän hätäsemmin, ja ehkä seetirenkaat ei oikein dikkaa siitä.. mut ei ole vielä itseltäni kosahtanu mikään.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Yleensä nuo virinokkien mukana tulevat ei-tuplajouset on vain tehty ohuemmasta langasta että ne ei pohjaa isommalla nostolla.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

AnttiR kirjoitti:Yleensä nuo virinokkien mukana tulevat ei-tuplajouset on vain tehty ohuemmasta langasta että ne ei pohjaa isommalla nostolla.
Juuri näin, siksi kysyinkin että mistä niitä jäykkiä saa. KentCamsin jouset on ainakin vakioita löysemmät.
Vastaa Viestiin