Riesa cvh. Ei lämpeä, asentaja kylläkin...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Riesa cvh. Ei lämpeä, asentaja kylläkin...

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Jeps. Eli pihaan tuotu(ilmainen), Riesa 1.6CLXi -90 cvh kone, 1-piste ruutta. Ensin ei käynyt, boxi sökö, annettu apuvirtaa...

No, tässä sitä linttaa harsiessa tullut esille, ettei se läjä oikein lämpeä sisältä... Moottori kyllä lämpeää...Uutta on vesipumppu, kenno, termari( 91´C). Termostaattikotelossa ei ole sitä kanavaa jossa olis vahatulppa, termari tulee imusarjan kylkeen, omaan pesäänsä ja päälle tulee semmoinen muovikuppi, jossa vain ohut putki paisarille ja toinen paksumpi letku syyläriin. Lämpöantura löytyy siitä kans. Termarin laippa on 52mm, normi 48mm... Aiheutti hieman päänvaivaa.(audin termarista saa sopivan, kun hioo 1mm pois reunoilta).
Letkut menee kennolle,: Imusarjasta, termarin läheltä, alempaan ja ylemmästä vesipumpulle.
Kennoa joutui hieman muokkaamaan (muovipääty/ suojakuppi) jotta olisi mahtunut...
Mietin vain että auttaisikohan semmoinen kiertovesipumppu mitä on esim. takamoottori transportterissa käytetty tai omegassa...
Tästä läjästä ei sitten ole tarkempaa tietoa tekniikan yms. vaihdosta, tuotu joskus hurrilandiasta muuttoautona -olis jättäny sinne... **rkele.

Voisin kyllä vaihtaa tän läjän johonkin käyttökulkineeseen... jos jotain innostais...
jate2
Viestit: 68
Liittynyt: 20 Helmi 2006 23:30

Viesti Kirjoittaja jate2 »

Asennettu Transpornon 1.6TD:n Kiertovesipumppu. Romikselta, maksoi pistokkeen kanssa kaikki 5e...
Laitoin vielä koppiin potikan jolla saa säädettyä hieman pumpulle menevää virtaa-> pumpun pyörintänopeus. Saa lämpenemään nopeammin koneen, jonka jälkeen nostaa kennolle virtausta...
Ilmeisesti kennolle menevä letku on liian pitkä, jolloin kennolle tulee huono virtaus. Lämpöeristetty on ko. letku myös.
Kannattaa askarrella.
Vastaa Viestiin