Uskomatonta koomailua merkkihuollossa!!!!
Uskomatonta koomailua merkkihuollossa!!!!
Escortissa, 1996 vuoden mallissa oli käyntihäiriöitä; nyki todella kovasti lämpöisenä.
Eräänä aamuna pyöritti hienosti, mutta ei käynnistnyt.
Vein erääseen merkkiliikkeeseen Herttoniemeen.
Vika todettiin starttimoottorissa(!) ja se vaihdettiin uuteen ja samalla uusittiin huohotinanturi tms.
Hinta 320 euroa.
Hain auton ja vika ei ollut muuttunut, auto kyllä lähti käyntiin, mutta nykiminen paheni.
Vein auton uudelleen merkkiliikkeen huoltoon ja päivän vikaa selvitettyään vaihtoivat sulakerasian (yleinen vika?).
Testailivat vielä autoa ja soittivat, koska vika ei poistunut vaan vika on "mustassa laatikossa" ja hinta kaikkineen olisi 1200 euroa !, "mustan laatikon" hinnaksi sanottiin 700 euroa.
Nyt minulla on todella suuri epäilys siitä, että kaikki osat vaihdettiin turhaan ja vika oli alkujaan "mustassa laatikossa"
Eli, jos se olisi vaihdettu, olisi kaikki viat poistuneet, kuten käynnistyminen ja nykiminen.
Kuvastaako tämä teidän mielestänne osaavaa ja asiantuntevaa palvelua?
Jos suostuisin korjaussummaan, kokonaisuudessaan se olisi 1500 euroa.
Kohtuullista?
"mustaa laatikkoa" saa 80 euroon hajottamolta....
Tein kirjallisen reklaamaation ja odotan vastausta; en ole vielä maksanut, kuin tuon 320 euron laskun.
Auto siis makaa korjaamolla vielä.
Eräänä aamuna pyöritti hienosti, mutta ei käynnistnyt.
Vein erääseen merkkiliikkeeseen Herttoniemeen.
Vika todettiin starttimoottorissa(!) ja se vaihdettiin uuteen ja samalla uusittiin huohotinanturi tms.
Hinta 320 euroa.
Hain auton ja vika ei ollut muuttunut, auto kyllä lähti käyntiin, mutta nykiminen paheni.
Vein auton uudelleen merkkiliikkeen huoltoon ja päivän vikaa selvitettyään vaihtoivat sulakerasian (yleinen vika?).
Testailivat vielä autoa ja soittivat, koska vika ei poistunut vaan vika on "mustassa laatikossa" ja hinta kaikkineen olisi 1200 euroa !, "mustan laatikon" hinnaksi sanottiin 700 euroa.
Nyt minulla on todella suuri epäilys siitä, että kaikki osat vaihdettiin turhaan ja vika oli alkujaan "mustassa laatikossa"
Eli, jos se olisi vaihdettu, olisi kaikki viat poistuneet, kuten käynnistyminen ja nykiminen.
Kuvastaako tämä teidän mielestänne osaavaa ja asiantuntevaa palvelua?
Jos suostuisin korjaussummaan, kokonaisuudessaan se olisi 1500 euroa.
Kohtuullista?
"mustaa laatikkoa" saa 80 euroon hajottamolta....
Tein kirjallisen reklaamaation ja odotan vastausta; en ole vielä maksanut, kuin tuon 320 euron laskun.
Auto siis makaa korjaamolla vielä.
Ihmisiä nekin siellä on, että aika yleistähän tämä on...
Autot alkaa olemaan niin täynnä elektroniikkaa ja muita hienouksia, että kristallipallo on melkeimpä välttämätön, jos tällaisilta haluaa välttyä.
Käy ostamassa tämä "musta laatikko" romikselta 80€:lla ja vie herttoniemen pojille vaihdettavaksi.
Älä kuitenkaan odota liikoja että vika korjaantuisi silläkään.
Autot alkaa olemaan niin täynnä elektroniikkaa ja muita hienouksia, että kristallipallo on melkeimpä välttämätön, jos tällaisilta haluaa välttyä.
Käy ostamassa tämä "musta laatikko" romikselta 80€:lla ja vie herttoniemen pojille vaihdettavaksi.
Älä kuitenkaan odota liikoja että vika korjaantuisi silläkään.

