Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
kone on 2.8 v6 ja alakerta on tehty uusilla männillä
kannet on plaanattu ja venat uusittu kone kävi noin kymmenen minuuttia ja otin venakopan pois ja huamasin että ihan niinkuin olisi vettä öljyn joukossa
no päätin ottaa öljyt koneest pois ni kaikki mitä sieltä valui pois ni oli ihan harmaata eli vettä oli mennyt öljyn joukkoon
missä on syy mietin et jos kansissa olisi pieni hius halkeema ni ei se kyl pitäs öljy men noin äkkiä tommoseks ja sit tarkastin sen osan mihin tulee öljysuodatin ja siin on vedellä jäähdytys mut sekään ei vuotanut.
onko kellään käynyt tämmöstä tapausta tai mitäs meinaatte et olisi syy
Ehkä se oli uusi keksintö, kun siirryttiin sierraan, mutta siitä lähtien on ollut kaikissa 2.8i moottoreissa öljynlauhdutin suodattimen alla.
Tästä löytyy ihan käytännön tietoa. On ollut sen verran monta sierraa ja scorpiota v6:lla. Purettuna sitäkin enemmän.
joo en ole vielä ottanut pois sitä termarin koteloa toivottavasti olis siinä vika sit jos se on rikki ni tartee ruveta kyselee kel olis myynnis onko kellään ollut tos konees tommosta onkelmaa eli mitäs muuta kannattais tutkia ennen kun rupean purkaa konetta taas
olen miettinyt että se öljyn jäähdytys homma eli se jalka mis on suodatin niin onko siin pakko kiertää vesi vai voiko sen ottaa pois käytöstä ja liittää vesiletkut yhteen
marker kirjoitti:olen miettinyt että se öljyn jäähdytys homma eli se jalka mis on suodatin niin onko siin pakko kiertää vesi vai voiko sen ottaa pois käytöstä ja liittää vesiletkut yhteen
Ota pois vaan. Jos vika on siinä niin tiedät sen varmaankin jonkun ajan päästä katsomalla uudelleen koppien alle. Sillähän parannettiin vain koneen kestävyyttä sillä että öljyt saatiin viileämmäksi-> voitelu parempi->öljyt pitkäikäisemmät. Tuo v6 käy muutenkin melko lämpöisenä.
Hatarasti muistelen tuota juttua mistä ne nesteet voivat mennä sekaisin eli termarin luota imusarjan tiiviste saattaa päästä vuotaamaan? Mitään todellista kuvaa ei nyt ole asiasta ja hetkessähän noita valmistusvirheitä löytäisi, kun olisi yksi avattu kone käsillä, mutta nyt ei ole.
Tiedä tuosta, mutta kerran meni harmaaksi kun en putsannut vanhoja kannentiivisteen jämöjä tarpeeksi hyvin.
Toisella kertaa sama juttu, siis eri aika ja pirssi, teki tuon kun momenttiavain oli viallinen!