Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mistä, tiedän varmistua, kun on aihetta epäillä, että viime vuonna ostamassani -89 tuning-Escortissa olisi vetävissä pyörissä ns. "visko" ?
Ilmeisesti tuo liittyy jotenkin pyörien mahdollisen sutimisen estämiseen/hallintayritykseen ..?
Miten helpoiten testaan käytännössä, onko rakkaassa super-Escossani ks. tekniikka ?
No itelle tulee mieleen nostaa molemmat etupyörät ilmaan, vaihde vapaalle ja pyörittää toisesta pyörästä. Jos vastapuolen pyörä pyörii niin on visko. Jos ei pyöri niin se ei sitten välttämättä kerrokaan mitään, kun ei nuo taida ihan noissa vaihdeissa vielä paljon lukittaa nuo vehkeet.
Varminta on ottaa toinen vetari irti laatikosta ja katsoa miltä reijässä näyttää. Jos kysyjä tähän ryhtyy niin löytyy kyllä kuvia mistä sen erottaa mutta en niitä nyt kerkeä etsimään.
Krisse kirjoitti:No itelle tulee mieleen nostaa molemmat etupyörät ilmaan, vaihde vapaalle ja pyörittää toisesta pyörästä. Jos vastapuolen pyörä pyörii niin on visko.
Niin että jos se toinen pyörä pyörii samaan suuntaa, jos ei lukkoa niin pyörii vastakkaiseen. Vaikka laatikko on vapaalla niin vinohampainen pistää kuitenkin sen verran vastaan että herkemmin pyörii tasauspyörästöstä
Toinen rengas pikkasen ilmaan ja toinen maassa , pykälä päälle ja hissukseen lähtee vedättämään, jos ei liiku mihinkään (ilmassa oleva vaan pyörii) niin ei lukkoa, jos auto alkaa pyrkimään eteenpäin niin lukko. Se toinen rengas siten ilmaan että jos hyökkää niin ei jää tunkki/pukki mihinkään väliin kun kaatuaa
Vaihde vapaalle ja toinen pyörä ilmaan, käsin siitä sitten pyörittelemään. Jos pyörii hyvin tahmeesti niin on visko. Näin ainakin sierran ja scorpion viskolukoissa. Escorteissa taitaa olla ainoastaan (cossut pois luvusta) RS-turbo jossa on viskolukko, muissa ei lukkoa lainkaan. Ja siitä ainoasta RS-turbosta, josta noin kokeilin, oli visko p*skana. Vai kuuluuko sen pitääkin häijyä helinää ja rapinaa ja käyttäytyä kuin lukoton tasauspyörästö?
olafu kirjoitti:Vaihde vapaalle ja toinen pyörä ilmaan, käsin siitä sitten pyörittelemään. Jos pyörii hyvin tahmeesti niin on visko. Näin ainakin sierran ja scorpion viskolukoissa. Escorteissa taitaa olla ainoastaan (cossut pois luvusta) RS-turbo jossa on viskolukko, muissa ei lukkoa lainkaan. Ja siitä ainoasta RS-turbosta, josta noin kokeilin, oli visko p*skana. Vai kuuluuko sen pitääkin häijyä helinää ja rapinaa ja käyttäytyä kuin lukoton tasauspyörästö?
Juuri noin se on helpoin kokeilla. Ei pitäisi mitään ääniä pitää. Jos saat käsin pyöritettyä kierroksen alta 6sekunnin niin että toinen rengas on maassa, niin viskoa ei ole tai se on paskana.
Pyöritin toinen pyörä ilmassa, toinen maassa, vaihde vapaalla.
Pyöri tahmeasti, mut pyöri kuitenkin..
ei taida siis olla viskoa ?!
Soralla jos molemmat sutii, niin ei kai todista mitään viskosta ?
macce2 kirjoitti:Pyöritin toinen pyörä ilmassa, toinen maassa, vaihde vapaalla.
Pyöri tahmeasti, mut pyöri kuitenkin..
ei taida siis olla viskoa ?!
Soralla jos molemmat sutii, niin ei kai todista mitään viskosta ?
Luepas nyt nuo aikaisemmat viestit. Siis jos sitä pyörität ja se pysähtyy sillä sekunnin kymmenyksellä kun päästät irti niin siellä on viskolukko. Toki se siis pyörii, mutta tahmeasti. Jos ei ole lukkoa, niin renkaalle voi antaa ihan kunnolla vauhtia ja sen jäkeenkin se pyörii muutaman sekunnin vielä itsekseen.
No mä kyllä ihmettelen että mistä siihen sellainen olisi tullut, eihän sellaista alunperin edes ole kuin RS Turbon laatikossa. Ja jos se ei kuitenkaan ole edes tekniikanvaihtoturbo, niin miksi kukaan olisi vakiovapariin alkanut tollasta laittamaan kun niistä joutuu ihan maksamaan rahaa.
Taijankin tältä istumalta lähtä talliin tutkailemaan josko Focuksesta löytyis vaikka kardaani.