Tämmönen pulma mietityttää: Focus aj 77tkm pompottaa aina välillä liikkeelle lähdettäessä kytkintä. Yleensä näin tapahtuu alkukilometreillä mikäli seisonut vähän pidempään (yhdestä yöstä pariin päivään). Tuntuu niin kun kytkin luistaisi. Pompotus tuntuu kun kytkinpoljin on aika ylhäällä. Hetken ajon jälkeen ei enää pompotusta tunnu..
Auto oli about kuukausi sitten merkkiliikkeessä vuosihuollossa ja samalla vaihdettiin jarrunesteet. Mietin vain, että onko Focuksessa nestetoiminen kytkin joka toimii jarrunesteellä? Jos näin on niin mietin, että onko systeemiin voinut jäädä vähän ilmaa vai vuotaako joku paikka? Kytkin ei voi olla lopussa koska ajettu noin vähän ja auton historia tiedossa miten sillä ajettu. Heittäkää jotain kommennttia mistä uskotte johtuvan. Ajattelin kysyä täältä ensin ennen kun valitan huoltoon.
Focuksessa kytkin täristää lähdössä
Focuksessa kytkin täristää lähdössä
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Eli olette sitä mieltä, että tuolla jarrunesteen vaihdolla ei ole mitään tekemistä kytkimen kanssa? Voihan sen stefa vähän falskata mutta vähän epäilen noilla kilometreillä. On sitä paljon enemmän ajettuja autoja joissa kytkimen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa.. Sierrassa aikoinaan kytkin täristi kun oli kulunut loppuun 250tkm:ssä. Täytyy soittaa huoltoon ja kysyä mitä siellä sanovat.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Täytyy seurata tilannetta ja vaikka rimpauttaa huoltoon ja kysyä varmuuden vuoksi. Mitenkäs tuon stefan kanssa, joutuu ilmeisesti ottamaan kytkimen auki että pääsee vaihtamaan? Ei se nyt vielä haittaavaa ole kun pompotus loppuu hetken ajon jälkeen ja vielä ainakin aika pientä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focuksessa kytkin täristää lähdössä
Ilmavaivaksi epäilisin. Itsellä oli joskus Focus, jossa oli vastaavanlainen "ominaisuus". Tähän löytyi kyllä huollossa selvä syy - kytkinpiiri vuosi vaihteiston päässä ja ilmaa pääsi sitä kautta järjestelmään. Vaihtoivat sinne ns. jotain, liitoksen tjms. Ei ollut edes kallis keikka.Focus_2.0 kirjoitti:Focus aj 77tkm pompottaa aina välillä liikkeelle lähdettäessä kytkintä. Yleensä näin tapahtuu alkukilometreillä mikäli seisonut vähän pidempään (yhdestä yöstä pariin päivään). Tuntuu niin kun kytkin luistaisi.
Jarru- ja kytkinpiiri käyttävät samaa nestettä.
203.207
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4
Ex: Focus 1.8 TDDI -00, Focus -01 1.4