Heater end switch ja vialliset mittarit

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
krosen
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Marras 2006 13:21
Paikkakunta: Tampere

Heater end switch ja vialliset mittarit

Viesti Kirjoittaja krosen »

Auto on -95 Scorpio, ajettu 100tkm. 3 kk aikana on puolet auton sähköistä alkanu riestaileen. Taattua voortti laatua :wink:

Mikä ihme on heater end switch (N195)??!! Mitä se tekee?

Villi arvaus:
Jossain tilanteessa (lämmitys säädin vipstaakit tietyssä asennossa) kytkee puhaltimeen pyöriin tosi hiljaa??

Olisin laittanu tuon kytkiskuvankin tänne, mutta en osannu. Neuvokaa märkäkorvaa.

Lämpösulake kärähti puhaltimen moottorin vastuksista.

Yksi vioista on mittaristossa. Lämpömittarin ja bensamittarin neulat jäpittää puolessavälissä, vaakasuorassa. Onko kellään vastaavanlaista ongelmaa? Mikähän vois olla kyseessä? Hauskintahan tässä on se, että mittaristo on jo kertaalleen vaihdettu auton alkutaipaleella.

Takaluukun sähkölukko lakkasi toimimasta. No ei nappi sulana talvella millään ilveellä pysyiskään.

Tasan ensimmäinen ja viimenen voortti meikäläisellä...

PS. Auton sähköongelmat tuskin johtunevat sulakeboxista, koska se näyttää puhtaalle ja virheettömälle. Ei hapettumia.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Re: Heater end switch ja vialliset mittarit

Viesti Kirjoittaja overboost »

krosen kirjoitti: PS. Auton sähköongelmat tuskin johtunevat sulakeboxista, koska se näyttää puhtaalle ja virheettömälle. Ei hapettumia.
Sulakeboxi ongelmat johtuvat kylmäjuotoksista. Ja niitä ei ilman boxin purkamista näe(eipä oikeen silloinkaan).
krosen
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Marras 2006 13:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Heater end switch ja vialliset mittarit

Viesti Kirjoittaja krosen »

overboost kirjoitti: Sulakeboxi ongelmat johtuvat kylmäjuotoksista. Ja niitä ei ilman boxin purkamista näe(eipä oikeen silloinkaan).
Totta, mutta sähkön puutteesta ei ole kyse. Varsinkin puhaltimen moottorin vastuksissa virtaskaa kulkee liikaakin.
krosen
Viestit: 10
Liittynyt: 11 Marras 2006 13:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja krosen »

Puhaltimen moottori vetää 15A!! Aika tehokas :D Silti se pyörii normaali nopeudella, eikä ylimääräisiä ääniä kuulu. Onko puhaltimen yhteydessä jotain elektroniikkaa?
Vastaa Viestiin