Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mikähän mahtaa mondeoo vaivata kun lämmöt ei nousen kun N kohdalle kun siinähän lukee [ NORMAL ]. Pysähtyessä tietysti nousee mutta vaan viisarin verran. Pistin pahvia syylärin eteen kun ei aluks noussu lämmöt kun siihen [ kohdalle.
Vesipumppu on vaihdettu vähän aikaa sitten mutta ei kai sen vaihdon yhteydessä oo tapahtunu mitään semmosta mikä vaikuttaa lämpöihin. Ajoviima tottakai vaikuttaa mutta kun ulkona on +8C niin ei ihan uskois =/
Ei muuten mutta kulutus on hirvittävä kuumaan koneeseen verrattuna
Tai sitten ne pahvit on kastunu kun tua sataa vettä, meinaan eilen sain lämmöt siihen 90C vaan 5km ajolla. mene ja tiedä
Viimeksi muokannut Poude, 22 Joulu 2006 19:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Poude kirjoitti:Mikähän mahtaa mondeoo vaivata kun lämmöt ei nousen kun N kohdalle kun siinähän lukee [ NORMAL ]. Pysähtyessä tietysti nousee mutta vaan viisarin verran. Pistin pahvia syylärin eteen kun ei aluks noussu lämmöt kun siihen [ kohdalle.
Vesipumppu on vaihdettu vähän aikaa sitten mutta ei kai sen vaihdon yhteydessä oo tapahtunu mitään semmosta mikä vaikuttaa lämpöihin. Ajoviima tottakai vaikuttaa mutta kun ulkona on +8C niin ei ihan uskois =/
Ei muuten mutta kulutus on hirvittävä kuumaan koneeseen verrattuna
se vaikuttaa siten että neste menee suoraan syylärin kautta ja lämpeneminen kestää ikuisuuden, varsinkin ajossa. paikallaan seistessä ne nousee vähän nopeemmin, mutta huonosti kuitenkin
itellä escortissa vähän samanlaista "ongelmaa"... lämmöt ei nouse edes ihan "normal" tekstin puoliväliin ajossa. paikallaan jos käyttää niin sit nousee vaakatasoon ja pysyy sit siellä ajossakin. mistähän voi johtua? vesipumppu ja termostaatti vaihettu pari viikkoa sitten, sillä ei vaikutusta asiaan. samallaista oli ennen ja jälkeen. lämpöö kyllä tulee kabiiniin ihan riittävästi ja kulutus on normaalia... ite aloin epäileen että mittari vaan näyttää omiaan. välillä meinaan temppuilee sillä tavalla että menee ihan pohjille. (joku kontaktihäiriö tai anturi sökö) ja ruiskun ohjauksellehan on omat anturinsa. toisaalta jos kattoo mittarista missä vaiheessa termostaatti aukee ja flekti rupee huutaan, niin ihan oikealta se vaikuttaa. termostaatti aukee kun nousee muutaman millin keskitason yli ja flekti alkaa huutaan "pari milliä" myöhemmin.
tosin nyt kun miettii niin toi ongelma ilmeni kun ilmat viileni. kesällä lämmöt oli yleesä kyllä justiinsa normaalin puolivälissä, ja oikeen yrittämällä (tai käyttämällä pitkään paikallaan) saattoi saada siitä nousemaan ja flektin huutaan.
Nyt on termari vaihdettu, lämmöt nousi tasaisesti NORMAL:in N:n kohdalle, 15km ajon jälkeen sekä yhden pysähdyksen jälkeen R:n kohdilla. Normaalia?, noo ainakin lämpiää nyt ettei jää sinne [ kohdille ihmettelemään.
sitä itekin epäilen... pitää varmaan vaihtaa kunhan ehtii. motonetistä ei vaan löydy vissiin tota anturia, tai ainakin tiskillä sanoivat ettei ton ikäseen löydy. eli pitää varmaan tilailla fordin kautta.
Fiestassa ei nouse lämmöt alarajasta mihinkään. Sitten ku o paikallaan kymmenkunta minuuttia, ni sitten nousee 1/4 mittaria.
Heti ku taas liikkuu, niin tippuu alarajalle. Lämmintä tulee, muttei mitenkään hurrattavasti
Vitone kirjoitti:Fiestassa ei nouse lämmöt alarajasta mihinkään. Sitten ku o paikallaan kymmenkunta minuuttia, ni sitten nousee 1/4 mittaria.
