Escort -90 voimaton...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Pistoolisankari
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Loka 2006 15:34

Escort -90 voimaton...

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

eli mulla on tollanen -90 mallia oleva escortti ja se on uudempaa mallia 1.6 litrasella suihkutus moottorilla. moottori tuntuu jotenkin voimattomalta jopa 1.3 kent eskortin jälkeen, ja tuntuu heräävän vasta 4500rpm jälkeen kunnolla.. myöskin pientä nykimistä tuntuu ajossa välillä, tulpat ja johdot on vaihdettu.. koneesta kuuluu myöskin pienehköä rallatusta, sain vinkin että nokka voisi olla kulahtanut, haittaako tämä ajamista, ja tekeekö se edellä mainittuja ongelmia :S siinä nyt joitain ongelmia alkajaisiksi...
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Escort -90 voimaton...

Viesti Kirjoittaja henu »

Pistoolisankari kirjoitti:eli mulla on tollanen -90 mallia oleva escortti ja se on uudempaa mallia 1.6 litrasella suihkutus moottorilla. moottori tuntuu jotenkin voimattomalta jopa 1.3 kent eskortin jälkeen, ja tuntuu heräävän vasta 4500rpm jälkeen kunnolla.. myöskin pientä nykimistä tuntuu ajossa välillä, tulpat ja johdot on vaihdettu.. koneesta kuuluu myöskin pienehköä rallatusta, sain vinkin että nokka voisi olla kulahtanut, haittaako tämä ajamista, ja tekeekö se edellä mainittuja ongelmia :S siinä nyt joitain ongelmia alkajaisiksi...
jos nokka on kulunu ni varmasti tekee tehottomuutta mut riipuu tietysti et minkäverran se on kulunut, esim yhessä omassa oli niin kulunu et hyvä et olis voinu enää nokaks sanoo et enemänkii se oli vaan tanko ja ei todellakaan vetäny ollenkaa.
onko muuten miten kova se rallatus eli siis kuullostaako jo pahalle jne...
Pistoolisankari
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Loka 2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

no tyhjäkäynnillä kuuluu selvästi mutta kierroksilla ei enää niinkään.. konepelti kun on kiinni niin ei ohjaamoon kuulu eikä juuri siinä ulkonakaan.. kuulostaa melkeen terveeltä valencia moottorilta :mrgreen:
Naapurin sierra
Pistoolisankari
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Loka 2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

niin ja onko tuossa kytkimessä mitään säätömahdollisuutta.. en ainakaan nopeasti laatikon päässä mitään nähnyt. irroittaa meinaan vähän turhan ylhäältä :(
Naapurin sierra
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Pistoolisankari kirjoitti:niin ja onko tuossa kytkimessä mitään säätömahdollisuutta.. en ainakaan nopeasti laatikon päässä mitään nähnyt. irroittaa meinaan vähän turhan ylhäältä :(
automaatti säätö...polkimen yläpässä sellanen hammastettu muovi härdelli eli sul o vissiin kytkin sit loppu (ehkä)
Pistoolisankari
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Loka 2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

sitä en ihmettele yhtään vaikka olisikin, olin meinaan jonkinmatkaa entisen omistajan kyydissä ja kyllä kytkin sai kyytiä :evil:
Naapurin sierra
Pistoolisankari
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Loka 2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

hmm :? eilen aamulla lähdin tuosta pihasta escortilla ja stumppasin sen :oops: sen jälkeen ei meinannut lähteä kirveelläkään käymään, lupaili vaan mutta ei startannut kunnes lähti sitten kolmella käymään.. hetken sitten kierrokset about 3000 ja neljäs tuli mukaan, lähdin liikkeellee niin kauheeta nykimistä ja pätkimistä mutta kun kierrokset sai yli 3000 niin ampui ku tykin suusta.. kun kone lämpeni niin sitten toimi taas lähes normisti, mitä tyhjäkäynti vähän aaltoili :cry: :? :? :?:
Naapurin sierra
Pistoolisankari
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Loka 2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

