Vilkkuongelmaa Escortissa

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
blacktek
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Tammi 2007 19:18
Paikkakunta: Pori

Vilkkuongelmaa Escortissa

Viesti Kirjoittaja blacktek »

Terve..

Hakua käytin, mutta en ihan tarkkaa vastausta saanut...

Autona on Escort GT farmari '97 ja ongelmana on se, ettei vilkku palauta vasemmalle käännyttyä ollenkaan. Oikealle käännyttyä se kyllä palauttaa normaalisti. Aavistuksen omaisen naksahduksen se kyllä pitää, muttei kuitenkaan palauta viikseä keskiasentoon.

Onko siellä joku ohjaustappi, joka voisi olla viallinen tms. vai onko siellä joku mekanismi mikä pitää vaihtaa kokonaisuudessaan? Rattia ajattelin irroitella ja katsoa, mutta mites ton airbagin kanssa pitää menetellä? Akkua irti ilmeisesti ja odotellaan, mutta neuvoja tänne päin, kiitos :?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Sama homma vaimon Eskossa! :evil: Aluksi ei aina palauttanut ja lopulta ei koskaan! :twisted: Luultavasti kulunut ja viiksisysteemi pitää vaihtaa, mutta kunhan tämä "kasvihuoneilmiö" hellittää, niin ajattelin purkaa ja tutkia joskos kotikonstein saa taas pelittään! :roll:
Siellähän yleensä on "stoppari" joka "stoppaa" vain toiseen suuntaan ja kääntää vilikun pois päältä? 8)
blacktek
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Tammi 2007 19:18
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja blacktek »

Jep, aattelin tästä mennä talliin sitä availemaan, jospa sille saisi jotain tehtyä, mutta voi olla uuden viiksipaketin ostaminen edessä.

Tarvii palailla asiaan, kun saan sen ensin auki...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kerro tosiaan mitä löytyi jotta itsekkin viitsisi purkailla! 8)
blacktek
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Tammi 2007 19:18
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja blacktek »

Joo eli vika ei varsinaisesti ollut siinä viiksisysteemissä, vaan siinä ratissa kiinni olevassa mustassa muoviklipsussa. Se on sellainen n. 25mm leveä muovikieleke, joka sitä viiksen palautusklipsua painaa ratin mukana. Se oli niin kulunut, ettei enää palauttanut. Sain sen fiksattua lisäämällä hieman "ainevahvuutta"...

Se viiksipaketti on helppo irroittaa. Ensin muovit pois ratin ympäriltä (torxeilla kiinni) ja sitten viiksipaketin yläosasta yksi ruuvi pois niin se lähtee nostamalla ja sen palauttimen näkee sitten.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kiitos kaunis! :D
Vastaa Viestiin