...siis kyllähän toi on ihan peeceestä...nopeesti katottuna Nettiauton -96 Escorttien hinnat lähtee 2300 €:sta....käytettyjen autojen hinnat on romahtanu ja korjaamopalvelujen ja (uusien)varaosien hinnat on noussu pilviin....kyllä siinä saamarin varovainen pitää olla ennen ku merkkiliikkeeseen mitään vie....

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Mulla oli Volvon merkkihuollon kanssa samantapainen tilanne nelisen vuotta sitten. Ensimmäinen mitä vaihdettiin (lasku monta sataa euroa), ei tuonut korjausta vikaan. Seuraava korjaus tehosi kun viaksi määriteltiin jotain ihan muuta. Tein reklamaation korjaamopäälikölle, ja korjaamo palautti ensimmäisen korjauksen rahat. Mielestäni ainoa oikea ratkaisu tässäkin tilanteessa.
Volvo 440 1.8i -95 -> Ford Focus STW 2.0 Trend -99 -> Nissan Primera Traveller 2.0 -03
näin juuri. Jos sinne vaihetaan osaa ja ei vika korjaannu ja syy on jossain toisessa osassa, niin korjaamon piikkiin se menee, eivät voi sitä velottaa asiakkaalta ja siinä tilanteessa pitää vain olla tiukka ja kyllä ne korjaamolla tietää että niiden vika mutta eivät sitä kyllä helposti ala myöntämään. Ja jos sun atos seisoo siellä korjaamolla, niin siitä korvaukset sekä ylimääräisistä puheluista aiheutuneet kustannukset. Yhteys kuluttajaneuvontaan, niin auttaavat mielellään tälläisessa tilanteessa.
Oli männä kesänä semmoinen tilanne että kaveri toi Pökötin joka hyytyi jos ajoi yli 120km/h yli muutaman minuutin...
Merkkihuolto oli katsonut muutaman kerran mutta ei onnistunut paikallistamaan.
Toi sitten sen yleiskorjaamoon jossa olin kesähessuna. Ensimmäinen kerta ei tuottanut tulosta ja toisellakin kerralla meni viisi tuntia (8+5h yhteensä) ennenkuin vika löytyi sattumalta. Kaasarin puolessa oli mennyt karkeasuodin lyttyyn (piilotettuna kaasarin kohokammioon) ja bensan virtaus oli heikentynyt.
Korjaamo (omaehtoisesti) laskutti ainoastaan puolet tunneista vaikka heti alusta oli sanottu että ei voi tietää kauanko menee ja missä on vika. Mielestäni olisi voinut pistää koko laskunkin aivan oikeutetusti. Jos hankkeesta sovitaan niin sitten siitä maksetaan tai sitten viedään muualle, omalla takapihalla voi esimerkiksi käyttää niin paljon aikaa kuin haluaa.
Jos korjaamon annetaan laskuttaa ainoastaan ohjehintoja niin pian aletaan vaatimaan 100% varmaa diagnoosia ennenkuin aletaan tekemään mitään. Lisäksi ns. vaikeat tapaukset jätetään kokonaan tekemättä.
Osat 5%
Työ 95%
Merkkihuolto oli katsonut muutaman kerran mutta ei onnistunut paikallistamaan.
Toi sitten sen yleiskorjaamoon jossa olin kesähessuna. Ensimmäinen kerta ei tuottanut tulosta ja toisellakin kerralla meni viisi tuntia (8+5h yhteensä) ennenkuin vika löytyi sattumalta. Kaasarin puolessa oli mennyt karkeasuodin lyttyyn (piilotettuna kaasarin kohokammioon) ja bensan virtaus oli heikentynyt.
Korjaamo (omaehtoisesti) laskutti ainoastaan puolet tunneista vaikka heti alusta oli sanottu että ei voi tietää kauanko menee ja missä on vika. Mielestäni olisi voinut pistää koko laskunkin aivan oikeutetusti. Jos hankkeesta sovitaan niin sitten siitä maksetaan tai sitten viedään muualle, omalla takapihalla voi esimerkiksi käyttää niin paljon aikaa kuin haluaa.
Jos korjaamon annetaan laskuttaa ainoastaan ohjehintoja niin pian aletaan vaatimaan 100% varmaa diagnoosia ennenkuin aletaan tekemään mitään. Lisäksi ns. vaikeat tapaukset jätetään kokonaan tekemättä.
Osat 5%
Työ 95%
-M
Eipä Ford loistanut merkkihuoltovertailussa;
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135227679756
Olisiko jollakin kyseinen Tekniikan Maailma? Mitä kerrottiin Tampereen Fordista?
http://www.hs.fi/autot/artikkeli/1135227679756
Olisiko jollakin kyseinen Tekniikan Maailma? Mitä kerrottiin Tampereen Fordista?
Nyt: Volvo S40 (ilman kauhakuormaajaa
)
x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita

