Niin, nuo oireiluthan käynnistettäessä voi johtua vaikka mistä. Varmin keino todeta nostinongelma on kuitenkin jos koneesta katoaa puristukset startatessa. Kyllä sen koneen kepeydestä startata huomaa, ja viitseliäs voi varmistaa sen vielä puristuspainemittauksella tuolla hetkellä.
Kyllä minullakin on ollut tuon auton kanssa remontin jälkeenkin ihmeellisiä käynnistyselämyksiä, mp-messujen 2006 jälkeen pakkasta -26 ja ei lämmitysmahdollisuutta. Starttailin akun jo väsyksi, mutta ei kun lupaili vain jolloin startti aina heitti pois päältä. Työnnettiin auto lämmityspaikalle jossa oli n. 2 tuntia ja sama jatkuu vaikka kone tuntuu käteen lämpimältä. Osakaasulla ei edes luvannut, kaasupois vain lupaili vähän. Manasin vehkeen alimpaan helvettiin ja arvelin että nyt tuli pitkä kyvelymatka kotia (n.500Km), painalsin kuitenkin kaasun vielä kokonaan pohjaan ja starttasin niin kone rääkäisi eloon...
Emännälle kun sanoin miten sitten läksi käyntiin niin sanoi että etkö tuota nyt älynnyt??? Hän olisi kuulemma jäänyt monella kauppareissulla parkkiin kovalla pakkasella ellei olisi tajunnut painaa kaasua pohjaan.
No eipä tullut mieleen, kun tuo vehjas ei edes lupaa osakaasulla pakkasesta niin vielä pohjaan sitten. Mutta tällä reseptillä käynnistetty sen jälkeen jos ei vain suoraan avainta kääntämällä herää. 2 päivänä messujen jälkeen olikin muuten reilu -30 pakkasta ja ei mahdollisuutta lämmitttää joten intoa puhkuen arvelin että nyt tiedän konstin millä lähtee. Peijakas lähti kuitenkin sitten suoraan ilman kaasua käyntiin ja kävi nätisti tyhjäkäyntiä..
Elikkä kokeilkaa jos ei muuten lähde käyntiin runtata kaasu pohjaan ja starttia perään (kantsii olla valmiina nostamaan kaasu ylös varmaan...)

. Ittellä toimii, ja aina on lähtenyt noin jos ei normaalisti lähde.