Kaasuttimen ja imusarjan sähköt

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
CossuLook
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:49

Kaasuttimen ja imusarjan sähköt

Viesti Kirjoittaja CossuLook »

Moottori 2.0 OHC, auto -90 Sierra.
Weber kaasuttimesta lähtee punainen johto jossa normaali abiko liitin (koiras)
Mihin menee ja voiko jättää liittämättä?

Imusarjan alla pyöreä valkoinen liitin (koiras)
Mihin menee ja voiko jättää liittämättä?
tursas
Viestit: 4116
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kaasuttimen ja imusarjan sähköt

Viesti Kirjoittaja tursas »

CossuLook kirjoitti:Moottori 2.0 OHC, auto -90 Sierra.
Weber kaasuttimesta lähtee punainen johto jossa normaali abiko liitin (koiras)
Mihin menee ja voiko jättää liittämättä?
?
viewtopic.php?p=72097&highlight=#72097

Arvataan nyt, onkos se sähköryypyn piha...tuolla aiemmassa keskustelussa henu sanoi näin…
"ja tohon lisäisin vielä sen et jos sinne ryypylle ei tule jännitettä ni elä ota sitä ihan mistä tahaansa koska se pitää olla 7 volttia ja se tulee muistaakseni laturilta suoraan"
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
CossuLook
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:49

Viesti Kirjoittaja CossuLook »

Ei ole sähköryypyn piuha!
Lähtee ikäänkuin kaasuttimen rungosta ja päässä on normaali abiko liitin.
Tulee samassa johtonivaskassa kuin toi imusarjan alle tuleva johtokin...
Ryypyn johto on tiedossa...
mkIII
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Syys 2006 23:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mkIII »

Taitaapi olla jälkikäyntiventtiilin piuha. Tai oikeestaan se toimii magneetin tavoin, mutta kuiteski estää jälkikäynnin.

Imusarjan piuhaa en kyllä tiedä.. Öljykello tulee mieleen mutta sen ei pitäs olla imusarjassa.
CossuLook
Viestit: 20
Liittynyt: 13 Tammi 2006 18:49

Viesti Kirjoittaja CossuLook »

Öljykellon paikka on lohkossa...
Onhan noita 2.0 Ohc -koneita varmasti ja ehkä vielä alkuperäisellä kaasuttimella...
Ei muuta kuin kurkkaamaan konepellin alle, on näkyvillä, kun katsot kuskin puolelta sivusta kaasuttimen alle, näkyy liitin ja johdot...
Meca
Viestit: 110
Liittynyt: 15 Maalis 2005 23:18

Viesti Kirjoittaja Meca »

Joissakin kaasarimalleissa imusarjassa on sähkölämmitys. Sen piuha lähtee suoraan kaasuttimen kohdalta imusarjan alapuolelta, siinä on kymmenen sentin pätkä johtoa jonka päässä uros-liitin. Kaasarista vähän keulaanpäin imusarjan alla voi puolestaan olla imuilman lämpötilan anturi. Se vaikuttaa ainakin tyhjäkäynnin säätöön. Jos auto pelaa ilman niin voi olla kytkemättä.
tursas
Viestit: 4116
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

mkIII kirjoitti:Taitaapi olla jälkikäyntiventtiilin piuha. Tai oikeestaan se toimii magneetin tavoin, mutta kuiteski estää jälkikäynnin.

Imusarjan piuhaa en kyllä tiedä.. Öljykello tulee mieleen mutta sen ei pitäs olla imusarjassa.
Tuollahan noi Sierran Haynesit on; sähkökaaviot on alimpana.
http://www.todowarnes.com/demanda/manua ... %20Sierra/
Kaasarikin on vissiin Weber 2V TLD: kaasarin purkuosassa puhutaan että:
"3 Disconnect the wiring from the antidieselling
(anti-run-on) valve." kait suomeksi, että irrota virtapiuha jälkikäyntiventtiilistä...Eihän tää nyt paljon auta, selvähän se... :roll:

Kertokoot viisaammat taas enemmän, kuis se muuten on ohc eikä doch vaikka on -90 mallia....
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Vastaa Viestiin