Pistoolisankari kirjoitti:hmm :? eilen aamulla lähdin tuosta pihasta escortilla ja stumppasin sen :oops: sen jälkeen ei meinannut lähteä kirveelläkään käymään, lupaili vaan mutta ei startannut kunnes lähti sitten kolmella käymään.. hetken sitten kierrokset about 3000 ja neljäs tuli mukaan, lähdin liikkeellee niin kauheeta nykimistä ja pätkimistä mutta kun kierrokset sai yli 3000 niin ampui ku tykin suusta.. kun kone lämpeni niin sitten toimi taas lähes normisti, mitä tyhjäkäynti vähän aaltoili :cry: :? :? :?:
eli nyt tekee kylmänä tuota kokoajan.. kylmänä käyntiinlähtö erittäin hankalaa ja nykii ja pätkii todella paljon lämmetessään toimii kuitenkin lähes hyvin, mitä nyt pientä vedottomuutta alakierroksilla.... katsoin ilmansuodattimen kuntoa eilen, niin ei ollut suodatinta ollenkaan :evil: :evil: mutta nyt siellä on käyttäytyminen parantui hieman mutta silti nykii paljon kylmänä.... olisiko lämpötila-anturi rikki??
Naapurin sierra
Pistoolisankari
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Loka 2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

eli eli.... auto on nyt mennyt sellaiseksi että..

nykii kylmänä ihan hulluna ja jos stumppaa ni saa sahata homokauan käymää myös tyhjäkäynti aaltoilee hulluna
sit lämpösenä nykiminen häviää ja tyhjäkäyntiki aaltoilee mut ihan vähän vaa
sit ku käynnistää ni eka kierros on tosi tahmee ja sit pyörittää ihan normisti... lämpösenä vaan joskus

mittaristossa oleva parkkien merkkivalo on käynnistettäessä todella himmeä, kuitenkin jonkun ajan kuluttua (n.20km ajon jälkeen) valo on vähitellen muuttunut kirkkaaksi ja suureksi osaksi ongelmat hävinneet :) mutta silti joskus tuo tyhjäkäynti vähän aaltoilee liiaksi.. auto voi seistä jonkinaikaa eikä se valo himmene mutta n. tunnin seisomisen jälkeen se on taas aivan himmeä ja tyhjäkäynti aaltoilee ja jos kone on kylmä niin älytöntä nykimistä.....
Naapurin sierra
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mataz »

vois toi liittyä akku/latausongelmiin... mites muut sähköt? onko ajovalotkin esim. alkuun himmeet... jos on tollasta oiretta niin voi olla että ei vaan yksinkertasesti riitä virta sytyttää kunnolla. tää vaan yks teoria mut... mittaa akulta jännite, ei oo iso homma ja jos siellä on jännitteet liian pienet niin vika on siinä. moottori sammuksissa pitäs olla vähintää jotain ~12V ja käynnissä kierroksilla ainaski jotain ~14,5V
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
Pistoolisankari
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Loka 2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

moottori sammuksissa akun jännite 12.75V ja käydessä valot päällä 14.00V tänään kävin maadotuksia yms läpi, eipä löytynyt mitää ongelmaa, myöskään apukaapelilla maadotus ei onnistunut.. mutta mutta..

auto oli sisätiloissa nelisen tuntia jolloin ei mitään ongelmaa esiintynyt :S tosin vaihdoin bensansuodattimen sinä aikana... myöskin tämä valo oli aivan kirkas
Naapurin sierra
Pistoolisankari
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Loka 2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

olis muuten auto myynnissä jos jotain kiinnostaa :)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1041225
Naapurin sierra
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Mikä ihme toi hinta oli.. meinas vanhalta kaljat kuohahtaa kun sen näki. no toivotaan parasta että sen löytäis joku joka ei noista hinnoista niin tiedä..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Volmari kirjoitti:Mikä ihme toi hinta oli.. meinas vanhalta kaljat kuohahtaa kun sen näki. no toivotaan parasta että sen löytäis joku joka ei noista hinnoista niin tiedä..
...mä en ainakaan ymmärtänyt tätä viestiä...?
Siis oliko toi mielestäs kallis, vai halpa?
Pistoolisankari
Viestit: 12
Liittynyt: 22 Loka 2006 15:34

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

lalli69 kirjoitti: ...mä en ainakaan ymmärtänyt tätä viestiä...?
Siis oliko toi mielestäs kallis, vai halpa?
saman kyllä minäkin haluaisin tietää :roll:
Naapurin sierra
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

eipä tuo kyllä kallis ole.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Vastaa Viestiin