Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mondeo 1998 2.0 automaattia yskittää.aj 140tkm ja merkkihuollettu auto niin ei pitäs olla iso vika.Alkoi kun oli täys poka päällä++.Vaihtaa vasta 4500rmin kierroksilla ykköseltä kakkoselle,ja o/d valo vilkuttaa.Muuten toimii suht koht hyvin.
Foortille jos auton vie niin ne vaihtaa uuden laatikon ja vie viimeisetkin säästöt,näin kun joulun jäkeen rahaa on.
Joten katsotaan mitä apuja teiltä viisaimmilta saa......
o/d pitäis pitää pois päältä kun vetää kärryä tai ajelee alle 80km/t. rasittaa askia saatanasti. mullakin toi o/d on vilkkunut mutta kun annoin "jäähtyä" pari tuntia niin valo sammui parin kilsan jälkeen. viisaammat sanoivat että oli vaan tukossa ja että pitäis välillä antaa kunnolla monoa ja silloin tällöin käyttää sport-asentoa. myös maatin öljyt täytyy tarkistaa, ettei ole liikaa/liian vähän!
Oletko varma että vaihtaa kakkoselle, ettei vain suoraan kolmoselle? Toimiiko nelonen vai vain momentinmuuntimen lukitus? Ettei vain ole 2-4 rummun panta poikki. Vie autosi vikakoodien lukuun. Ongelma saattaa olla anturiperäinenkin eikä lainkaan automaattivaihteiston sisäinen ongelma. Sellainen yritys kuin Powermatic vaikuttaa Vantaalla. Kertoile mitä koodeja löytyi.
No nii,korjaajille on jonoa(1kk),mutta kaikki sanoivat diagnoosin.Panta poikki!Korjausarvio 1500-1700e
Olisikohan tuo paha ottaa itse irti?Vaatiiko erikoistyökaluja?Korjaamot ottaisivat heti työn alle irtolaatikon.Ja säästäis kuluissakin n.puolet.
No nii,nyt on loota korjattu.Powermatic vaihtoi pannan joka oli poikki.Kustannus tästä 700e mutta laatikon asennus ja kiinnitys kustantaa 1000e.Kallista on,kun on köyhä.Mutta saapahan taas voortin alle.
Vähän heikoltahan se panta vaikuttaa ulkoiselta olemukseltaan. Vahvemman olisi voinut asentaa jo tehtaalla koska tilaakin sille olisi olemassa. Automaatin valmistuskustannuksiin se ei olisi vaikuttanut. Oman Mondeoni (2,5l V6, -11.97, ajettu 160 tkm) 2-4 vaihteen panta ei pitänyt Saksan moottoriteillä ajetuista 200 km/h nopeuksista. Taitaa olla ko. osa allerginen suurille ja äkillisille rasituksille. Panta hajosi lopullisesti Fordin Turun piirimyyjän huoltokorjaamon testeissä! Vaihdoin pannan sitten itse yhdessä veljeni kanssa, kyllästyttyäni kaksi vaihteiseen autoon.