17litraa/ 150km, mittari näyttää tyhjää.
17litraa/ 150km, mittari näyttää tyhjää.
17litraa/ 150km, mittari näyttää tyhjää. Mittari kyllä seilaa mihin haluaa, nojas aamulla pohjaan, 4 tunnin päästä oli siinä punasen alueen kohdalla, sitte lähdin tankkaan niin vajos taas pohjaan.
Ei kai viallinen tyhjäkäyntiventtiili voi noin paljon vaikuttaa?
ja ajo ollu pelkkää matka-ajoa suurinpiirtein. Onko vika tuossa venttiilissä vai mittarissa, vai kuskissa
Autodatan mukaan viallinen tyhjäkäyntiventtiili vaikuttaa kulutukseen =/
Ei kai viallinen tyhjäkäyntiventtiili voi noin paljon vaikuttaa?
ja ajo ollu pelkkää matka-ajoa suurinpiirtein. Onko vika tuossa venttiilissä vai mittarissa, vai kuskissa
Autodatan mukaan viallinen tyhjäkäyntiventtiili vaikuttaa kulutukseen =/
Mondeo Mk1
Musta toi kuulostaa ihan anturivialta. Oma '90 Fiesta tekee tota samaa, pensamittari näyttää täytenä ja vähän vajaana oikein, puolella tankilla mitä sattuu ja kun ajetaan tyhjemmäksi niin sitten alkaa näyttää taas oikein.
Ja mitä tulee noihin muovisiin pensatankkeihin niin mun mielestä ihan turhaa vouhotusta. Se kaikista huonoimmasta 'tarvikepellistä' tehty tankkikin kestää varmasti niin kauan kun se auto itsellä on
Ja mitä tulee noihin muovisiin pensatankkeihin niin mun mielestä ihan turhaa vouhotusta. Se kaikista huonoimmasta 'tarvikepellistä' tehty tankkikin kestää varmasti niin kauan kun se auto itsellä on
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Anturivikaa,mittarivikaa tai ehkä pahasti ruostunut
johdotus tankin ulkopuolella,mutta missäs kohtaa oli vouhotusta.. ?
Hitto kun vasta 25-vuotias uudenkarhea Taunus,ja nyt jo täyttöputken juuressa reikä,ja saumasta rikoin itse kun kirin huolimattomasti.
Ja autossa oli muuallakin ruostetta ja lahoa..!!!
Mutta nykyautothan onkin jo muovia ja lasia enimmäkseen koriltaan..
johdotus tankin ulkopuolella,mutta missäs kohtaa oli vouhotusta.. ?
Hitto kun vasta 25-vuotias uudenkarhea Taunus,ja nyt jo täyttöputken juuressa reikä,ja saumasta rikoin itse kun kirin huolimattomasti.
Ja autossa oli muuallakin ruostetta ja lahoa..!!!
Mutta nykyautothan onkin jo muovia ja lasia enimmäkseen koriltaan..
ei sieltä mitään junia t...
Täytyy huomena yrittää jälleen kerran avata se luukku penkin alta mikä menee bensatankkiin, jospa siä ois johdoissa vikaa tai jotain.
Ei vakio ruiskupeliä voi saada kuluttaan matka-ajossa 12/100km vaikka kuinka olis tunnistimet jne paskana. Joutokäynti venttiili mulla on paskana, mutta ei se noin paljon voi vaikuttaa =//
Mitäs muuta kannattaa tarkastaa kun bensatankin johdotukset?
Ei vakio ruiskupeliä voi saada kuluttaan matka-ajossa 12/100km vaikka kuinka olis tunnistimet jne paskana. Joutokäynti venttiili mulla on paskana, mutta ei se noin paljon voi vaikuttaa =//
Mitäs muuta kannattaa tarkastaa kun bensatankin johdotukset?
Mondeo Mk1
Niin siis ideahan tossa (bensamittarin) antureiden tarkastamisessahan oli se, että mittari näyttää väärin. Eli auto ei todellisuudessa todennäköisesti tankkia tyhjäksi vie 150km matkalla. Eikö tossa ole sitten tyhjästä tankista varoittavaa valoa??? Eikö se syty ollenkaan?
Sillähän sä sen kulutuksen saat mitattua kun tankkaat tankin täyteen ja ajelet vaikka 153km jonka jälkeen tankkaat taas tankin täyteen.
Sitten jaat kilometrit sadalla (esim:153/100=1,53) ja jaat tankkiin menneen bensan määrän vastauksella (Esim: 10L/1,53=6,535l/100km)
Sillähän sä sen kulutuksen saat mitattua kun tankkaat tankin täyteen ja ajelet vaikka 153km jonka jälkeen tankkaat taas tankin täyteen.
