2.8 Tupla turbo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

TeRoK kirjoitti:Jo on ihme kun itellä ei oo tahtonut noi vanhat k-jetillä varustetut kölniläiset kestää edes vakiona. :shock:
En tiedä oliko mulla sitten vain paljon tuuria :)

Itseasiassa ajattelin rakentaa tuollaisen uudelleen mutta haluan voimaa vielä huomattavasti enemmän. Osat olis tiedossa ja suurimman osan tarvittavista (tällä kertaa huomattavasti isommat) muutoksista pystyn/osaan itse tehdä. Ruisku tosin voi muuttua sähköiseksi katsotaan nyt.

Valuuttapuolen kun saan kuntoon niin...

Ja tuosta ruiskusta. Kyllähän siinä painetta riittää yli kilon ahdoille mutta tuotto tosiaan loppuu jossain vaiheessa kesken. Mulla se raja tuli vastaan 1.4barissa. Tosin ei vakio moottori tuollaista painetta jokapäiväisessä käytössä kestä pitkään. Bemun veivit ja wisecot olis auttanut paljon mutten niitä ikinä laittanut.

Nakutusherkkyyden takia olisi itseasiassa parempi hieman nostaa puristuksia ja saada seos palamaan "oikein" kuin laskea puristuksia. Näin ainakin viisaammat tiesivät kertoa. Sylinteriputket myös alkavat heilua joten teräs kehikko pitäisi laittaa.

Vakioaski on sitten melkoisen kulutustavaraa kuten myös kytkin. Vääntö tuntui tappavan kummatkin melkoisen nopeasti. Toisaalta moottori ei kestä (ainakaan vakiona) mitenkään erityisen paljon kierroksiakaan :(

Summasummarum. Hauska vanha moottori josta saa yllättävän pienillä, halvoilla ja helpoilla konsteilla melkoisen paljon voimaa ulos.
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

TeRoK kirjoitti:Jo on ihme kun itellä ei oo tahtonut noi vanhat k-jetillä varustetut kölniläiset kestää edes vakiona. :shock:
Mikä noissa poiki? Kestivät kuulemma aikoinaan ihan hyvin ilokaasuillakin revitellä, silloin kun se oli vielä laillista hommaa täällä suomenmaalla...
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

TeRoK kirjoitti:Jo on ihme kun itellä ei oo tahtonut noi vanhat k-jetillä varustetut kölniläiset kestää edes vakiona. :shock:
Vikahan on aina sysissä, ei koskaan sepissä...?
No se oli vitsi.

Hyvin on toi oma reilattu 2.8i kestänyt, ainakin tähän asti.
Tommonen vähän vastaavan tyylinen cologne projekti yhdellä tarpeeksi isolla Garretilla on työn alla. Toukokuun puolella toivottavasti äänen päästää. Syksyllä on varmaankin se kestopuoli selvillä.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Nokkia niistä on menny ja yhestä meni kampuran laakerit.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ghiaman
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Helmi 2005 11:40
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ghiaman »

Tässä TT:n satsissa lisämehut on syötetty kahella lisäsuuttimella joita ohjaa TT:n oma boxi ja mappi.Lisäsuuttimet on modifioitu "kaasuläppien" runkoon läppien yläpuolelle.Harmi vaan kun ei tullut johtosarjaa kaupas mukana ni nyt oomma ihmeissään kytkentöjen kanssa.Kaaviot on mutta kaikki 12 DCU:n uloslähtevää johtoa on yllätys yllätys mustia.Kele.
2.8i chasseur stw -80
2.9 cosworth scorpio -97
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

ghiaman kirjoitti:Tässä TT:n satsissa lisämehut on syötetty kahella lisäsuuttimella joita ohjaa TT:n oma boxi ja mappi.Lisäsuuttimet on modifioitu "kaasuläppien" runkoon läppien yläpuolelle.Harmi vaan kun ei tullut johtosarjaa kaupas mukana ni nyt oomma ihmeissään kytkentöjen kanssa.Kaaviot on mutta kaikki 12 DCU:n uloslähtevää johtoa on yllätys yllätys mustia.Kele.
Mielenkiinnosta kysyn että mitä tuommoinen satsi mahtaa maksaa ja mitä sillä saa?

