Sierra 2,0i DOHC päästöt / katalysaattori rikki
Sierra 2,0i DOHC päästöt / katalysaattori rikki
Terve,
Tyhjäkäynnin päästöarvot:
%vol CO 0.392
%vol CO2 14.67
ppm vol HC 155
%vol 02 1.13
%vol COvrai 0.392
lambda 1.033
`C Temp 19
1/min 880
Katalysaattorin ensimmäinen osa tuli murusina lattialle kun sisälle kurkistettiin.
Voiko noiden arvojen perusteella luottaa siihen, että päästöt asettuvat kohdilleen uuden katalysaattorin myötä?
Harkinnassa on ostaa kyseinen auto rikkinäisellä katilla, mutta hiukan arveluttaa miten suurella riskillä joutuisi muutakin laittamaan kuin pelkän katin.
Eikös pako-ohjurien temppuilu näy nimenomaan kohonneina päästöinä? Uskoisin kyllä, että tämän pitäisi näkyä enemmänkin kun katti on kerran rikki.
Lambdakin on hiukan yli rajojen - selittyyko se katalysaattorin rikkinäisyydellä?
Kiitoksia!
Tyhjäkäynnin päästöarvot:
%vol CO 0.392
%vol CO2 14.67
ppm vol HC 155
%vol 02 1.13
%vol COvrai 0.392
lambda 1.033
`C Temp 19
1/min 880
Katalysaattorin ensimmäinen osa tuli murusina lattialle kun sisälle kurkistettiin.
Voiko noiden arvojen perusteella luottaa siihen, että päästöt asettuvat kohdilleen uuden katalysaattorin myötä?
Harkinnassa on ostaa kyseinen auto rikkinäisellä katilla, mutta hiukan arveluttaa miten suurella riskillä joutuisi muutakin laittamaan kuin pelkän katin.
Eikös pako-ohjurien temppuilu näy nimenomaan kohonneina päästöinä? Uskoisin kyllä, että tämän pitäisi näkyä enemmänkin kun katti on kerran rikki.
Lambdakin on hiukan yli rajojen - selittyyko se katalysaattorin rikkinäisyydellä?
Kiitoksia!
Jos motti on kunnossa niin voit mennä TYHJÄLLÄ MIRRILLÄ konttorille MENEE ARVOISTA LÄPI HEITTÄMÄLLÄ JOS KONE KUNNOSSA. ITELLÄ MENI SCORPIO
KYSÄS katsuri vain et oisko mirri TYHJENNETTY, siihen en puhahtanu mitään, Lähin meneen ku tuli leima papruun. AUTON PAPEREISSA MAININTA KATALYSAATTORI JA VÄHÄPÄÄSTÖINEN.


Ford will Rise Again
No sehän (moottorin kunto) tässä nyt vähän askarruttaakin. Kun pitää hetken reilusti kierroksia ja sitten tiputtaa kaasun pois, tulee putkesta selvästi sinertävää tavaraa. Koneeseen pitää myös lisäillä öljyä vaihtovälillä.
Olettaisin, että poltettu öljy on tuhonnut katin.
Alle 200 tonnia ajettu. Mitenkäs pitkälle DOHC-koneilla pitäisi päästä alakerran puolesta? Olisiko tuossa sitten ohjureissa jo vikaa - en jaksa uskoa, että väljyydestä olisi vielä noilla kilsoilla kyse.
Omalla OHC:llä on nyt ajettu 370 tonnia, eikä öljyä katoa havaittavissa määrin 10000 vaihtovälillä. Kanteen on laitettu uudet sisuskalut, mutta alakertaan ei ole kertaakaan koskettu, eikä kantta koneistettu mitenkään.
Olettaisin, että poltettu öljy on tuhonnut katin.
Alle 200 tonnia ajettu. Mitenkäs pitkälle DOHC-koneilla pitäisi päästä alakerran puolesta? Olisiko tuossa sitten ohjureissa jo vikaa - en jaksa uskoa, että väljyydestä olisi vielä noilla kilsoilla kyse.
Omalla OHC:llä on nyt ajettu 370 tonnia, eikä öljyä katoa havaittavissa määrin 10000 vaihtovälillä. Kanteen on laitettu uudet sisuskalut, mutta alakertaan ei ole kertaakaan koskettu, eikä kantta koneistettu mitenkään.
alakerta kestää keveästi 300t. minulla mittarissa 317t eikä tarvi öljyä lisätä. ei pinta laske juurikaan vaihtovälin aikana.othintsa kirjoitti: Alle 200 tonnia ajettu. Mitenkäs pitkälle DOHC-koneilla pitäisi päästä alakerran puolesta?.
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Itellä söi öljyä litran viikkovauhtia melkein, sillon ku oikein linttailee ja ajelee rallia (kierrokset korkeella yleensä), mutta nytten ku melkorauhallisesti ajellu, niin ei oo menny paljon mitään...
Pitää kesään asti ootella, että saa kakkosauton rekisteriin ja sitte ruveta tota sierraa remontoimaan: pääasiassa kansiremppa, männänrenkaat ja sitte ne tiivisteet ym ja voihan sitä muutaki siinä samalla tehä..
Pitää kesään asti ootella, että saa kakkosauton rekisteriin ja sitte ruveta tota sierraa remontoimaan: pääasiassa kansiremppa, männänrenkaat ja sitte ne tiivisteet ym ja voihan sitä muutaki siinä samalla tehä..

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
sierran ominaisuuksia ohc/dohc vie öljyä omansa.. ja sininen pilvi käynnistyksen yhteydessä on normaalia foordia.. kattejan nää dochit syö kuin veli venäläinen leipää.. kellään muuten kokemusta dohc öljyn vuotamisesta kun tuo oma rassi tuntuu olevan märkä joka paikasta
veikkaisin jakopäätä.. lohko on märkä ruiskuttimen puolelta ja öljypohja samoin kummaltakin puolelta..

No toi kansiasia on selville tullu jo aikoja sitte. Talveksi en ollu jäykempää oljyy laittamassa.Juhis80 kirjoitti:mittaa puristukset. Noissa DOCH on noita kansivikoja enemmän ku OHC:ssämutta en usko et ois kansi menny, vois olla männän renkaat vaihdas jytymmät ölkät mottiin jotain 20-40 TAI 20-50 ja kokeile pöiseekö sininen.
Ja millä v*tulla sie puristukset saat mitattuu, ku ei sinne tulpanreikään sovi mitään survomaan ku räikkä-hylsyn jatkovarrella.

Ja kuten sanottua, kesällä rupeen tota remonttia tekemään, nytte ei oo mahollista.
Ja tosta vuotaa vaihelootan perä, ihan märkä öljystä, se mistä lähtee kardaaniakseli.
Ja joku sähkökäyttönen pumppu vissii ostettava, että saa vaihelootaöljyt vaihettuu, ku sinne mikää purkki sovi väliin, että vois kaataa.

Ja kesäksi hommaan(jos ei aikasemmin pysty) marteliukselta sen katin korvaavan vaimentimen toho.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92