muhkeammat äänet escorttiin

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

muhkeammat äänet escorttiin

Viesti Kirjoittaja Mataz »

Katselin tuossa eskon takapönttöä, ja näytti vähän siltä että keväällä vois harkita vaihtoa. Aloin miettiin että jos vaihtelis samalla sitten kaiken katilta taakse saakka. Tarkoituksena ois saada vähän muhkeemmat äänet, eli jotain "sportti" -putkea voisin harkita... Ei kuitenkaan mitään hirveän äänekästä, koska tulee ajettua sen verran paljon matka-ajoa, että vois pitemmän päälle nakertaa. :roll: Eli vähän vakiota matalampaa ja muhkeempaa ääntä. Eikä se nyt haittaa vaikka ois vähän enemmän myös dB. ;) Mutta vain vähän. :D

Mitä merkkiä suosittelisitte? Kokemuksia? Simonssia kun joskus ohimennen kysäsin AD:lta niin myyjä sano että oli itsellä ollut escortissa, ja kahden viikon jälkeen vaihto pois kun oli niin äänekäs. :?
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Mulla on simons tossa kutosessa ja äänet on tosi laimeat, vähän matalemmat kuin alkuperäisellä, ei kuulu tasasta ajaessa mitään sisälle. eli ainakin kutosessa toimii. :wink:
2.9i
Feel The Difference.
gtesco
Viestit: 21
Liittynyt: 26 Helmi 2005 14:59
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gtesco »

Mulla on tossa 1.8 zetec escossa magnex-merkkinen rosteriputkisto, mallia katilta taakse. Oon ollu tyytyväinen, sopivan muhkeet äänet niin sisälle kuin uloskin, ei mitkään häiritsevän kovat pörinäsaundit. Muukkoselta joskus aikanaan tilasin edukkaasti, oli joku poistotarjous, joten "virallisesta" hinnasta ei tietoa :?
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Mulla ainakin helpottui huomattavasti simonssin pöntön pörinät sisälle kun lisäsin putkea sen verran että tulee n.2cm puskurin ulkopuolelle.

mut se on muutenkin semmonen pönttö että pitää sitä rähinää vain silloin kun kiihdyttää rajusti. matka-ajossa se on ollut tosi hyvä, ei mitään oikeastaan kuulu sisälle, paitsi ohittaessa :D
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

neloskoneesta et sa ikinä "muhkeita" ääniä, putkivirittämällä auota saat vain kanssa eläjien vitutuskäyrän nousemaan ku joutuuvat kuuntelemaan ärsyttävää älinää. eri asia jos sitte kasikone pellin alla :wink:
tuning sucks
Pyrre
Viestit: 137
Liittynyt: 27 Elo 2006 21:06
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Pyrre »

No en nyt tiedä. Kyllä sitä on neloskoneisiakin aika kireitä tullut kuultua. Mm tuo oma kupla on kivan kuuloinen, kasikonetta hiukan korkeampi, mutta kuitenkin muhkea ääni, kun länttäät tallan pohjaan liittymässä ja kierrätät loppuun asti ja pykällät isompaa niin kyllä joka kerta karvat nousee pystyyn :twisted: . Ja kyse ei siis ole mistään pakoputkiviritteisestä vakiokoneesta. Mielummin kireä hiukan korkeampi ääni kuin kasikoneen vaivalloinen ja räkäinen tyhjäkäynti :wink: , ja ei siis saa käsittää väärin, kasikone on oikee kone, mutta ei saa väittää etteikö nelipyttysestä oikeita ääniä sais, siis muitakin kun pakoputkiviritteisen ääntä.
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Vastaa Viestiin