Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pumatar kirjoitti:Änkeän tähän samaan kysymään/ihmettelemään et miten voi olla mahdollista, että tuulilasin lämmitin toimii vaikka kiven iskemän jälkeen lasi halkesi koko mitaltaan eli meni siististi halki puhaltimien aukosta toiseen?.
Toimiihan se, jos ei ole niitä lämpövastuksia katkonut samalla. Yleensä se lasi vaan lohkeaa, eikä lämpövastus. Tai riippuu vähä mimmonen kivenisku ollut.
Ja itellä nyt se 2-sävylasi tossa kiinni. (ei lämmitettävä) Hinta vaihtotöineen ja uusine pyyhkijänsulkineen jotaki 195€, ei paha. Ja vaihatin tuolla purkupojilla sen. On ollu jo aika pitkään kiinni.
Mr_Who kirjoitti:
Toimiihan se, jos ei ole niitä lämpövastuksia katkonut samalla. Yleensä se lasi vaan lohkeaa, eikä lämpövastus. Tai riippuu vähä mimmonen kivenisku ollut.
Pumatar kirjoitti:Änkeän tähän samaan kysymään/ihmettelemään et miten voi olla mahdollista, että tuulilasin lämmitin toimii vaikka kiven iskemän jälkeen lasi halkesi koko mitaltaan eli meni siististi halki puhaltimien aukosta toiseen?.
Ensimmäinen pakkasaamu omalla "uudella" Focus -08 ja sama ongelma. Olikohan noille puolille siis omat sulakkeet vai pitääkö lähteä kurkkimaan listojen alle, miksei vänkärin puoli lämpiä.
Sai ne sulakkeiden paikat jokseenkin käännettyä ruotsista. Ei nuo ainakaan silmämääräisesti palaneilta näytä, mutta vähän normaalista poikkeavia sulakkeita omaan silmään.
Osui silmään video, jossa pari vuotta vanhempi Focus ja korimallikin eri, mutta kuulostaa jotenkin niin potentiaaliselta syyltä: https://www.youtube.com/watch?v=u6bMDxYhixY
Itsekin piti vaihtaa lisävirranoton sulake, niin eipä niin vain löytynyt samanlaista. No kattavasta varaosaliikkeestä löytyi vastaavan kokoinen, mutta sivuilta puuttui nuo "ohjuri" levitykset. Ihan ei painunut ehkä yhtä syvälle kuin alkuperäinen, mutta toimii virranotto nyt kuitenkin. Varmaan pitäs marmorilta hakea sitten ihan alkuperäinen. Ja kalliitakin ovat mielestäni verrattuna perus sulakkeisiin :/.
No niin tuli revittyä pyyhkimet ja lista irti. Vänkärin puolen liitin oli selvästi irti kun lähti naurettavan helposti vetämällä erikseen. Sitten uudelleen liittimet yhteen ja kuului naksahdus. Nyt pitää odotella pakkasaamua ja todentaa, oliko tosiaan noin pienestä kiinni.
Näköjään suunnittelija ottaneet opikseen kun näissä 2008 -> Focuksissa ei ole enää tuollaista vammasta mekanismia, joka hinkuttaa koko leveydellä.
Lainataas tästä ketjua kun niitä kitkarenkaitakin pitää odotella... S-Maxissa on lämmitettävä tuuli lasi joka ei lämpene. Pariin kertaan mielestäni olin huomaavinani kahden langan lämpiävän mutta taisin olla väärässä... yksi kivenisku löytyy ruudusta mutta ei senkään pitäisi kuin maks 3-4 lankaa pimentää. Sulakkeet oli ehjät ja sen pidemmälle en ole edennyt kun en oikein tiedä seuraavaa siirtoa...? Kojetaulun nappi toimii kuten pitää.
No S-Maxissa menee seuraavasti. Rele kytkee jännitteen sulakkeille 2x40A josta menee suora yhteys tuulilasin molempiin alareunoihin. Vastus pyörii 50ohm luokkaa koko lasissa.
Periaatteessa sulakkeet pois ottamalla pystyy mitata jännitteen toisesta nastasta ja toisesta pitäisi löytyä em vastusarvo. Minulla ei löydy kuin toisesta puolet 25ohm luokkaa.
Jännite tuli kyllä molempiin lasin alla kaukalossa oleviin liittimiin.
Seuraavaksi pitää kaivaa maadoituspiste kattokonsolin takaa ja kurkata mitä sinne kuuluu. Vähäsen vaikuttais että piuhat irti
joko piuhat irtoaa tai sitten sähkliitin hapettuu.
On erittäin yleinen vika että osa tai koko lasi ei lämpene enää muutaman vuoden iässä vaikka ei olisi kiveniskemiä.
Lasin vaihdon jälkeen toimii vuoden pari ja sitten sama vika.