Onhan jetissäkin ryyppysuutin :) jos meinaa tarvii lisä kakkua. Ja voihan sitä kikkailla muutenkin niin pitkälle kun tuotto riittää.
ghiaman
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Helmi 2005 11:40
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ghiaman »

Heehehe. :D Mahtaakohan semmosta rahaa olla vielä painettukkaan et noin harvinaisen satsin myisin.Ennenku oon ite ensin leikkiny.Ebaysta englannista huusin ja oli aika temppu saada myyjä myymään ulkomaille.Osat tuli 800x700x600 puulaatikossa.Ite tilasin DHL-Finlandin hakeen net sieltä.
Kylhän sen verran oon pisnismies et tarjouksia kuuntelen.Tosin tämä on väärä osio kaupanteolle.Mitähän nuot moderaattorit tykkää. :roll:
2.8i chasseur stw -80
2.9 cosworth scorpio -97
suklaa-auto
Viestit: 194
Liittynyt: 28 Joulu 2005 01:14
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja suklaa-auto »

PgC kirjoitti:mäkin tarttisin pakosarjoja joten jos joku viittis hieman vihjasta että kuka sellaiset pystyy tekemään :wink:

Proturbo niminen firma tekee tilauksesta pakosarjoja hinta alk 236€
Ingman saa maidon maistumaan ja opel muovin ruostumaan :D
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

ghiaman kirjoitti:Heehehe. :D Mahtaakohan semmosta rahaa olla vielä painettukkaan et noin harvinaisen satsin myisin.Ennenku oon ite ensin leikkiny.Ebaysta englannista huusin ja oli aika temppu saada myyjä myymään ulkomaille.Osat tuli 800x700x600 puulaatikossa.Ite tilasin DHL-Finlandin hakeen net sieltä.
Kylhän sen verran oon pisnismies et tarjouksia kuuntelen.Tosin tämä on väärä osio kaupanteolle.Mitähän nuot moderaattorit tykkää. :roll:
En mä sitä halua ostaa vaan tarkoitin että mitä maksoit siitä sarjasta ja mitä kaikkea kuuluu ja paljonkos tuon satsin pitäisi voimaa tuottaa?
ghiaman
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Helmi 2005 11:40
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ghiaman »

Jep jep.Se oli karvan vajaa 600e rahteineen.Polleja pitäis irrota 230-240.
2.8i chasseur stw -80
2.9 cosworth scorpio -97
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

ghiaman kirjoitti:Jep jep.Se oli karvan vajaa 600e rahteineen.Polleja pitäis irrota 230-240.
Ja sisälsi mitä? ei meinaa kuullosta miltään järin kalliilta niin pakkohan tätä on mielenkiinnosta kysyä.

kts. seuraava viesti
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

Siis mun mielestä moottorissa on enemmän potentiaali/rahasuhde huomattavasti parempi kuin cossuissa, ainakin jos osaa tehdä itse jotain ja saa/kysyy tietoa viisaammilta.

Mä pääsin viimeksi noin 1500eurolla yli 400hv joten seuraava tavoite on enemmän, kestävämpi, parempi sekä mahdollisimman paljon itse tehty moottori ja mahdollisimman halvalla. Puolet lisää budjettia ja 600hv puhkaistaan helposti IMHO ja moottori kestää vielä muutakin kuin penkkituloksen.

Ja ettei kenellekkään jää epäselväksi niin edellinen rakennelma oli päivittäisessä ajossa vielä turbotuksen jälkeen yli 20k kilsaa.

Tuntuu olevan tapana että porukka ostaa cossun, lastuttaa ja nostaa paineita sekä maksaa joka ainoasta osasta aivan mansikoita koska niissä lukee cosworth.

