Sierran koneet

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tomipee
Viestit: 115
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:43

Sierran koneet

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Elikkä meneekö 2.0 GL:n alakerta 2.0 kaasari doch:iin? Entäs onko kaasari ja ruisku doch:ien alakerroissa eroja?Vai onko erona vaan että toinen kaasari ja toinen ruisku?
Sierra
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Ruisku ja kaasari dohc moottorien alakerroissa ei ole tietääkseni mitään eroja.. Se GL on varustetaso joten siitä on vähän mahdotonta päätellä meneekö vai ei, jos siellä on dohc moottori niin eiköhän se alakerta toiseen samanlaiseen sovi, jos siellä taas on Ohc kone niin sitten ei tosiaankaan sovi. :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
tomipee
Viestit: 115
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja tomipee »

^Joo sori, ei ku katoin tossa just yhtä GL:lää nii tuli ajatuskatko, elikkä siis ohc oli kyseessä. Elikkä ku mun 2.0 dohc:ista tuli kampiakseli öljypohjan läpi, voisin vaihtaa tilalle myös ruiskuversion alakerran, vai olisiko mielestänne fiksumpaa vaihtaa koko moottori? Aion kyllä pysyä samassa tekniikassa, mutta ajattelin että koneenvaihtaminen käy halvemmaksi kuin korjata toi vanha.. En ole tutkinut vielä sisälle mitä sieltä meni, mutta ainakin kampiakselin(?) palanen löytyi tieltä kun hinattiin :roll:
Sierra
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Koko moottorin vaihto on tietenkin helpompaa ja todennäköisesti kannattavampaakin. Noita kaasari dohc koneita luulisi löytyvän romuttamoilta ym. ainakin helpommin, kuin noita ruiskuja, joista ehjät ja toimivat versiot tahtoo olla kiven alla. Koko ruisku konetta sinne muutenkaan kannata edes ajatella koska sitten menee jo sähköt ym uusiksi.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

suosittelen koko koneen vaihtamista ellet sit välttämättä halua harrastaa.. dokkilaiseen on aika kallis setti ostaa yläpään tiivisteet, kannenpultit ja jakoketkun kiristin + laahaimet, ne on vähintään pistettävä jos alakerta ja kansi käy erillään. pelkät nuo jo n 200eur ja maksaahan se ehjä alakertakin jotain; sit jos siin kannessakin on vikaa.. ehjää kokonaista dohc moottoria saa ~300e hintaluokassa valita, ruiskuineenkin..

jos kuitenkin haluat harrastaa niin mullakin olis yks ajokuntoinen kansivikainen (hukkaa nestettä) ruisku dohc moottori ylimääräisenä ja tuo em "yläpään tiivisteet, kannenpultit ja jakoketkun kiristin" setti mukaan vaikka sillä kolmellasadalla, johdot ja kaikki kuuluis kauppaan.. itse vaihtaisin koko moottorin silti.
tomipee
Viestit: 115
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja tomipee »

Enköhän mä osta kokonaisen kaasari tekniikan. Saisin 100€ koneen ilman kaasaria, kannataisiko ottaa tosta vanhasta koneesta kaasari, vai ostaa joku tuplakaasari? Ajattelin et samantien ku kone on irti vois vaihtaa tuplat ka kantta työstää, peltisarja? Voisko tosta saada "tuntuvaa" hyötyä? Jos pääsis jo ruisku sierroista ohi? :lol:
Sierra
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Vaihda vaan siitä vanhasta se kaasari ja aja sillä. Dohc koneen kannelle en ainakaan itse kyllä uskaltaisi mitään alkaa tekemään, jos ihmettelet että miksi en, niin lue mitä täällä foorumilla on noista koneista aikaisemmin kirjoiteltu :wink: Niin ja tuplilla saa varmaan ainakin kulutuksen nousemaan ylöspäin..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
tomipee
Viestit: 115
Liittynyt: 04 Helmi 2007 20:43

Viesti Kirjoittaja tomipee »

^Ok, kyllähän sillä vakiollakin pääsee 8)
Sierra
Vastaa Viestiin