Korjaamoiden hinnat!
Korjaamoiden hinnat!
Eikö teitä muita v*tuta tai kauhistuta nuo huoltojen ja korjausten hinnat?
Esimerkki: Ostin Sierraan Jarrupalat eteen. Ajattelin että moinen pikkuhomma on parempi teettää korjaamolla ettei tarvi näpit jäässä ulkona vaihtaa. Soitto Teboilin huoltoon ja hinta: 60 euroa! Pelkkä osien irrotus ja uusien paikalleen laitto, voi kerpele! Mulle se on suhteellisen iso raha Sitte päätin että antaa olla, parkkipaikalla nostin tunkille ja vaihdoin ite. Aikaa meni puolisen tuntia ja vaikka kessua paloi ja näpit jäätyi niin hymyilytti säästetty raha
Toinen esimerkki samanmerkkisen huoltamon politiikasta.
Kun pari vuotta sitten vääräuskoisena Corollakuskina huomasin että
ykspilkkukolmonen valuttaa öljyä koneen etupäästä, niin vein sen korjaamolle kun en ite tiennyt tekniikasta silloin sitäkään vähää kuin nykyään. Auto oli kaksi päivää "työn alla", loppusumma yli 200 euroa
ja vielä kun lähin ajamaan niin reilun 100km jälkeen huomasin että taas tulee lientä pihalle!
Nyt kun oli Sierrassa tuo pätkimisjuttu, niin oon 100% varma että jos oisin korjaamolle vieny niin lasku ois paisunu ku pullataikina eikä sitä vikaa ois koskaan korjattu! Tähän muutama mehevä kirosana jos käytössäännöt sen sallis:lol:
Koskaan en enää korjaamolle autoa vie ellei lottovoittoa satu tulemaan, mieluummin ite korjausoppaan kanssa pyörin pellin alla...
Ehkä tuo kyseinen tebari on harvinaisen p*ska mesta tai sitten ei, mutta ei huvita muillekaan korjaamoille viedä kun noita hintoja tuntee
Esimerkki: Ostin Sierraan Jarrupalat eteen. Ajattelin että moinen pikkuhomma on parempi teettää korjaamolla ettei tarvi näpit jäässä ulkona vaihtaa. Soitto Teboilin huoltoon ja hinta: 60 euroa! Pelkkä osien irrotus ja uusien paikalleen laitto, voi kerpele! Mulle se on suhteellisen iso raha Sitte päätin että antaa olla, parkkipaikalla nostin tunkille ja vaihdoin ite. Aikaa meni puolisen tuntia ja vaikka kessua paloi ja näpit jäätyi niin hymyilytti säästetty raha
Toinen esimerkki samanmerkkisen huoltamon politiikasta.
Kun pari vuotta sitten vääräuskoisena Corollakuskina huomasin että
ykspilkkukolmonen valuttaa öljyä koneen etupäästä, niin vein sen korjaamolle kun en ite tiennyt tekniikasta silloin sitäkään vähää kuin nykyään. Auto oli kaksi päivää "työn alla", loppusumma yli 200 euroa
ja vielä kun lähin ajamaan niin reilun 100km jälkeen huomasin että taas tulee lientä pihalle!
Nyt kun oli Sierrassa tuo pätkimisjuttu, niin oon 100% varma että jos oisin korjaamolle vieny niin lasku ois paisunu ku pullataikina eikä sitä vikaa ois koskaan korjattu! Tähän muutama mehevä kirosana jos käytössäännöt sen sallis:lol:
Koskaan en enää korjaamolle autoa vie ellei lottovoittoa satu tulemaan, mieluummin ite korjausoppaan kanssa pyörin pellin alla...
Ehkä tuo kyseinen tebari on harvinaisen p*ska mesta tai sitten ei, mutta ei huvita muillekaan korjaamoille viedä kun noita hintoja tuntee
Ford Sierra 1.6cvh 1990 (...ei sen tarvikkaan kulukea...)
Aika hätäseen on onnistunut jos puolessa tunnissa vaihdoit jarrupalat pihalla.
Eipä toi 60e niin kummallinen summa oo työstä.
Jos ajatellaan, että siihen olis laskettu esim. 1,5h niin tuntihinnaksi tulisi
40e verollisena, joka on varmaan aika normaali taksa ainakin kaupunkiseudulla.
Tai en autokorjaamoiden hinnoista kyllä osaa sanoa, mutta ainakin sähköalalla näin on.
Tosta 40:stä jää sitten yrittäjälle n. 15e maksimissaan jos itse tekee.
Jos on työntekijöitä niin ei sitäkään.
Ja tuohon pitää jo laskea kaikki kulut joita tulee.
Eipä toi 60e niin kummallinen summa oo työstä.
Jos ajatellaan, että siihen olis laskettu esim. 1,5h niin tuntihinnaksi tulisi
40e verollisena, joka on varmaan aika normaali taksa ainakin kaupunkiseudulla.
Tai en autokorjaamoiden hinnoista kyllä osaa sanoa, mutta ainakin sähköalalla näin on.
