
Sylinterin vaihdosta tietoa? Sierratuksesta
Sylinterin vaihdosta tietoa? Sierratuksesta
jeps, elikkäs olisi tommonen 1.6l ohc johon meinasin vaihtaa 2.0l sylinterin, männät, kaasarin ja imusarjan. onko tietoa voinko laittaa sen sylinterin siihen suoraan vai tuleeko väärä isku pituus tms, esteeksi? kantena pitäisin 1.6l:sen.... 

Osaamattomat valittaa
Sylinterin vaihdosta tietoa? Sierratuksesta
mutta onko sopiivuus ongelmaa ko. lohkolla? jos soku tietää olisin kiitollinen tiedosta... koko lohkon vaihto tuntuu sen verran radikaalilta että ei taida rahkeet riittää, nyt kansi irti ja pelkän sylinterin vaihto olisi helpohkoa..(???)...
Osaamattomat valittaa
miten vaihdetaan pelkkä sylinteri ? sylinterit on kuule ihan siinä lohkossa, vaiha koko kone niin pääset kaikista helpoimmalla eikä maksa paljon. nuita 205 lohkoja saa aika halvalla ja siihen päälle 1.6 "viilattu" kansi, tietysti kakslitrasen nokka ja peltisarja. Vielä is ruisku kans niin johan pomppaa tehot yli 100hepan.
Viimeksi muokannut Jaakko85, 25 Maalis 2005 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
se mikä sieltä kannen alta paljastuu on LOHKOSierrain kirjoitti:eikös kun mulla on kansi nyt irti, seuraava osa ole pelkkä sylinteri, siis metallinen palikka jossa holet männille? Sitten isompaa paikalle ja männät vaihtoon? siis en todellakaan tiedä ja siksi kysynkin. puran ensi kertaa tämmöstä härveliä, enemmän ollut pyörä puolel...

Jaa jaa.. selkis, mutta koko koneen vaihtoon ei tällä pojalla uskallusta riitä (ainakaan vielä) joten yritän sovittaan vain lohkon... Mutta tuo 2l:n nokkan vaihto ehdotus kuullosti hyvältä....
suunnittelin myös suoraan 2l is:n istutusta 1,6l:n kannella mutta ei sopivaa konetta ottanut löytyäkseen...
"Ans kattoo kui äijjän käy" projekti jatkuu kiireellä ja vankalla tietämättömyydellä....

"Ans kattoo kui äijjän käy" projekti jatkuu kiireellä ja vankalla tietämättömyydellä....
Osaamattomat valittaa
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi , tuolla näkyy sillontällön aina koneita ym hilpettä olevan myynnissä, kannattaa seurailla.
no kakstonnisen nokka ja joku peltisarja, kansi alas ja kaasutin/kaasarit,kyllä sillä jo ehkä eteenpäin pääsee

no kakstonnisen nokka ja joku peltisarja, kansi alas ja kaasutin/kaasarit,kyllä sillä jo ehkä eteenpäin pääsee
Enemmän uskallusta tulet tarvitsemaan, jos yrität sovittaa 2,0 lohkoon 1,6 kampuran+veivit jne. jne.Sierrain kirjoitti:Jaa jaa.. selkis, mutta koko koneen vaihtoon ei tällä pojalla uskallusta riitä (ainakaan vielä) joten yritän sovittaan vain lohkon...
Vaihda koko kone, niin se on melkein plug'n play juttu.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kiitosta kommenteista, hieman stoppia hommalle... koneesta rikki lähes kaikki yläpäästä: niin nostajat, venat, kansi halki, imu sarja aika järkyttävässä kunnossa.... Mutta homma jatkuu, ja tiedoksi vaan että kyhään ensi kertaa härveliä foorttin palikoista ja kummalta näyttää...
Sovittelin 2L:n lohkoa ja mäntiä 1.6L:n alakertaan (ainakin luulen sen olevan 1.6L) ja aika lailla kivuttomasti näyttäisi tippuvan kohdilleen, en vain tiedä mitä käy kun isken kannen kiinni... katoaako venttiilit yläkautta kolisten vai tuleeko käyntiä....
Koneen vaihto olisi varmaan helpohko homma tähän verrattuna, kuten joku jo totesikin.
Sovitus jatkuu....
Sovittelin 2L:n lohkoa ja mäntiä 1.6L:n alakertaan (ainakin luulen sen olevan 1.6L) ja aika lailla kivuttomasti näyttäisi tippuvan kohdilleen, en vain tiedä mitä käy kun isken kannen kiinni... katoaako venttiilit yläkautta kolisten vai tuleeko käyntiä....
Koneen vaihto olisi varmaan helpohko homma tähän verrattuna, kuten joku jo totesikin.
Sovitus jatkuu....
Osaamattomat valittaa