Aina ei ymmärrä ja onneksi ei tarvitse.

Ja kyllä mä olen voortti miehiä mutta jos kiekkoja olisi riittävästi niin skyline mullakin olisi, tietenkin asianmukaisesti kiristettynä.
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

No jos oikein kunnon mottia alkaisi tekemään, niin sitten 24V 2.9i V6 lähtökohdaksi ja sitä ahtamaan. Kyseisestä koneesta otettu 460hv ja lähemmäs 700Nm vääntöä 1bar ahdoilla (ps. olihan 14psi = 1bar :? ), eli potenttiaalia piisaa ihan mukavasti. (kts. http://www.topbossperformance.co.uk/v624coseng.htm )

Hmmm...600hv 2.9 V6 2250€:lla...? (sori, oli pakko viilata pilkkua :roll: :wink: lienet tarkoittanut budjetin tuplaamista eli 3000€?). V6:n pitää sietää ahtoa kiitettävästi ja kiertääkin sitten aika ylös noilla tehoilla ja vielä kestettäväkin sitä. Ja kokonaisuuden pitää olla kaikenkaikkiaan kunnossa.

En halua arvostella tai epäillä Looneyn arvioita, mutta lasketaanpas mitä maksaisi sellaisen koneen tekeminen, jolla olisi edellytyksiä tuonne +500hv tehoihin. Hinnat arvioitu siten, että mikä olisi halvin esim. itse tehtynä tai käytettynä ja mitä sitten kalleimmillaan uusi tai ammattimiehen tekemänä voisi olla.

Peruskone (käytetty) 300-500€
Männät (Ross, Wiseco tms.) 900-1200€ (eihän kukaan edes harkitse kuplan mahleja, eihän...?)
Veivit (Eagle, Scat, tms.) 400-500€/8kpl jenkeistä
Laakerit 100-200€
Nokkasarja 400-500€
Ahdin / ahtimet 500-2000€
Suuttimet 150-500€
Venttiilit 0-400€
Moottorin ohjaus: Megasquirt 300-600€, KMS 1200-1500€, Autronic +2000€
Cooleri 200-500€
Tiivistesarja 150-300€
Pakosarjat 100-500€
Öljypumppu? 150-200€
Öljynlauhdutin 100-300€


Siihen vielä nämä pakolliset pikkuhilppeet ja muut kustannuserät:

Koneistukset, särötarkistukset jne. 150-????€
Kansien porttaus 50-1000€
Putket, letkut, yms. nippelit 100-500€
Koneen säätö ja penkityslappu 100(?)-700(?)€
+ muut?


Sitten mitä saavutettu teho vaatii muulta autolta:

Laatikko (BW T5, Tremec, Getrac tms.) 500-1500€
Kytkin (sintteri tms.) 300-500€


Eli halvimmillaan jo pelkän koneen osalla minun mielestäni mennään melkein väkisinkin halvimmillaan yli 4000€. Ja sitten "kunnon" rojuilla tehtynä aletaan puhumaan tuon budjetin triplaamisesta, jopa nelinkertaistamisesta...Ja tuosta listasta varmasti puuttuu vielä monta kivaa pikku ylläriä, joita tahtoo matkan varrella tulla vastaan. Ja onko noillakaan eväillä vielä takuuta, että se 600hv saavutetaan? Onko se edes mahdollista 12V 2.9i V6 koneella? 24V motilla siihen on paremmat edellytykset, mutta rakentaminen taas edelleen kalliimpaa. 400hv--->600hv tehonnosto on aika lailla kovemman työn takana, kuin 160hv--->400hv, luulen minä.

Monissa asioissa voi säästää ihan mukavia summia, jos vaan viitsii penkoa mm. mäntä- ja veivikataloogeja netissä ja kysellä asioista "oikeilta" ihmisiltä.