Tosta 40:stä jää sitten yrittäjälle n. 15e maksimissaan jos itse tekee.
Jos on työntekijöitä niin ei sitäkään.
Ja tuohon pitää jo laskea kaikki kulut joita tulee.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Jakohihnan vaihto on poikkeuksetta aina kallista ja ainahan voi tehdä itse ja säästää.Immo kirjoitti:Käytin Mondeoni vuosihuollossa ja jakopäänhihnan vaihdossa paikallisessa merkkiliikkeessä.
Koko lystin lasku 676€.
Aika kallis hinta leimalle huoltokirjaan.
S-Joen (kerta)Käyttöauto olis veloittanu TD Renault Meganan hihnanvaihdosta 1000€
No eihän siinä kovin kauaa mene. Tunkki alle, pyörä pois, pultti auki, palat pois ja uudet kiinni, kamat kasaan ja sitte toinen puoli. Tietysti jos hyvin ois halunnu tehä niin sylkät ois pitäny kanssa vaihtaa tai vähintään herkistellä jne mutta en vaivautunu kun hyviltä näyttivätTeRoK kirjoitti:Aika hätäseen on onnistunut jos puolessa tunnissa vaihdoit jarrupalat pihalla.
Ford Sierra 1.6cvh 1990 (...ei sen tarvikkaan kulukea...)
noh, mulla se ei ihan riitä, ite teen yleesä hommat kunnolla, kuten palojen vaihdon yhteydessä huollan satulan ja sylinterin, hion ruosteet ja mahdollisen olakkeen levystä pois. ja paloista sen terävän kantin pois kans. tasottuu nopeemmin. sit kasaan kuparitahnan kera.Sini81 kirjoitti:juu ei jarrupalojen vaihdossa nokka kauaa tuhise... puoli tuntia riittää mainiosti, kun homman osaa...
tosin six pack menee vähintään siinä, eli remontti maksaa sen 5-6€
tuning sucks
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
TeRoK kirjoitti:joo saahan ne heittämällä paikkaan äkkiä, mutta korjaamolla todennäkösesti on työhön laskettu myös satuloiden "herkistely" koska varmaa on ,että valitus alkaa myös siitä kun palojen vaihdon jälkeen ei jarrut pidäkään tasan.
Vaikka teistä tuntuisi että se on vaan osat irti ja kii ja vi****n moinen lasku asiakkaalle niin se ei ole ihan niin..Hommiin kuuluu Mm: juuri tuo herkistely,Putsaus.tarkistukset(Letkut,mahd vuodot ym ym)kasaus esim juuri kuparitahnan kanssa ja viimeisenä ajo jarrudynolla että nähdään miten homma on onnistunut ja kaikki on reilassa..Ainakin meiän firmassa toimitaan näin..Tosin meillä tuntitaksa alkaa 66Eurosta huoltopuolella ja peltipuolella 75Eurosta..
Tosin olen itekkin kuunnellut niit hintoi ku asiakkaat tulee hakee niit autoi ni kyl syö miestä..Tosin ennen ku menin tonne ni kaikki huollot tein ite tai kavereiden kans, niinkuin teen nykyäänkin mut onnex duunissa nosturilla..
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Kallistahan tuo tuppaa olemaan koska tuossa yhdessäkin korjaamossa velottavat 39€/h, mutta onneksi eivät anna valohoitoa ja laskutuskin on vartin tarkkuudella!
Käytin vaimon pirssiä kun ei ollut itsellä aikaa vaihtaa lohkon vastusta ja toisaalta ois itseltä mennyt puoli päivää "hukkaan"! 8)
Laskutus oli tosiaan kauhia, 49e, siis kulutettu kallista aikaa tunti ja vartti?
Tosin itse epäilin että menee ainakin pari tiimaa, mutta erehdyin katkerasti!
On tuossa tosiaan niin v-mäisessä paikassa että ei oikein huvittanutkaan itse yrittää!
Käytin vaimon pirssiä kun ei ollut itsellä aikaa vaihtaa lohkon vastusta ja toisaalta ois itseltä mennyt puoli päivää "hukkaan"! 8)
Laskutus oli tosiaan kauhia, 49e, siis kulutettu kallista aikaa tunti ja vartti?
Tosin itse epäilin että menee ainakin pari tiimaa, mutta erehdyin katkerasti!
On tuossa tosiaan niin v-mäisessä paikassa että ei oikein huvittanutkaan itse yrittää!
Nyt vein auton ekakertaa elämässäni korjaamolle, pakkasta -23 ja lämmintäilmaa ei tule koska syylärin paikkausane tukki kennon (forte, jota jäähdytinkorjaamon mies suositteli). järjestelmän pesu homman osaisin tehä itekkin, mutta ei ole kunnon lämmintä tallia. hinta on etukäteen sovittu (ei edes paha) ja saapihan korjaamotyölle aina takuun, jos esim dokkilaisen kansi halkea pamahtaa vituilleen menneen ilmauksen tms ansiosta ni eiku kuitin kanssa pajalle jne...
tuning sucks