Lisää voimaa TCI Focukseen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
-Pikkis-
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Joulu 2005 13:35
Paikkakunta: Kainuu

Lisää voimaa TCI Focukseen

Viesti Kirjoittaja -Pikkis- »

Onko kukaan koskaan ylipäänsä "virittäny" diiseli focusta? Miten sitä voimaa halvimmalla saa? No ilmeisesti "lastulla", mutta onko olemassa jotakin huokeampia, kuin ne n.600€ lastut? Niin, ja kysymyksessähän on 1.8D TCI vm.-00 90hp/200nm (joka ei tunnu riittävän... :roll: )
johannes
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Tammi 2007 17:02

Viesti Kirjoittaja johannes »

Lastulla saatavat hevoset on niitä halvimpia hevosia mitä saa.
Jos muuten tuntuvaa teholisää kaipaat, niin 600€ alkaa olemaan taskurahaa. [/url]
-Pikkis-
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Joulu 2005 13:35
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja -Pikkis- »

No joo, oot kyllä oikeessa, mutta saapiko sitä voortiin semmosia "halpis" lastuja, niinku VAG- konsernin tuotteisiin saa? Eikai ne halvimmat niihin maksa ku abt. 200€. Mutta ei se kuulemma ookkaan kun parin nastan välissä jonkinlainen trimmerin ja sitte se viivepiiri, ettei se mee päälle vasta ku auto on jo käynnissä.
Onkos sitte kukaan muu (kuin minä) kokeillu tiiseliin vapaavirtaus suodinta? Onko kellään positiivisia kokemuksia (muuta ku imuäänten kasvaessa turbon ääni kuuluu selvemmin)?
jallari
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2005 00:22
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jallari »

Samassa koneessa oli twisteri, raksutus oli sitä luokkaa että jäi turbon äänet aika vähiin.
-Pikkis-
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Joulu 2005 13:35
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja -Pikkis- »

Jaaha, kertokaas ensin, mikä se semmonen twisteri on?
focusdiesel
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Joulu 2006 15:25

Viesti Kirjoittaja focusdiesel »

Kyllähän sitä voimaa on 1.8 TCI focuksesta otettu. +300nm vääntää omat vetoakselit :D
Mondeo -02 1.8i Trend wagon
jallari
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2005 00:22
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jallari »

Twister on Greenin tekemä koteloitu kartiosuodin, taitaa olla sieltä kalliimmasta päästä.

Aika hyvin toi 300nm
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
focusdiesel
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Joulu 2006 15:25

Viesti Kirjoittaja focusdiesel »

Ja minä en oikein usko noihin vapaavirtaussuodattimiin, omassa on ihan sen äänen takia, samoin bensaturboissa ollu yleensä tilan takia. Tehon lisäystä en usko, sillä dynamometrillä katottiin turbosierralla 245hv takapyöristä ekalla jarrutuksella ja ilmanputsari kokonaan irti, 242hv :D
Mondeo -02 1.8i Trend wagon
Tomba
Viestit: 80
Liittynyt: 23 Joulu 2006 13:49
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Tomba »

Kyllä se putsari ainaki pikkukoneissa hyvin tuo vääntöä, mulla oli Punton (75sx) koneessa filsu ja pikkusen muuteltu imuputki niin alavääntö parani ihan huomattavasti. Meni ylämäkiin paljon kepeämmin kun vakiolla putsarilla ja herkemmin otti kierroksia. Ei sillä montaa pollea tai nyyttonia saa tietenkään eikä varmaan isommassa koneessa tunnu missään, tiedä häntä :roll:
Ford Sierra 1.6cvh 1990 (...ei sen tarvikkaan kulukea...)
mondis
Viestit: 117
Liittynyt: 27 Kesä 2005 11:02

Viesti Kirjoittaja mondis »

focusdiesel kirjoitti:Kyllähän sitä voimaa on 1.8 TCI focuksesta otettu. +300nm vääntää omat vetoakselit :D
Millä keinoin olet Nim. "focusdiesel" tuollaiset väännöt saanu? Minäkin haluaisin!!! Nyt on vaan ne 90 hv ja 200nm.
Rahalla saa ja Fordilla pääsee!!!
Pekifi
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Helmi 2007 18:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pekifi »

Laitoin itselleni tdci mondeoon 199€ diesel tehoboksin ja eron on tosiaan huomannut voisin jopa suositella tehoja löytyy nyt 150hv ja 330nm.

http://www.finnautomobile.net/
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