Pitää vielä kommentoida tuosta cossun 2.0 16V turbo virittämisestä. Toki on myönnettävä pahimmat fanaatikot palvovat ko. konetta henkeen ja vereen ja saattaa se tietyiltä osin ehkä olla hieman jopa yliarvostettu, mutta ei se nyt mikään huono kone ole. Jos 50€ lastulla, bensa- ja ahtipaineiden nostolla siitä saa 260-270hv ja sitten vajaan 2000€ panostuksella (turbo, suuttimet, cooleri, lastu, itsetehty putki) jonnekin yli 350hv konetta avaamatta, niin kyllähän nuo vielä on halpoja hevosia. Sitä ei varmaan kukaan voi kiistää?

Mutta kyllähän tässä topicissa silti ollaan oikealla asialla ja oikeaa mottia virittämässä :D :wink: VEE NIINKO VOIMA! :wink:

Looneyn kanssa olen kyllä siitä samaa mieltä, että jos olisi mahdollista, niin kyllä minäkin Caprin pellin alle kaikkein mieluiten sitä skylinen konetta sovittelisin... :wink:
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
ghiaman
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Helmi 2005 11:40
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ghiaman »

Paketis oli molemmat ahtaimet,toinen kansi,pakosarjat,cooleri putkistoineen,öljyntuloputket ahtaimille,nokka,nostajat,Dcu boxi,Ilmanputsarikotelosto,kaasuläppä-imukoppa-imusarjahärdelli,moott.ohj.boxi,ym pientä iso laatikollinen.Oikeestaan ei tainnu puuttua ku se johtosarja.

On kait net repinny TT:llä noista sen 323hv mut ovat kyllä jo vaihtannu sisuskaluja silloin.Ja joku versio oli 280hv kanssa.
2.8i chasseur stw -80
2.9 cosworth scorpio -97
ghiaman
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Helmi 2005 11:40
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ghiaman »

Onkos poijat nämä 600hv koneet tulossa sitte ihan katuautoihin jokapäiväiseen käyttöön vaiko ratarasseiksi?Tuntuu vaan "hassulta"käyttöautoon tommosia tehoja mutta ei kait jos semmosii haluaa.Enkä mee pätkääkään moittimaan kun en tiedä miten nälkä kasvaa omalla kohalla. :lol:
2.8i chasseur stw -80
2.9 cosworth scorpio -97
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Niinpä, hyvä pointti. Saattaa kuitenkin 350-400hv +500Nm moottori, joka vetää tuolta 2000rpm lähtien tarjota ihan tarpeeksi livakkaa kyytiä ja helppoa ajettavuutta.

Ja ensinhän se pitäis kaivella jostain vielä se 600hv...että onko se edes mahdollista.
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

Siis osien hinnat varmaan sulla kohdillaan muttamutta... Kun oikeilta tahoilta kyselee niin säästökin on melkoinen.

Lohko(12v 2.8)=todella halpa
Veivit=käytännössä ilmaiset
Männät=takomallit aivan eri autoon/moottoriin->halvat
Turbo(t)=jos kaksi niin luultavasti to3:t riittää->halvat
Cooleri=käytetty 500:n cooleri->hinta/laatusuhde kohallaan
Ruisku=hmm mega tai sitten jopa ihan originelli mekaaninen(TODELLA HALPA)
nokka=mulla oli vakio joten miksi muuttaa?
suuttimet=laittaa lisää jos tarve vaatii mitä en kumminkaan usko
aski ja kytkin=vakiot on halpoja tosin aivan kulutustavaraa

En mä ihan kaikkea muista koska selvitystyöstä on jo muutamia vuosia aikaa. Väittäisin että 3000€ riittää varmasti ja 15000€ on helppo laittaa menemään...

Kuinka kauan kone kestää? jaa-a... jalka kokoajan suorana tuskin kauaa mutta harvemmin sitä noilla tehoilla pystyy kovin pitkään jalka suorana ajelemaan.

Toki rahaahan saa palamaan vaikka kuinka ja paljon. Eriasia onkin sitten mikä on järkevää?

