RS2000 ja kadonnut kipinä..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
-Nico-
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Kesä 2006 00:35
Paikkakunta: keski-pohjanmaa

RS2000 ja kadonnut kipinä..

Viesti Kirjoittaja -Nico- »

Moi, kaipaisin hiukan ohjeita mistä jatkaa, näin paljon on jo tapahtunut:

Marraskuussa ostin tuon mk5 RS2000 escon, joulukuun alussa maantieajon päätteeksi kansipahvi meni särki, ja kaikki jäähdytysnesteet kusi ykkösen männän päälle, savupilven pyyhkiessä auton yli liikennevaloissa. Okei, hinattiin raato hallin pihalle ja otettiin seuraavana iltana motti auki. Aikaa kului, kansi hiomolle, oikaistiin, vaihdettiin venttiilien kumit ja koneistettiin pakoventtiilien seetit. Taas aikaa kului ennenkuin eilen konetta päästiin kasaamaan, homma kuitenki keskeytyi muiden menojen takia, ja saatiin tänään kokonaan nippuun, sillä erotuksella että käyntiin se ei lähtenyt. Puolille asti ei tule jännitettä, mutta mistä moinen johtuu?
Edellinen omistaja oli asentanut sikuran hälyn, joka ei edes toiminut kunnolla, joten purin sen sieltä kokonaan pois, ajonestoa epäillen, mutta ei vaikuttanut mitään, tosin sulakeboksiin oli kyllä tehty semmoisia kytkentöjä etten niille keksinyt mitään järkevää selitystä, esim parkkivalot oli kierrätetty releen kautta joka otti jännitteen halyttimeltä ja sulakerasian päältä, sieltä missä releet on. Ajattelin myös että fordin oma hälytin voisi lyödä jostain syystä ajoneston päälle, mutta muistaakseni vm 93 räsässä ei vielä ole ajonestoa. Nyt alkaa todellakin huumori loppua ja tarvisin neuvoja mistä vikaa etsiä, sytkä-boksin ajattelin mitata kunhan vain ensin saan jostain arvot sille, ja kampiakselin asentotunnistin olis tieten toinen mikä voi rikkoontua käyttämättömyyttään.


-nico-
Pukeilla MkIV WideLamboCab '89
Ajossa MkV RS2000 '93
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: RS2000 ja kadonnut kipinä..

Viesti Kirjoittaja koskar »

-Nico- kirjoitti:Puolille asti ei tule jännitettä, mutta mistä moinen johtuu?
Ajattelin myös että fordin oma hälytin voisi lyödä jostain syystä ajoneston päälle, mutta muistaakseni vm 93 räsässä ei vielä ole ajonestoa. Nyt alkaa todellakin huumori loppua ja tarvisin neuvoja mistä vikaa etsiä, sytkä-boksin ajattelin mitata kunhan vain ensin saan jostain arvot sille, ja kampiakselin asentotunnistin olis tieten toinen mikä voi rikkoontua käyttämättömyyttään.
Puolien ja kampiakselin asentotunnistimen johdotus on heikkoa jo vakiona ja saattaa olla jostain rikki. Mittaa? Puolalle muistaakseni tulee +12V sulakkeen kautta ja toinen johto menee EDIS4-boxiin (jonka kytkentä löytynee googlella). Tulpanjohdot kuulemma myös ovat aika haperoa ja kannattaisi kai vaihtaa uudet aina kun tulpat on irti? Ajonestoa/PATSia tuon ikäisessä ei vielä ole, tulee josku 94/95 vasta? EDIS-boxissa ei muistaakseni paljon mitattavaa ole, että toimii tai on toimimatta :D. Voit toki koittaa toisella palikalla. Tuskin se asentotunnistin käyttämättömyyttään rikki on se on vain induktiivinen anturi jossa ei liikkuvia osia jne ole.

Linkkiä jos niitä antureita jne haluat mittailla.
-Nico-
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Kesä 2006 00:35
Paikkakunta: keski-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja -Nico- »

jepjep.. taas toimii.. :D

Vika löytyi ecusta, jokin pääte palanut, eivät kertoneet enempää. Päätteen oli kuulemma polttanut viallinen vahvistin, väittivät sen syöttävän jännitettä takaisinpäin noin 100 volttia :?: :!: , kuulostaa tyhmältä/mahdottomalta, mutta tutkitaan nyt sitten tarkkaan ennenkuin pistetään piuhoja kiinni. Että tällaista tällä kertaa.
:roll:

-nico-
Pukeilla MkIV WideLamboCab '89
Ajossa MkV RS2000 '93
Vastaa Viestiin