Mondeo v6-98 vaihteistopropleema
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 26 Joulu 2006 19:18
Mondeo v6-98 vaihteistopropleema
Mikähän vaivaa mondeon vaihteistoa kylmänä, ykkönen ja kakkonen mahdottomia saada päälle, jos auto liikkuu. Kunhan ajaa vähän aikaa niin alkaa pelaamaan. Tämä vaiva on vaikka auton ottaa lämpimästä tallista. Vaihdoin uudet öljyt vaihteistoon ja ilmasin kytkimen pariin otteeseen, mutta ei auta.
Ilmaa voinut mennä jarruremontin yhteydessä. Tai sitten tuo vaiva ollut jo aiemminkin. Auto on minulle aika uusi tuttavuus, eikä aiempaa kokemusta kovilla pakkasilla ole.
Ilmaa voinut mennä jarruremontin yhteydessä. Tai sitten tuo vaiva ollut jo aiemminkin. Auto on minulle aika uusi tuttavuus, eikä aiempaa kokemusta kovilla pakkasilla ole.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35
Oma ei ole V6 mutta Focuksessa oli uutena juuri vastaavanlaisia ongelmia. Kylmällä ei meinannut saada ykköseltä kakkoselle. Omassa siis MTX-75 vaihteisto. Takuuseen vaihtoivat vaihteensiirtomekanismin (vaijerit ja keppi tais olla) niin sen jälkeen pelittänyt ongelmitta. Mitä nyt -25C:ssa kylmiltään vähän kankea.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Vaihteesiirtomekanismin ongelmista mahtanut lukea ennenkin täällä, ja niitä kuuluu olevan takuuseen vaihdettu. Itse jätän kylmällä kelillä (<-15) kakkosen kokonaan välistä ensimmäisten ajokilometrien aikana, hyvin tuntuu pysyvän muun liikenteen mukana.Focus_2.0 kirjoitti:Oma ei ole V6 mutta Focuksessa oli uutena juuri vastaavanlaisia ongelmia. Kylmällä ei meinannut saada ykköseltä kakkoselle. Omassa siis MTX-75 vaihteisto. Takuuseen vaihtoivat vaihteensiirtomekanismin (vaijerit ja keppi tais olla) niin sen jälkeen pelittänyt ongelmitta. Mitä nyt -25C:ssa kylmiltään vähän kankea.
ex. Focus 2.0 -00
eikös se mee niin että kiihdytys -> kytkin pohjaan + vaihde vapaalle -> kytkin ylös -> kytkin pohjaan + isompi vaihdeGhostman_132 kirjoitti:kannattaa kylmänä avittaa sillä välikaasulla sitä vaihtoa. itsellä ei meinaa millään mennä kakkonen sisään. Mutta välikaasun kanssa menee kun kesällä. Eli kiihdytys->kytkin pohjaan->vaihdevapaalle->kytkin ylös->vähän kaasua->kytkin pohjaan->uusi vaihde sisään. Ja kevyesti menee.
välikaasulla sitten ku vaihdetaan pienempää, eli muuten sama kuin edellinen mutta kytkimen ollessa ylhäällä sopivasti kaasua
Jos ei usko niin käy ajamassa Fuller-vaihteistolla varustetulla Sisulla

Nykyinen: Mondeo 1.8 GLX 1997
Entinen: Saab 90 2.0 1986
Entinen: Saab 90 2.0 1986
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35
Niin siis sitä tarkoitin tuolla että isommalle vaihtaessa vaihteistosta pitää saada vauhtia pois ja pienemmälle vaihtaessa lisää vauhtia johtuen moottorin kierrosluvun muutoksista... mut samapa se miten tekee jos vaihteen päällemeno helpottuu,
pääasiahan se on että jotenki vaihteen päälle saa
Itelläkin on mondeossa kakkosen ja etenkin ykkösen päälle saanti kovalla pakkasella voimamiesten laji, mut normi talvikeleillä (n. - 15 C) ei juurikaan ongelmia..
Jokatapauksessa kesällä uudet öljyt lootaan, ei niistä haittaakaan voi olla.
pääasiahan se on että jotenki vaihteen päälle saa

Itelläkin on mondeossa kakkosen ja etenkin ykkösen päälle saanti kovalla pakkasella voimamiesten laji, mut normi talvikeleillä (n. - 15 C) ei juurikaan ongelmia..

Jokatapauksessa kesällä uudet öljyt lootaan, ei niistä haittaakaan voi olla.

Nykyinen: Mondeo 1.8 GLX 1997
Entinen: Saab 90 2.0 1986
Entinen: Saab 90 2.0 1986