x: 1xSierra, 4xMondeo, 1xScorpio + kasa muita
siispä voimme päätellä, että ei autoja viedä minnekkää merkkihuoltoon
on niitä muitakin paikkoja missä auton voi huoltaa vieläpä osaavissa käsissä ja paljon halvemmalla...

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Kyllä merkkihuollossa osataan hommat noin yleensä paremmin kuin nyrkkipajalla, nämä esiin pulpahtaneet koomailut on vain satunnaisia juttuja. . Luulisi tämänkin palstan olevan täynnä vittuuntuneita asiakkaita, jos asiat niin huonosti olisivat. Virheitä sattuu ja sekaannuksia,myös nyrkkipajoilla, että asiansa osaavia ford huoltoja on turha mollata.
XR3i
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Joo toki, en mollaakkaan... uusdet autot pitääkin viedä merkkihuoltoon, koska tuskin kovin moni muu uutta autoa rupeaa huoltamaan.4rd kirjoitti:Virheitä sattuu ja sekaannuksia,myös nyrkkipajoilla, että asiansa osaavia ford huoltoja on turha mollata.

Mutta asiani ydin oli se, että vanhempia autoja ei mielestäni kannata viedä merkkihuoltoon, en ainakaa ite veisi

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Mulla VW Passatista hajosi aikoinaan ennen Foordia tuo lämmityslaitteen kennosto. Soitin merkki huoltoon ja kyselin hintaa paljonko maksaa ja kauanko kestää korjaus. Hinta arvio oli 1300€ ja 1-2 päivää.4rd kirjoitti:Kyllä merkkihuollossa osataan hommat noin yleensä paremmin kuin nyrkkipajalla,
Vein auton kuitenkin sitten nyrkkipajalle kun lupasi päivässä kuntoon.
Vein auton aamulla kl.8 huollettavaksi ja kl.11 soitti sitten korjaaja ett milloin hakisin auton kun se on nyt korjattu. Olivat purkaneet kojelaudat kaikki ja vaihtaneet kennoston ja kasanneet takaisin. Silloin alkoi mietityttämään merkkihuoltojen osaavuus. Itse korjautan auton nykyään aina muualla kuin merkkihuollossa.
P.S. Nyrkkipajalla pääsin koko työstä osineen 600€
merkkihuollon "osaaminen" johtuu yleensä siitä (tai sen luulo) että merkkiliikkeessä on kaikenmaailman vikakoodien lukulaitteet yms yms tekniset apuvälineet, ja nyrkkipajassa vanha rasvari vetelee ihan korvakuulolta.
ja näitä mokia sattuu aina kun se merkkiliikkeen "moponkorjaajan näköinen kesähessu" ei osaakkaan tulkita dataa mitä testerit sille kertoo..
ja näitä mokia sattuu aina kun se merkkiliikkeen "moponkorjaajan näköinen kesähessu" ei osaakkaan tulkita dataa mitä testerit sille kertoo..
Focus 1.0 edition a6 2017
Mulle kävi pari vuotta sitten seuraavaa sierran kanssa:
Auto kävi kolmella silloin tällöin, välillä pidemmän aikaa ja joskus vähä vähemmän. Vikaa ei meinannu TSI menetelmin löytyä, ajatuksena oli se jollekin pajalle joskus viedä, mutta sitten perkules reissun päällä ainut avain mikä koslaan oli olemassa katkesi kuskin ovenlukkoon
Tais olla vielä sunnuntai.. Noh, soittelin sitten päivystäviä lukkoseppiä aikani läpi, ja yhestä firmasta tuli ukko kaivamaan tyngän lukosta ja saikin sen pois, sano vaan sitten että heillä ei oo vehkeitä tehä foorttin avaimia että koita soittaa toiseen firmaan, niillä pitäis olla.
Noh, toinen seppä yritti siitä tyngästä avainta "kopsata" vaan eihän tuo perkules onnistunu. Avain siitä tuli muttei pelannu. Tässä vaihees siinä tyngän päässä oli reikä, johon ruuvasin ruuvin ja nasautin kotteron käyntiin ja ajoin Fordin merkkihuollon pihaan ja jätin auton siihen, tynkä jäi virtalukkoon eikä pois lähteny.
Seuraavana päivänä menin paikalle selittämään tilannetta ja lupasivat että avain kyllä saadaan. Mainittin samalla siitä käynnistä että voisivat sitäki vilkasta, jotenki siinä vaihees vitutti nii vitusti että rahalla ei enää väliä..
Auton sain takas viikon päästä maanantaina, firman vanhin ruuvaaja oli 3 tuntia ihmetelly konetta ja testaillu mitä oli testaillu, tuumas vaan että sähkövika se ei ainakaan ole, tod. näk. jakoketju hypännyt hampaan verran (ja huom: vain 2:s pytty oli välillä pimeenä) vaikka auto välillä kävi tosi hyvin. Jakopään tarkastus olis maksanu 300€, päälle kaikki mahollinen mitä aukasun jälkee olis joutunu tekee.
Otin sitte auton sieltä käyttöön kun en moiseen uskonu, kai se ny vaikuttais vähä muihinki pyttyihin ja olis koko ajan vika päällä jos ketju olis hypänny?!
Vein auton sitten ihan "yleiseen" autosähkö korjaamoon kun vika sattu olemaan päällä, kaveri laitto sen testeriin ja kymmenen minsaa katteli ja sano, että 2:s pytyn suutin pimeenä, tilataanko uus? Ja jumaliste sitä riemua kun ton sai kuntoon, aiaiai.
Ihmetyttää kyllä vieläkin se foortinpaapan tutkimus, kivenkovaan väitti että ei oo sähkövika.. kysyin vielä, että ei ruiskus mitää olis? Ei näis efeis mitää oo, kannet noista pukkaa mennä.. Right..
Auto kävi kolmella silloin tällöin, välillä pidemmän aikaa ja joskus vähä vähemmän. Vikaa ei meinannu TSI menetelmin löytyä, ajatuksena oli se jollekin pajalle joskus viedä, mutta sitten perkules reissun päällä ainut avain mikä koslaan oli olemassa katkesi kuskin ovenlukkoon

