Ford fiesta vm.89 jakohihnan vaihto?
Ford fiesta vm.89 jakohihnan vaihto?
Juu elikkä jakohihna pitäis vaihtaa Ford Fiesta vm.89:iin kun ei tietota millon viimeks se vaihettu. Onko operaatio kuinka vaikea? Siinähän ei kait mitään vauriota voi saada aikaan vaikka jako menisi pieleen, kone ei vain käynnistyisi? entä onko kellään kokemusta jos kyseisestä autosta tai vastaavasta on hihna menny poikki et ottaaks männät venttiileihin kiinni?
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40
-
- Viestit: 21
- Liittynyt: 31 Joulu 2006 11:26
- Paikkakunta: Tampere
mä en ainaskaa oo viittiny kokeilla osuuko vai ei.
Hommaa kirjastosta mokaa-se-itse-kirja, siinä on hyvät ohjeet homman hoitamiseen, jakopään kopan irrottamisesta kohdistusmerkkien paikalleen asettamiseen.
Itte homma ei oo mikään mahdoton ja kun sen tekee huolella ni ei tuhoja tuu.
Hommaa kirjastosta mokaa-se-itse-kirja, siinä on hyvät ohjeet homman hoitamiseen, jakopään kopan irrottamisesta kohdistusmerkkien paikalleen asettamiseen.
Itte homma ei oo mikään mahdoton ja kun sen tekee huolella ni ei tuhoja tuu.
When The going gets weird, The Weird turn Pro
kyllä mulla kestää olla hihna jopa pari pykälää väärässä ilman venttiilin osumista mäntään.
mutta ei ole vaikea vaihtaa jos CVH motti.
alapäästä suosittelen ottamaan laturin hihnan irti, ja sitten jakohihnan sen kiristysrullan, on muistaakseni kahdella 10mm pultilla kiinni. sitten vain kun on jakohihna kädessä niin yläpään yläkuolokohta paikalleen (minulla on tässä jakopään pyörässä selvä piikki mikä pitäis sojottaa ylöspäin). alapään saa siten selville kun kattoo suoraan kampiakselin päästä sen yläkuolokohdan, siinäkin on selvä kantti mikä pitäisi sojottaa ylöspäin.. sitten vain uusi remmi paikalleen ja kiristä sopivasti, olen itse pitänyt semmosta kireyttä että voin aika vaivattomasti käännellä remmiä n.90 astetta.
tämän kiristinrullan laittaminen on vähän v-mäinen laittaa yksin paikalleen että siinä kohtaa on hyvä olla kaveri auttamassa niin säästät hermojasi.
mutta ei ole vaikea vaihtaa jos CVH motti.
alapäästä suosittelen ottamaan laturin hihnan irti, ja sitten jakohihnan sen kiristysrullan, on muistaakseni kahdella 10mm pultilla kiinni. sitten vain kun on jakohihna kädessä niin yläpään yläkuolokohta paikalleen (minulla on tässä jakopään pyörässä selvä piikki mikä pitäis sojottaa ylöspäin). alapään saa siten selville kun kattoo suoraan kampiakselin päästä sen yläkuolokohdan, siinäkin on selvä kantti mikä pitäisi sojottaa ylöspäin.. sitten vain uusi remmi paikalleen ja kiristä sopivasti, olen itse pitänyt semmosta kireyttä että voin aika vaivattomasti käännellä remmiä n.90 astetta.
tämän kiristinrullan laittaminen on vähän v-mäinen laittaa yksin paikalleen että siinä kohtaa on hyvä olla kaveri auttamassa niin säästät hermojasi.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
No jos HCS ni ei varmasti mee venttiilit jos hihna katkeaa, kun ei koko koneessa ole jakohihnaa. Tossa on ketjutoiminen jakopää ja sitä ei käytännössä tarvitse koskaan vaihtaa.
Joskus ne kyllä saattaa venyä jonka ilmenee rallatuksesta jakopäässä ja sitten se pitää vaihtaa, mutta se on luultavasti 1 moottori tuhannesta per miljoona kilometriä
Joskus ne kyllä saattaa venyä jonka ilmenee rallatuksesta jakopäässä ja sitten se pitää vaihtaa, mutta se on luultavasti 1 moottori tuhannesta per miljoona kilometriä

Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/