Transit 2,5d -89 käynnistyminen
-
Transit 2,5d -89 käynnistyminen
Eli seuraavanlainen ongelma/kysymys. Auto lähtee erittäin huonosti käyntiin, kun asteita on -0 puhumattakaan kylmemmästä. Nyt minua ei kiinnosta imusarjassa oleva liekkihehku ei muukaan sellainen, vaan seuraavanlainen asia, eli akku kestää yleensä sahata noin 30 sekkaa ja sitten ei enää potku riitä. No kaapeleilla lähtee kyllä sitten heti käymään ja kerran tulin tässä nyt kokeilleeksi, kun olin taas jo sahannut akun ns. tyhjäksi niin liitin kaapelit toisesta auton omasta akusta toiseen, eli virran suoraan ja maan löin kiinni koneeseen ja auto käynnistyi startatessa välittömästi. ??? Eikö tämän toisenkin akun pitäisi olla mukana startatessa normaalistikkin, vai onko minulla joku piuha poikki? Jos taas ei pitäisi elikkä se on vaikka lisälaitteille tai jotain, niin onko siitä mitään haittaa jos itse pysyvästi lyön piuhat sieltä toisesta akusta toiseen? Vai olisiko näiden kahden välillä joku rele mikä olisi viallinen? ( kumpikin akku kyllä lautautuu auton ollessa käynnissä, eli ainankin virta kulkee toiseen suuntaan.)
Re: Transit 2,5d -89 käynnistyminen
Ainakin näin tuntuisi loogiselta. Auttaisikohan akkukenkien ja akun napojen puhdistaminen?tomppa/bwt kirjoitti:Eikö tämän toisenkin akun pitäisi olla mukana startatessa normaalistikkin,
=)
-
Akkujen puolelta kaikki on putsattu noin 2kk sitten kun vaihdoin uudet akut. Nyt sen verran kylmä, että en viitsi edes asiaa ruveta tutkimaan, mutta muistini mukaan starttiin itseensä ei tule kuitenkaan kuin yksi isompi virtapiuha. Eli missähän kohtaa nämä akkujen paksut virtajohdot kohtaavat ( jos edes kohtaavat ) PS. Ja edelleen jos joku osaisi sanoa varmasti, että voinko lyödä itse piuhoilla nämä akut yhteen, ettei aamulla ole pihalla vain kasa tuhkaa. ( tosin jos helppo ja halpa vika esim. joku rele yms. jossain niin mieluiten korjaisin auton sellaiseksi kuin sen kuuluisi olla.)
Ei voi pieni ihminen tietää aivan kaikkea. Jostain korjausoppaasta varmaan löytyisi sähkökaavio. Kyllä siihenkin varmaan joku syy on, miksi siellä on kaksi erillistä akkua sen sijaan että olisi yksi isompi.tomppa/bwt kirjoitti:Eli missähän kohtaa nämä akkujen paksut virtajohdot kohtaavat ( jos edes kohtaavat )
=)