Noh, toinen seppä yritti siitä tyngästä avainta "kopsata" vaan eihän tuo perkules onnistunu. Avain siitä tuli muttei pelannu. Tässä vaihees siinä tyngän päässä oli reikä, johon ruuvasin ruuvin ja nasautin kotteron käyntiin ja ajoin Fordin merkkihuollon pihaan ja jätin auton siihen, tynkä jäi virtalukkoon eikä pois lähteny.
Seuraavana päivänä menin paikalle selittämään tilannetta ja lupasivat että avain kyllä saadaan. Mainittin samalla siitä käynnistä että voisivat sitäki vilkasta, jotenki siinä vaihees vitutti nii vitusti että rahalla ei enää väliä..
Auton sain takas viikon päästä maanantaina, firman vanhin ruuvaaja oli 3 tuntia ihmetelly konetta ja testaillu mitä oli testaillu, tuumas vaan että sähkövika se ei ainakaan ole, tod. näk. jakoketju hypännyt hampaan verran (ja huom: vain 2:s pytty oli välillä pimeenä) vaikka auto välillä kävi tosi hyvin. Jakopään tarkastus olis maksanu 300€, päälle kaikki mahollinen mitä aukasun jälkee olis joutunu tekee.
Otin sitte auton sieltä käyttöön kun en moiseen uskonu, kai se ny vaikuttais vähä muihinki pyttyihin ja olis koko ajan vika päällä jos ketju olis hypänny?!
Vein auton sitten ihan "yleiseen" autosähkö korjaamoon kun vika sattu olemaan päällä, kaveri laitto sen testeriin ja kymmenen minsaa katteli ja sano, että 2:s pytyn suutin pimeenä, tilataanko uus? Ja jumaliste sitä riemua kun ton sai kuntoon, aiaiai.
Ihmetyttää kyllä vieläkin se foortinpaapan tutkimus, kivenkovaan väitti että ei oo sähkövika.. kysyin vielä, että ei ruiskus mitää olis? Ei näis efeis mitää oo, kannet noista pukkaa mennä.. Right..