Sitten jaat kilometrit sadalla (esim:153/100=1,53) ja jaat tankkiin menneen bensan määrän vastauksella (Esim: 10L/1,53=6,535l/100km)
Viimeksi muokannut TeRoK, 20 Joulu 2006 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
TeRoK kirjoitti:Niin siis ideahan tossa (bensamittarin) antureiden tarkastamisessahan oli se, että mittari näyttää väärin. Eli auto ei todellisuudessa todennäköisesti tankkia tyhjäksi vie 150km matkalla. Eikö tossa ole sitten tyhjästä tankista varoittavaa valoa??? Eikö se syty ollenkaan?
Joskus täällä kyselin että onko näissä opiskelijavaloa mutta sanovat että ei ole . Ois se hyvä jos olis! Onko muuten tankki tyhjä kun viisarin oikea sivu on sitä valkoista viimeistä paksua viivaa vasten?
Punainen alue on ohjekirjan mukaan 8 litraa, ja on varmaankin pituudeltaan puolet yhdestä viivan välistä, kuitenkin kun tankkaa 20e eli 17litraa niin viisari menee lähelle puolta tankkia =D
Mondeo Mk1
En tiedä mikä on mutta itellä vie escortti nätimmällä ajolla 9l/100km, ja jos polkee niin jopa 17l/100km. Kone käy kylmänä, eli termari pitäs vaihtaa. Mutta tuskin sekään noin paljon vaikuttaa et nostas kulutuksen 9l pintaan minimissään, jos peruskulutus kaupungissa luvattu olikohtan 7l satasella.
Olisko kenelläkään ideaa mistä etsiä vikaa?
Olisko kenelläkään ideaa mistä etsiä vikaa?
Käyttökinnerinä Escort -96 1.8l CLX
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Sekalaisessa ajossa Mondeo -07 Limited 125.
Harrastepelinä VW Kupla 1.7l (tekeillä gasserlook)
Mullakin käy vieläkin melko kylmänä, saa ajaa aika pitkään että lämpiää, termari vaihdettu, lämpötila-anturit toimii, ainoa mikä voi olla on tulpattu EGR, joka muuten lämmittää toimiessaan. Otan talveks EGR käyttöön ja sitten kun ilmat lämpiää keväällä niin tulppaan sen taas.
Lämpötila-antureissa resistanssiluku muuttu kun vein sisälle ja pistin lumeen pystyyn(ulkona), ja koska kylmällä koneella kierrokset osaa olla korkeammalla kun kuumalla koneella, niin anturi toimii. Ja auto käynnistyy OK.
Vaikuttaiskohan toi kylmällä koneella ajaminen noin paljon kulutukseen?
Ajan kuitenkin joka aamu 20km, eikä kone siinä ehdi lämmetä, hörppäsee siinä melkoisesti löpöä =/ kesällä kun tuli helsingistä kotio (170km) niin bensamittari laski max kaksi viisarin paksuutta, ja kuitenkin 120kmh koko matka. nyt vajoaa pohjaan, jos edes pääsee tota 170km KESÄ, TULE JO!
Lämpötila-antureissa resistanssiluku muuttu kun vein sisälle ja pistin lumeen pystyyn(ulkona), ja koska kylmällä koneella kierrokset osaa olla korkeammalla kun kuumalla koneella, niin anturi toimii. Ja auto käynnistyy OK.
Vaikuttaiskohan toi kylmällä koneella ajaminen noin paljon kulutukseen?
Ajan kuitenkin joka aamu 20km, eikä kone siinä ehdi lämmetä, hörppäsee siinä melkoisesti löpöä =/ kesällä kun tuli helsingistä kotio (170km) niin bensamittari laski max kaksi viisarin paksuutta, ja kuitenkin 120kmh koko matka. nyt vajoaa pohjaan, jos edes pääsee tota 170km KESÄ, TULE JO!
Mondeo Mk1
Testasin vahingossa alkuaikoina tuon mittarin paikkansapitävyyden, kun odotin sen bensavalon syttymistä. Eihän se syttynyt, kun sitä ei ole. Anyway, mittari menee sen punaisen alueen alle, eli siis aivan pohjaan, eikä liikahda enää mihinkään. Sain tankkiin ilman suurempaa vaivaa 1 litran vajaa valmistajan ilmoittaman tilavuuden
Mulla toimii toi mittari kuten pitää, ainoastaan kun vajenee 1/4 tai alle, niin auton ollessa sammuksissa, näyttää tiettyä lukemaa ja kun käynnistää, niin vajoaa selvästi alaspäin. Eli viisari ikäänkuin "hiipii" sammutuksen jälkeen auton seisoessa ylöspäin ja vajenee oikealle paikalleen kun lähtee liikkeelle.
