DiamondVison-polttimot?
DiamondVison-polttimot?
Onkos kukaan laittanut autoonsa DiamondVison-polttimoita? Ilmeisesti melko tehokkaat ja hyvät, mutta laittomat Euroopassa.
Netistähän noita saisi, mutta kannattaako? Kiinnostaisi kyllä...
http://www.autolamps-online.com/halogen ... centre.htm
Netistähän noita saisi, mutta kannattaako? Kiinnostaisi kyllä...
http://www.autolamps-online.com/halogen ... centre.htm
Volvo 440 1.8i -95 -> Ford Focus STW 2.0 Trend -99 -> Nissan Primera Traveller 2.0 -03
eipä oo kokemusta, mutta luulempa että sama ongelma noissa kun kaikissa muissakin "sinisissä" polttimoissa. todellisuudessa se sininen pinnoite vain syö valotehoa eikä valon sininen sävy oo tietyissä olosuhteissa niin hyvä kun perinteinen kirkas... tietty nää on mielipidejuttuja. mutta jos tehokkaita polttimoita etsit, niin voin suositella Philips X-treme Power -polttimoita. Luvataan olevan markkinoiden tehokkain tieliikennekäyttöön hyväksytty polttimo, 80% normaalipolttimoita kirkkaampi. Tiedä sitten pitääkö tuo %-väite paikkaansa, mutta kirkkaimmat polttimot ainakin mitä olen kokeillut (vrt. esim. Philips BlueVision, Philips Power2Night GT150, Osram) ja valoa tulee paljon ja tasaisesti. ja siis täysin lailliset, myös suomessa. 

Joo olen noita Philipsin X-treme Power -polttimoita kanssa katsellut. Niistäkin olen kuullut ja lukenut paljon juttua puolesta ja vastaan. Toki yllättävää kyllä, varmaan yli puolet on ollut positiivista. Monet kun eivät usko noihin lisävaloa tuoviin polttimoihin pätkääkään. Jostain löysin jonkun ottamat vertailukuvat, joissa oli vierekkäin X-treme Power ja DiamondVision, ja ainakin siinä oli selkeä ero. Nyt en enää löytänyt, kun yritin muistella minkä linkkiketjun päässä se oli
Pitäisi aina ottaa osoite talteen
Tuohon lyhyeen käyttöikään olen varautunut. Olen tyytyväinen jos kestää yhden pimeä kauden...


Tuohon lyhyeen käyttöikään olen varautunut. Olen tyytyväinen jos kestää yhden pimeä kauden...
Volvo 440 1.8i -95 -> Ford Focus STW 2.0 Trend -99 -> Nissan Primera Traveller 2.0 -03
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
-
- Viestit: 546
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
- Paikkakunta: P-Karjala
Mites noiden Philipsin X-treme Power -polttimoiden värisävy? Onko keltainen, sinertävä vai valkoinen? Tässä tutkaillut niitäkin yhä tuossa rinnalla.
Sitten pitäisi saada parkit samaa värisävyä. Noita H4:sia kyllä löytyy, mutta parkkien kanssa onkin sitten vähän toinen juttu jos väri sävy muuttuu.
Sitten pitäisi saada parkit samaa värisävyä. Noita H4:sia kyllä löytyy, mutta parkkien kanssa onkin sitten vähän toinen juttu jos väri sävy muuttuu.
Volvo 440 1.8i -95 -> Ford Focus STW 2.0 Trend -99 -> Nissan Primera Traveller 2.0 -03
aika valkoista valoa antavat noi X-treme Powerit imho. parkeiks pistin osram cool bluet...Nikotus kirjoitti:Mites noiden Philipsin X-treme Power -polttimoiden värisävy? Onko keltainen, sinertävä vai valkoinen? Tässä tutkaillut niitäkin yhä tuossa rinnalla.
ei polttimoiden kyllä tarvitsekaan kestää mielestäni yli puolta vuotta...TuningUkkeli kirjoitti:Yleensä tuollaiset polttimot eivät kestäkään normaaliin tapaan. Jopa 6kk saattaa riittää että kärähtää. itsellä oli myös. Nyt on kyllä kestänyt jo vuoden Philipsin 4000k.