Ja kadulle tietenkin. Miksei? ei se moottori ota onkeensa yhtään sen enempää kun vakio moottorikaan jos ei sitä potki ja jos työmatkat on pitkät niin tuskinpa tulee mieleen poljin lattiassa niitä ajella(ei muuten mutta kun kortti on kumman tarpeellinen :D) Voihan sitä sitten käydä kurmuuttamassa radalla jos sille päälle sattuu.
ylimark
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Helmi 2005 14:25

Viesti Kirjoittaja ylimark »

Kerroppas Looney, miten saat K-jetin vakio suuttimilla riittämään niihin 400hv tehoihin? Vai ymmärsinkö sun nykyisen koneen speksit väärin?
Samoin kiinnostaa ne halvat takomännät. Et kai ny tarkota kuplan "tako" mäntiä? Entäs käytännössä ilmaiset kestävät veivit?
Sierra RS Cosworth -86
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Vähän faktaa kaipaisin itsekin pöytään... :?
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

1.4barin paineeseen asti vakioruiskulla.
En minä katsellut suuttimia mutta tuskin niitä kukaan oli vaihtanut joten voisin kuvitella niiden olevan vakiot.
Jos 0.6barin paine tuplasi tehot niin siitä on sitten aika helppo päätellä että paljonko parhaimmillaan voimaa oli tarjolla.

Ja enhän mä nyt valmiita osia kaikille kertomaan... selvitelkää mutta älkää aina hakeko kalleinta.

Ja en tarkota mahlea.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jos halvalla jokapäiväisessä ajossa toiivan ratkasun haluaa niin eikös juurikin toi 24V remmiahtimella ryyditettynä olis aika kova sana.
Mun mielestä on ollut juttua, että ihan jollain 0,3 ahdoilla saisi tehot sinne liki 300hummaa ilman sen ihmeempiä operaatioita.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
jouni
Viestit: 54
Liittynyt: 08 Helmi 2005 08:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni »

Kai sen verran voit kokoonpanosta kertoa, että mikä ahdin/ahtimet? Vakioruiskun riittävyyteen en edelleenkään tosin usko, kai se pitäisi itse nähdä...vai oliko jokin muu määräjakaja kuin v6:n oma? Onhan noita k-jettejä ollut isommissa koneissa mm. porscheissa ja mersuissa. Voihan se 1,4bar pyöriä vakioruiskulla, mutta miten laihalla, niin se on minusta eri asia... :?

Onhan noita mäntä- ja veivikataloogeja tullut selailtua ihan urakalla ja vaihtoehtojakin löytynyt, joista pienellä soveltamisella saisi sopivat (mm. bmw m3, subaru jne.). Ja edullisinta tässä itsekin olen etsiskellyt, mutta se mielessä, ettei tarvitsisi moneen kertaan rakentaa.

Siis oliko se 400hv penkitetty?

Ei täällä kenenkään ole pakko kertoa omista kokoonpanoistaan, mutta mitä haittaa siitä olisi? Mm. roadsport-piireissä kaverit jakaa tietoa tosi auliisti. Minusta tietojen pihtaaminen kuuluu sinne 70-80 -luvuille, jolloin kaikki piti opetella kantapään kautta. Tietty tänä päivänä vituttaa kaikenmaailman virtuaalivirittäjät ja haaveilijat, mutta samaa merkkiähän tässä harratastetaan ja kyllä minä ainakin mielelläni autan toista harrastajaa, jos vaan pystyn. Sitä kuitenkin joutuu itsekin monesti asioita kyselemään viisaammilta.

Pahoittelen etukäteen Looneylle tätä ehkä hieman hyökkäävääkin tyyliäni, mutta ei vaan millään käy järkeen 400hv vakiolla k-jetillä, kun 200hv:n paikkeilla jo alkaa kaivata lisärikastusta ja esimerkkejä siitä on maailma pullollaan. Kai sitä sen verran skeptikko on, ettei usko ennen kuin näkee ja jos ei ole sen tarkempaa faktaa iskeä pöytään myös kokoonpanosta, niin sitten sitä voi pitää bull shittinä...

