Fokuksen Ebrin irroitus
Fokuksen Ebrin irroitus
Olen ylen ymmälläni miten toi Fokuksen Eberi lähtee irti, viittiskö joku viisas vastata ja selittää hiukan?
Se on ihan helppoa. Ensiksi nostetaan konepelti ylös, otetaan ajovalot ja puskuri pois, sen jälkeen moottori, vaihteisto ja runkoaisat irti, sitten alkaa hiljalleen Eberi näkyä. 8)
Alakautta sinne helpoiten taitaa päästä käsiksi, eli nosturille tjms. mars.
Miksi se pitää saada irti?

Alakautta sinne helpoiten taitaa päästä käsiksi, eli nosturille tjms. mars.
Miksi se pitää saada irti?
203.207
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Mihinkäs muuten Focus I:ssä on sijoitettu eberi tehtaalla? Koneen takana seinässä kiinni? Jos sitä joskus hankkis eberin niin tietäis mihin sitä voi laittaa. Aika ahtaita konehuoneet nykyään.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Yritä tunkea se etupyörän etupuolelle puskurin sisään, jos siellä olis vaikka tilaa. Mieluiten imu ja pakoputki suoraan alaspäin, tai sitten pystyyn niin että ohjainlaite on ylöspäin (sähköjohto menee suoraan siihen). Aina mahdollisimman alas, mutta myös mahdollisimman lyhyillä vesiletkun vedoilla.
Jos mahtuu koneen taakse konehuoneeseen niin sitten sinne. Ja edelleenkin imu ja pakoputki alaspäin, koska silloin polttoaine ei pääse vikatilanteissa kerääntymään lämmönvaihtimeen.
Liitetään sarjaan lämmityslaitteen kennoon menevään letkuun oikean kiertosuunnan mukaisesti.
Jos mahtuu koneen taakse konehuoneeseen niin sitten sinne. Ja edelleenkin imu ja pakoputki alaspäin, koska silloin polttoaine ei pääse vikatilanteissa kerääntymään lämmönvaihtimeen.
Liitetään sarjaan lämmityslaitteen kennoon menevään letkuun oikean kiertosuunnan mukaisesti.
Siellä se on keskellä siellä koneen ja tulipellin välissä. Hankalassa paikassa. En nyt muista kauan valtuutetun liikkeen asentajalla meni aikaa purkaa se irti sieltä kun se omasta otettiin pois. Äkkiseltään muistelisin 4h.
Ja kirosi niin rrkeleleesti
Ja kirosi niin rrkeleleesti

Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Toisessa topikissa kerroin hehkunvaihdosta viime syksynä, haulla löytyy.
Työn tehnyt firma arvioi etukäteen kestoksi 1-2 h ja laskutti 2 h. Työhön kulunutta aikaa en tiedä, koska oli muuta tehtävää kuin jäädä seuraamaan vierestä.
Oletan, että laite on irroitettu hehkun vaihtoa varten, vaikka esim. toke on onnistunut vaihtamaan sen myös laite paikoillaan.
Työn tehnyt firma arvioi etukäteen kestoksi 1-2 h ja laskutti 2 h. Työhön kulunutta aikaa en tiedä, koska oli muuta tehtävää kuin jäädä seuraamaan vierestä.
Oletan, että laite on irroitettu hehkun vaihtoa varten, vaikka esim. toke on onnistunut vaihtamaan sen myös laite paikoillaan.
203.207
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Jos Ford-merkkiliike kyseessä ni mikäs ihme tuo nyt ontoke kirjoitti:näin ainaki merkkiliikkeessä kerrottii että aikaa menee neljä tuntia ja ahdin pitää purkaa tieltä pois.... ite vaihdoin sit kuitenki hehkutulpan lämmittimen ollessa paikoillaan, vaikka menihän siinäki melkein se neljä tuntia....

Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10