Pekifi kirjoitti:Laitoin itselleni tdci mondeoon 199€ diesel tehoboksin ja eron on tosiaan huomannut voisin jopa suositella tehoja löytyy nyt 150hv ja 330nm.

http://www.finnautomobile.net/
Eikös tuo 330nm ole jo valmiiksi vääntö?? Itselläni oli kiinni Speed-Busterin palikka, 155hv ja 390Nm lupaavat. Huollossa ottivat irti ja sanoivat että hyihyi..kuulemma nuo palikat nostavat commonrail linjan paineita ja sitä ei suuttimet kestä vaan alkavat vuotamaan..En ihan siihen usko, matkailuautossa meillä on ollut tuollainen nyt 110tkm eikä mitään ongelmia ole ollut. Helpolla ei kone varmasti pääse siinä koska massaa on kuitenkin n. 3,5tn.

En ole jaksanut Mondeoon laittaa palikkaa vielä takaisin koska lumi maassa ei pitoa riitä vakiotehoillakaan.
mondis
Viestit: 117
Liittynyt: 27 Kesä 2005 11:02

Viesti Kirjoittaja mondis »

Huhuu!!! "focusdiesel" millä keinoin oot ottanu tehoja? Valmiilla tehoboksilla vai ootko perehtyny enemmänkin diisseli focuksen toimintaan, ruisku pumppuun ja sillei! Jos jollakin on tietoa focuksen sähköisen ruiskupumpun toiminnasta, otan mielelläni tietoa vastaan! Pystyykö sitä virittään? Löytyiskö joltain rikkinäistä ilmaista pumppua? Tai räjäytys kuvia? Pumppu on muistaakseni Bosch vp 44. Korjatkaa joku jos erehdyn! Kaikki tieto kyseisestä pumpusta ja koko auton virityksestä on tervetullutta!!! :) :) :)
Rahalla saa ja Fordilla pääsee!!!
Jörnis
Viestit: 15
Liittynyt: 26 Huhti 2006 17:20
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Jörnis »

Ainakin -oo focuksessa on delphi-merkkiset suuttimet. Jos tiedosta mitään apua on.
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

Jörnis kirjoitti:Ainakin -oo focuksessa on delphi-merkkiset suuttimet. Jos tiedosta mitään apua on.
Ainakin TDCi koneissa (mondeo/focus?) on delphin romut.
Pekifi
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Helmi 2007 18:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pekifi »

pikku-matti kirjoitti: Eikös tuo 330nm ole jo valmiiksi vääntö?? Itselläni oli kiinni Speed-Busterin palikka, 155hv ja 390Nm lupaavat. Huollossa ottivat irti ja sanoivat että hyihyi..kuulemma nuo palikat nostavat commonrail linjan paineita ja sitä ei suuttimet kestä vaan alkavat vuotamaan..En ihan siihen usko, matkailuautossa meillä on ollut tuollainen nyt 110tkm eikä mitään ongelmia ole ollut. Helpolla ei kone varmasti pääse siinä koska massaa on kuitenkin n. 3,5tn.

En ole jaksanut Mondeoon laittaa palikkaa vielä takaisin koska lumi maassa ei pitoa riitä vakiotehoillakaan.
Alunperin tehoja löytyi 115hv ja 280nm.
kujis
Viestit: 245
Liittynyt: 19 Huhti 2006 13:11

Viesti Kirjoittaja kujis »

Pekifi kirjoitti:
Onko ihan penkitetty tuo? Ei huono investointi olisi, jos todella noin paljon vaikuttaa, itsellä käynyt mielessä myös toi boxi.
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
matti sallinen
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Maalis 2006 11:05
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja matti sallinen »

Pekifi kirjoitti:Laitoin itselleni tdci mondeoon 199€ diesel tehoboksin ja eron on tosiaan huomannut voisin jopa suositella tehoja löytyy nyt 150hv ja 330nm.

http://www.finnautomobile.net/
Hausta huolimatta en löytänyt vastausta itseäni askarruttavaan kysymykseen:
Missä ja minkänäköinen toi boxi on? Olisiko mahdollista saada jotain kuvaa tai selostusta?

-Masa
- VW 1200 -60 -Rättikattoprojekti
- VW 1300 -66 -Kesäkulkine
- VW 1200 -63 -Kimppaprojekti, "shitlooker"
- Saab 99 GL -83, täysinpalvelleena eläkkeelle odottamaan MR-ikää
- Ford Mondeo STW 2.0 TD Ghia; uusi vetojuhta (lähes kaikilla) herkuilla
Vastaa Viestiin