Itselläni palanut Focuksessa alkuperäiset polttimot yhteensä kuusi vuotta 8) Ainakin ovat kestäneet mutta tehosta en puhu mitään
Täytyy hommata vielä talven aikana nuo X-tremet. Eron varmasti huomaa.
Onko muuten valotehossa eroa jos vertaa H7 ja H4 samantyyppisellä polttimolla? Meinaan vaan jos vaihtais face-lift umpiot Focukseen jossain vaiheessa.

Onko muuten valotehossa eroa jos vertaa H7 ja H4 samantyyppisellä polttimolla? Meinaan vaan jos vaihtais face-lift umpiot Focukseen jossain vaiheessa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Kyllähän nuo kestää vaikka maan ääriin jos autossa on 'päivävaloasento', eli normaalioloissa valoille syötetään vähän alennettua jännitettä. Kyllähän ne käytössä himmenee, sitä ei vaan niin huomaa.
Ja mitä tulee valotehoeroihin, niin tokkopa siitä 55w H7:sta sen enempää valoa tulee kuin 55w H4:stäkään. Umpiot vaan on erilaiset ja suunnittelun onnistuneisuudesta sitten riippuu kummasta missäkin tapauksessa enemmän valoa tulee.
Erillisten kauko- ja lähivalopolttimoiden (Eli H1/H7 vrt H4 umpio) hyöty on kyllä kiistaton siinä mielessä että umpio voidaan tehdä just tietylle valokuviolle (lyhyt/kaukovalo) eikä tarvitse tehdä kompromissia kuten H4 yhteydessä. Tuo johtaa siihen että valo on ainakin teoriassa helpompi saada hyväksi.
Ja mitä tulee valotehoeroihin, niin tokkopa siitä 55w H7:sta sen enempää valoa tulee kuin 55w H4:stäkään. Umpiot vaan on erilaiset ja suunnittelun onnistuneisuudesta sitten riippuu kummasta missäkin tapauksessa enemmän valoa tulee.
Erillisten kauko- ja lähivalopolttimoiden (Eli H1/H7 vrt H4 umpio) hyöty on kyllä kiistaton siinä mielessä että umpio voidaan tehdä just tietylle valokuviolle (lyhyt/kaukovalo) eikä tarvitse tehdä kompromissia kuten H4 yhteydessä. Tuo johtaa siihen että valo on ainakin teoriassa helpompi saada hyväksi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
teoriassa näin, mutta käytännössä tuntus tosiaan olevan eri juttu... parhaat valot mitä oon ite nähny on og Saab 9-3:n H4-valot. eikä oo pelkkää mutua, muistaakseni TM:ssäkin joskus mainittu että parhaat halogeenit mitä mitattu... xenonit tietty oma lukunsa.Krisse kirjoitti: Erillisten kauko- ja lähivalopolttimoiden (Eli H1/H7 vrt H4 umpio) hyöty on kyllä kiistaton siinä mielessä että umpio voidaan tehdä just tietylle valokuviolle (lyhyt/kaukovalo) eikä tarvitse tehdä kompromissia kuten H4 yhteydessä. Tuo johtaa siihen että valo on ainakin teoriassa helpompi saada hyväksi.
autonvalmistajilla/alihankkijoilla ei vaan tunnu olevan mielenkiintoa aina tehdä hyviä valoja vaikka nykytekniikalla sen ei luulis niin vaikeeta olevan.
ja muuten aika tosi hyvin näkee noilla mk5 eskonkin valoilla kun umpiot, polttimot, jännitteet ja suuntaus on kunnossa.

totta tuokin, mutta kyllä pieneenkin tilaan saadaan mahtumaan tehokas valo. siitä esimerkkinä vaikkapa jotkin lisävalot. tietenkin mitä suurempi umpio sitä helpompi saada aikaan tehokas valaisin. mutta säästöstähän tuossa on kyse... 5e kalliimpi (=parempi) umpio jossain massa-corollassa leikkaa hyvän siivun valmistajan voitosta. mutta toisaalta on monessa kalliissakin (=ei niin massa-autossa) aivan surkeat valot.VesQ kirjoitti:Se autovalmistajien tai oikeastaan alihankkijoiden halu tehdä parempia valoja loppuu siihen kun autosuunnittelija piirtää ihan kännissä noita uusia autoja jotka ovat vielä niin ketun rumia niin tuollaiseen epäsikiö-umpioon on alihankkijan aika paha tehdä valoteholtaan hyvää valaisinta
