Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Varmaan kannattaisi parantaa myös ilmanottoa, eli ottaa se vaparisuodatin veks sieltä vakiokotelosta ja laittaa kartio tilalle tai parantaa vakiokotelon ilmanottoa vaikka jollain ilmanottoputkella. Ja jos lisäisi sitten sen ejektorin siihen katin ohitusputkeen..
Ja varmaan pitäisi jotenkin ja jollakin bensanpaineet tsekata kanssa, ettei käy liian laihalla parantuneen virtauksen takia. Lamda on irti, kun ohituspätkä paikallaan.
GTI 2/05 lehdessä oli juttua alfan piristelystä ja Muukkonen oy tekee noita lastutuksia ohjausyksikköön, mitä lie maksaa? Mutta ilm tuo olisi helpoin tapa piristellä muiden mainitsemieni muutoksien yhteydessä.
TuneGi kirjoitti: Lamda on irti, kun ohituspätkä paikallaan.
Tähh Pistä hyvämies se lambda paikalleen!! Ecu menettää täysin kykynsä ajatella ilman sitä!! Tuo lambdan puutuminen voi hyvinkin selittää myös tuon alaväännön heikkouden! Lisäks meikäläisellä tuo lambda löytyy pakosarjasta, eli on sit vissiin olemassa sierroja joissa lambda on vast kati yhteydessä..
joo.. kyllähän se lambda-anturi on aikasta elin tärkee tolle koneen täydelle toimimiselle, ostat vaan mutterin jossa on M18x1.5 kierre ja hitsaat sen siihen ohitus putkeen.. niin pystyt laittaa lambda-anturin..
Lamda-anturilla on ihan oma vakipaikkansa pakosarjassa ja anturi on paikallaan. Anturin piuha vaan on liittimestä ollut irti, kun joku joskus ja jossain neuvonut sen irrottamaan, jos katti ei paikallaan. Mutta lyödään piuha kiinni.
TuneGi kirjoitti:Aiemminkin jo pureskeltu ko aihetta, mutta tulipa vielä puheeksi, kun eräiden kanssa väänneltiin kättä Sierra DOHC:n piristelyistä vakiojutuilla, eli: Peltisarja, 2,5" putkisto, katti pois, kartiosuodatin ja bensapaineet kohdille, samoin muut säädöt. Kun ihmettelin sitä alavääntöjen heikkoutta, kehoitti eräs vaihtamaan tuon 2,5" putkiston takaisin 2" putkistoon peltisarjalta alkaen. Tuo putkisto olisi liian tuhdin kokoinen tavalliseen 2.0i DOHC:iin, kun muuta ei ole koneelle tehty esim kannelle, nokille tai lastutettu. Joten jos näin, niin laitetaan takaisin 2" putkisto. Koneelle en ala sen ihmeempiä tekemään, kun yläkerta rempattu 2v sit.
Ite oon aatellu lähtee ihan eri pohjalta tähän dokin viritykseen... Motti pois ja scorpion 2.3i 16v tilalle. Nuita löytynee 95--> tuoreemista scorpioista ja jos oikeen oon ymmärtäny potkua olis 160hp. Ei vaan vielä oo tullu vastaan moista konetta enkä oo kerinny perehtyyn et kuinka paljon vaatii tekniikkaa mukaan Scorpiosta??? Ruotsista vois löytyä halvemmalla. Jos joku tietää niin vois vihjasta...
Mr.Bueno kirjoitti:Ite oon aatellu lähtee ihan eri pohjalta tähän dokin viritykseen... Motti pois ja scorpion 2.3i 16v tilalle. Nuita löytynee 95--> tuoreemista scorpioista ja jos oikeen oon ymmärtäny potkua olis 160hp. Ei vaan vielä oo tullu vastaan moista konetta enkä oo kerinny perehtyyn et kuinka paljon vaatii tekniikkaa mukaan Scorpiosta??? Ruotsista vois löytyä halvemmalla. Jos joku tietää niin vois vihjasta...
Kaksi ongelmaa tulee heti mieleen.... Vähäpäästöisen(jos on) moottorin muutoskatsastus ja moottorin sähköjärjestelmä. Ton ikäisessä scorpiossa on suurella todennäköisyydellä PATS ja sen ohittaminen käytännössä mahdotonta. Eli moottorinohjaus menee uusiksi.
overboost kirjoitti:
Kaksi ongelmaa tulee heti mieleen.... Vähäpäästöisen(jos on) moottorin muutoskatsastus ja moottorin sähköjärjestelmä. Ton ikäisessä scorpiossa on suurella todennäköisyydellä PATS ja sen ohittaminen käytännössä mahdotonta. Eli moottorinohjaus menee uusiksi.
onhan noita moottorin-ohjaimia maailma väärällään.. ja saa koneenki halvemmalla kun ei ota esim. johtosarjaa
Vähäpäästoinen on juu toi oma sierrani. Käviskö toi perfect powerin stm6 ton scorppion 2.3i 16v ohjaukseen??? Eikös katsastusukkelin luulis olevan mielissään kun pistetään tuoreempaa pataan pellin alle. Ei nuis varmaan kauheita päästöeroja oon kun 2.3 on tuoreempaa tekniikkaa.
Ei auta moottorin vähäpäästöisyys, kun Sierraa ei ole saanut 2.3-16 moottorilla, eli "VTT"-testiin menee. Jos enemmän suunnitelet, niin käy kysymässä katsastuskonttorilla, voi ehkä jollekin kelvata ilman testejäkin...
Ei riitä SMT-6:n kapasiteetti ohjaamaan tollaista systeemia. Ja mun pointti tossa moottorinohjaus jutussa tossa ylhäällä oli se, että jos alkuperäinen boxi kävis, niin "VTT"-testit menee lähes varmasti läpi.
Edit: Eli väpäästöinen moottori on vtt-testi-mielessä vähäpäästöinen vain sellaisessa korissa, missä se alunperin on ollut. Välityksetkin pitäisi olla samat!
Monteonisti kirjoitti:Huomaako ne edes katsastuksessa, mikä motti autossa on? Multa ei aina edes avata konepeltiä siellä!
no ehkä ne laskee sen varaan että "vanhus" mitään sinne tee..
reilusti OT: 60vuotias äijä ajo moottoripyörällä tutkaan 245km/h nii poliisit alko epäileen että oisko tutkaheilahtanu tai jotain vastaavaa kun äijä oli ottanu kypärän pois päästä, niinpä poliisit otti tutkan nopeudesta 100km/h pois ettei ajanu mukamas ku 145km/h
voishan siinä olla se noin 160 heppaa ilman kattia,kun itellä oli mi16
katilla,oli 148 heppaa,ja ilman katalysaattoria olevassa versiossa sama 1.9 moottori anto 160..turbolla 200..