Se p**ka puoli netissä on, että täällä pystyy olemaan ja puhumaan mitä tahansa.
Capri -76
Mustang ht 289+C4 -67
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Tuon 'salamyhkäisyyden' ymmärrän täysin, eipä ole itelläkään mitään isompia haluja kertoa mitä kone on syönyt.
Mutta ehkä se 80-luvun kisa meininki on jäänyt päälle, kyllä silloinkin kerrottin avoimesti laitteiden tekniikoista, kuulija itse sai sitten päätellä oliko se totta vai ei.
Em. syystä johtuen suhtaudun kisaukkojen höpinöihin tekniikoista edelleen melkoisella varauksella.
Looney
Viestit: 22
Liittynyt: 09 Marras 2005 05:26

Viesti Kirjoittaja Looney »

jouni kirjoitti:Kai sen verran voit kokoonpanosta kertoa, että mikä ahdin/ahtimet? Vakioruiskun riittävyyteen en edelleenkään tosin usko, kai se pitäisi itse nähdä...vai oliko jokin muu määräjakaja kuin v6:n oma? Onhan noita k-jettejä ollut isommissa koneissa mm. porscheissa ja mersuissa. Voihan se 1,4bar pyöriä vakioruiskulla, mutta miten laihalla, niin se on minusta eri asia... :?
Yhdellä to4:lla mentiin. Itseasiassa määräjakaja oli jostain muusta autosta(en muista tähän hätään mistä). Tuotto bensapumpusta loppui, siis 1.4 oli nakutus raja) bensaa moottori sai mittareiden mukaan aivan riittävän paljon.
jouni kirjoitti: Onhan noita mäntä- ja veivikataloogeja tullut selailtua ihan urakalla ja vaihtoehtojakin löytynyt, joista pienellä soveltamisella saisi sopivat (mm. bmw m3, subaru jne.). Ja edullisinta tässä itsekin olen etsiskellyt, mutta se mielessä, ettei tarvitsisi moneen kertaan rakentaa.
Puimuristahan saa... :) ja katsoppas millaisia teetettyjä mäntiä löydät?
jouni kirjoitti: Siis oliko se 400hv penkitetty?
En tuollaisilla paineilla jarruun ikinä kerennyt. Alle puolella paineella kumminkin se n.300 joten....
jouni kirjoitti: Pahoittelen etukäteen Looneylle tätä ehkä hieman hyökkäävääkin tyyliäni, mutta ei vaan millään käy järkeen 400hv vakiolla k-jetillä, kun 200hv:n paikkeilla jo alkaa kaivata lisärikastusta ja esimerkkejä siitä on maailma pullollaan. Kai sitä sen verran skeptikko on, ettei usko ennen kuin näkee ja jos ei ole sen tarkempaa faktaa iskeä pöytään myös kokoonpanosta, niin sitten sitä voi pitää bull shittinä...

Se p**ka puoli netissä on, että täällä pystyy olemaan ja puhumaan mitä tahansa.
Vakiohan se on vaikka määräjakajankin vaihdoin. Suuttimet, pumppu, letkut yms täysin vakiot. Paine oli tietenkin nostettu ylös. Ja kyllä minäkin tavallaan rikastin muttamutta se on toinen tarina se :roll:

Toki läheskään kaikkea netistä luettua ei kannata uskoa.
Qtka
Viestit: 52
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:52
Paikkakunta: Sonkajärvi/Kuopio

Viesti Kirjoittaja Qtka »

Olisko pari tuommosta Pajeron td04:sta sopiva pari tuohon colognen kylkeen tupla turboksi? Pitäs saada turbo moottori pienellä budjetilla ja nuita pajeron turboja näkys olevan melko hyvin tarjolla... Nurkissa pyörii yks holset h1a, siivet imu 40mm, pako 53mm, a/r noin .60... Riittäskö tuommonen yksinään? Semmonen vähän vajaa 300 kaakkia ois tavote näin alkuun....
Ai minä vai...
Vastaa Viestiin