Ite tankkasin tänään täyteen ja 51 litraa meni, tripissä tasan 540 km. Ajo on ollut pelkästään työmatkaa á 13 km sivu ja pientä sahausta Porvoon keskustassa siihen päälle. Keskikulutus n. 9.4 litraa. Lämpimät kelit näkyvät, kunnon pakkasilla toi olis ollut litran verran enemmän.
Tankatkaa täyteen, niin ei tarvi arvuutella ja on helppo laskea kulutus. Kaiken se kumminkin syö. Näyttäisi siltä, että Mondeon mittari kummittelee juurikin tankin ollessa alle 1/4.
Mulla toimii toi mittari kuten pitää, ainoastaan kun vajenee 1/4 tai alle, niin auton ollessa sammuksissa, näyttää tiettyä lukemaa ja kun käynnistää, niin vajoaa selvästi alaspäin. Eli viisari ikäänkuin "hiipii" sammutuksen jälkeen auton seisoessa ylöspäin ja vajenee oikealle paikalleen kun lähtee liikkeelle.
Ite tankkasin tänään täyteen ja 51 litraa meni, tripissä tasan 540 km. Ajo on ollut pelkästään työmatkaa á 13 km sivu ja pientä sahausta Porvoon keskustassa siihen päälle. Keskikulutus n. 9.4 litraa. Lämpimät kelit näkyvät, kunnon pakkasilla toi olis ollut litran verran enemmän.
Tankatkaa täyteen, niin ei tarvi arvuutella ja on helppo laskea kulutus. Kaiken se kumminkin syö. Näyttäisi siltä, että Mondeon mittari kummittelee juurikin tankin ollessa alle 1/4.
Knoppi-oppia: EGRn tehtävänä on kierrättää palamattomia pakokaasuja takaisin poltettavaksi -> seoksessa vähemmän puhdasta happea = matalampi palamislämpötila.Tag kirjoitti:Sen toiminta perustuu "jotenkin" lämpötilan laskemiseen, jolloin se moottori tuottaa vähemmän saastetta. En tiedä tarkemmin.
Typen oksidien (NOx) vähennys on se EGR-systeemin päätehtävä...
Katoin tänään niin tankissa 6 litraa bensaa ja mittari näyttää tyhjää, tosin se 6 litraa ei siinä mittarissa näy.
Kun imin 6litraa pois ja annoin auton käydä niin kauan että sammu, niin mittarin kärki näytti punasen ja valkosen väliin. jossain vaiheessa kyllä vajos ihan alaskin, mutta käväs vaan ja nousi takasi. Ja samassa kohtaa se on nytkin vaikka siä se 6 litraa onkin.
Mutta kyllä toi silti syö melkosesti,tosin, kylmäkäynnistyksiä, 4 äijää kyydissä ja 20km/suunta kylmällä koneella ajoa, sekä nyt lomalla kyläpyöritystä, eikä se kone siinä ehdi lämpeneen, joten melko normaalia?
Ohjekirja sanoo 5,8l/100km 90kmh ajoa, näkis vaan,no ehkä kesällä yksin ajettaessa. Ilman stoppeja.
Pitää varmaan aamuisin alkaan tosiaan käyttään sitä lohkolämppäriä, jos siitä ois vähän apuva
Kun imin 6litraa pois ja annoin auton käydä niin kauan että sammu, niin mittarin kärki näytti punasen ja valkosen väliin. jossain vaiheessa kyllä vajos ihan alaskin, mutta käväs vaan ja nousi takasi. Ja samassa kohtaa se on nytkin vaikka siä se 6 litraa onkin.
Mutta kyllä toi silti syö melkosesti,tosin, kylmäkäynnistyksiä, 4 äijää kyydissä ja 20km/suunta kylmällä koneella ajoa, sekä nyt lomalla kyläpyöritystä, eikä se kone siinä ehdi lämpeneen, joten melko normaalia?
Ohjekirja sanoo 5,8l/100km 90kmh ajoa, näkis vaan,no ehkä kesällä yksin ajettaessa. Ilman stoppeja.
Pitää varmaan aamuisin alkaan tosiaan käyttään sitä lohkolämppäriä, jos siitä ois vähän apuva
Mondeo Mk1