Tuota onko kellään kokemusta tahi tuntemusta Ford Scorpio 1995:n ilmastoinin toiminnasta tai oikeastan lämmittimen... tai siis sen ohjauksesta?
Ilmastointi toimii hyvin eli kylmä tulee mutta tuo lämmitys puoli on muuttunut vähän tehottomaksi tai siis sen ohjauksesa on jotain ongelmia...
Ulkona on +3 ja olen säätänyt haluamaksi lämmöksi vaikka 22 niin tuntuu että lopullinen arvo taitaa olla 17... eli auto jää säädetyä viileämmäksi.
Nyt olen säätänyt arvoksi 29 joten nyt ei kylmä yllätä kun lämpötila on noin 20-22 näppituntumalla eli jostain syystä laite on alkanut antamaan liian kylmiä olosuhteita... ja välillä kesken kaiken saattaa alkaa ilman syytä puhaltaa täysiä kunnes hetken päästä rauhoittuu.
Kyseessä on siis täysautomaattinen ilmastointi.
Onko kokemusta? Olen tykännyt tuosta automaatti toiminnasta milloin puhallus etc. toimii automaattisesti mutta nyt siinä on jotain häikkää.
Historiaa eli tuohon on vaihdettu vuoden sisään vesipumppu, lämmityslaitteen kenno, termostaatt ja molemmat vesilämpöanturit
eli manuaali asennossa+max saan kyllä hien pintaan.
Missä on yleensä vika kun kuskin penkin lämmitys toimii satunnaisesti? eli kun monesti lämpiää hyvin mutta välillä ei tunnu lämpiävän vai onko vain ominaisuus?
Jatketaan otsinkon alla edelleen eli kiertääkö Scorpionin valojen sähköt viiksen kautta vai onko järjestelmässä releet jossain piilossa?
Tuossa vaihdoin polttimot niin näytti noi johdot olevan todella ohuet luokkaa 1mm joten kävi mielessä asentaa releet joille syöttäisin suoraan akulta 4mm kaapelilla virran.
Entä mikä on yleisin syys AirBag:ssa jos sytyttelee AirBag merkkivaloa kesken ajoa? saattaa sammuakkin itsestään hetken kuluttua tai palaa kauemmin?
Jättääkö noista mikään vikakoodia? Katson jos ehdin/muistan aamulla purkaa koodit.
Scorpio 1995 Ilmastointi/lämmitin/penkki/releet/AirBag
Scorpio 1995 Ilmastointi/lämmitin/penkki/releet/AirBag
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/