Jos jollaan ois vähänkään hajua missä vika vois olla niin ois tosi hienoa.
Ongelma DOHC sierrassa
Ongelma DOHC sierrassa
Elikkä vika ois tämmönen, kuuluu suht kovasti siritystä koneesta kun on veto päällä. Auto tuntuu tehottomalta kun siritys kuuluu. Tyhjä käynnillä ei kuulu. Sierra on nelikko ja ajettu alle 190 tuhatta.
Jos jollaan ois vähänkään hajua missä vika vois olla niin ois tosi hienoa.
Jos jollaan ois vähänkään hajua missä vika vois olla niin ois tosi hienoa.
Sierra 2.0i Dohc 4X4 -90
öljyä on kyllä, ei tuu venttiileistä. ongelma on just siinä kun sitä ääntä ei saa kuulumaan auton ollessa paikallaan vaan se kuuluu pelkästään liikkeessä.
tuli vaan mieleen että voisko vika olla voimansiirrossa kun sitä siritystä ei kuulu tyhjäkäynnillä eikä kun kääntää kierroksia päälle. ääni kuuluu edestä.
tuli vaan mieleen että voisko vika olla voimansiirrossa kun sitä siritystä ei kuulu tyhjäkäynnillä eikä kun kääntää kierroksia päälle. ääni kuuluu edestä.
Sierra 2.0i Dohc 4X4 -90
Siritys voi olla nakutusta (sitä oikeaa nakutusta, eli detonointia). Kuullostaako se siltä niinkuin ohutta ketjua vetäisi peltiämpäristä reunaa pitkin ja kuuluu ainoastaan vedättäessä.
Miksi (ruisku?) DOHC nakuttaa? Syytä ei ihan heti selvitetä. Kaikki nakutusta aiheuttavat säädöt ovat kiinteitä, paitsi jossain päin konehuonetta sijaitseva "oktaaniluvun säätö -pistoke". Imuvuotokin ainoastaan nostaa tyhjäkäyntiä, jollei sitten ihan älytöntä reikää ole. (MAP-ohjattu ruisku).
Millä bensalla ajat? Jos 95 niin kokeile 98 ja jos siritys katoaa, niin jostain syystä kone saa liikaa ennakkoa.
Miksi (ruisku?) DOHC nakuttaa? Syytä ei ihan heti selvitetä. Kaikki nakutusta aiheuttavat säädöt ovat kiinteitä, paitsi jossain päin konehuonetta sijaitseva "oktaaniluvun säätö -pistoke". Imuvuotokin ainoastaan nostaa tyhjäkäyntiä, jollei sitten ihan älytöntä reikää ole. (MAP-ohjattu ruisku).
Millä bensalla ajat? Jos 95 niin kokeile 98 ja jos siritys katoaa, niin jostain syystä kone saa liikaa ennakkoa.
Ota etukardaani kätee ja toteat sen paskaksi. Been there done that TWICE
Juurikin tuo ääni lähtee etukardaanista toki jostain kumman syystä se voisi lähteä moottoristakin, mutta tuskimpa dohcista...
Vaihda suoraa xr4x4 etukardaani. On kestävempi ja monesti myös valmiina rasvanipat ja kun muistaa rasvaa laittaa niin kestää ikuisesti.
Juurikin tuo ääni lähtee etukardaanista toki jostain kumman syystä se voisi lähteä moottoristakin, mutta tuskimpa dohcista...
Vaihda suoraa xr4x4 etukardaani. On kestävempi ja monesti myös valmiina rasvanipat ja kun muistaa rasvaa laittaa niin kestää ikuisesti.