Heti ku taas liikkuu, niin tippuu alarajalle. Lämmintä tulee, muttei mitenkään hurrattavasti
toi nyt ainakin vaikuttas termarivialta... on kokoajan todennäkösesti auki.
Mataz kirjoitti:
toi nyt ainakin vaikuttas termarivialta... on kokoajan todennäkösesti auki.
Pääsen ens viikolla koko viikoks hyvään halliin, ni tutkitaan.
Pitää yrittää muutenkin haalia osia, ku ois kerrankin kunnon tilat räpeltää
Sähkötöitä o ainakin takavalojen osalta tiedossa. Pakkivaloa pitäs johonki yrittää laittaa ja uutta piuhaa pitäs vedellä jokusen metrin.
Ku ei tunnu kelpaavan kenellekkään nuo punaiset pakkivalot
Itselläni oli 2.0 DOHC Sierrassa samaa vikaa, että kone kävi hieman viileänä, eikä sisälle tuleva ilma mitään erityisen kuumaa ollut. Lämpöviisari näytti M -kirjaimen keskelle. Vaihdoin termostaatin ja lämmöt nousivat puoleen väliin. Nyt puhaltaa jo lämmintäkin kabiiniin.
onnistuuko toi 1.6 zetecin termostaatin vaihto ilman että menee nesteet hukkaan? kun oon kuullu että jos sorminäppäryyttä vaan löytyy, niin ton pystys vaihtaan sillai että ei ehdi paljoo nesteitä karata... kun oon nyt alkanu epäileen että se termostaatti mikä sinne vaihdettiin (motonetista) oli valmiiks **skana. kun noi lämmöt tosiaan ei nouse edes 100km maantieajolla kun siihen "M"-kirjaimen kohdalle tai vähän yli. ja syyläri lämpenee (vesi kiertää sen kautta) vaikka viisari ei nousekaan edes vaakatasoon.. kabiiniin tulee lämmintä mut ei kuitenkaan ihan tulikuumaa vaikka pistäis täysille. ja muistelisin et viime talvena nousi ylemmäs viisari ja tuli niin kuumaa ilmaa että melkein poltti kättä...
Mulla näyttää 2.0 Dokki sierrassa lämpömittari justii tuohon ekaan kirjaimeen tai vähä sen yli lämmöt, mut silti puhkuu kuumaa ilmaa sisään jos vaan semmosta haluaa. Tiedä sit onko jossai jotai vikana, mutta hyvimpä tuo pelittää..
Artery kirjoitti:Mulla näyttää 2.0 Dokki sierrassa lämpömittari justii tuohon ekaan kirjaimeen tai vähä sen yli lämmöt, mut silti puhkuu kuumaa ilmaa sisään jos vaan semmosta haluaa. Tiedä sit onko jossai jotai vikana, mutta hyvimpä tuo pelittää..
Ja sitten kun alkaa puhkumaan tulikuumaa ilmaa, niin kannattaa jo vaihtaa se anturi, ettei käy köpelösti vielä. Herkästi palaa muuten kansipahvi (ainakin kesällä). Ennen itselläki tuli sellaista lämmintä ilmaa tuossa viivan ja M -kirjaimen välillä, nyt tulee kuumaakin kun on lämmöt puolessa välissä mittarin mukaan. Anturi on itsellä vaihdettu, kansiremontin yhteydessä Eipä tuossa pahemmin jäähdytysnestettä uloskaan tule, kun termarin vaihtaa.
Itsellä oli ongelma sellainen, että lämmöt nousi vaivoin siihen N-kirjaimen kohdalle. Noh kesällä vaihettu lämpötilaanturi, mutta ei termaria. Termari vaihtoon ja nyt lämmöt tuntus nuosevan R:n ja O:n kohdille. Tyhjensin koko jäähdyttimen ja vaihdoin nesteet samalla. Nyt mittasin vanhan termarin ja aukeamaan alkaa jo 80 asteessa, 88 asteen sijasta. EGR vaikuttaa minun ymmärryksen mukaan, pelkästään siihen että katalysaattori saavuttaa normaalin toimintalämpötilan ja sitä myötä vähämmen saastetta jne. Omasta escosta EGR tulpattu ja lämmöt nuosee, nyt kun vaihto termarin. Voin toki olla väärässä, mutta näin itse olen ymmärtänyt EGR:n toiminnan, viisammat korjatkoon virheet.