Nesteet sekaisin!!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
_jones_
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Joulu 2006 15:59

Nesteet sekaisin!!

Viesti Kirjoittaja _jones_ »

Tarkastin tuossa emännän orionista öljyt, niin kappas vaan! oli aikamoista vaahtoa!! :evil: Onkos näissä jotain vakiopaikkaa mistä rupee vuotamaa? kannentiiviste vai oiskohan kansi halennut? onko mitään vakiopaikkaa mistä rupee vuotamaan.. :roll: Öljyt on vaihdettu pari vk sitten, joten ei oo vuotanu kauheen pitkään..
Niin ja autohan on orion 1.6 efi -91
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Oliko sitä vaahtoa vaan öljykorkissa, vai oliko koko öljy harmaata mössöä?
_jones_
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Joulu 2006 15:59

Viesti Kirjoittaja _jones_ »

Bootsi kirjoitti:Oliko sitä vaahtoa vaan öljykorkissa, vai oliko koko öljy harmaata mössöä?
Koko öljytikku oli ihan vaahdossa, joten eiköhän siellä oo kaikki ihan sekaisin.. :(
mkIII
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Syys 2006 23:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mkIII »

Mulla on samavika. Öljytkku ja öljykorkki vaahdossa. Öljyn määrä on kyllä normaalissa joten vettä ei ole hirveesti menny öljyn sekaan. Samoin huohotusputki venakopasta oli seinämiltään vaahdossa. Ajoin tänään rallia autolla ympäri kaupunkia ja seurailin öljyjä. Vaahto hävisi öljytikusta ja venttiilikoneistostakin se rupesi katoamaan. Huomenna vaihdan öljyt ja rupeen seurailemaan tuleeko vaahtoa vielä.

Ite otin öljyn täyttökorkin auki kun kone kävi ja öljyn väri näytti kyllä aika normaalilta. Samalla puristelin vesiletkuja että oisko ne kovia mutta en huomannu mitää outoa muuta kun että termostaatti kotelon korkki vuotaa kun vesi paisuu. Seurailen vielä. Jos jollain on korkki jossa tiivistte kunnossa niin nyt ois käyttöä..

Kantta on kyllä madallettu 1mm ja se on oikaistu. Samoin sylinterit on 0.5 mm ylikoossa. En silti vielä ala hätäillä tuota kansipahvia vaikka puristuksia onkin nostettu. Mä epäilen että kyse on kondensaatio vesistä. Nää ilmat on ollu pirun kosteita ja oon ajellu reilut pari kuukautta kouluun ja takasin eikä kone oo sillä matkalla kerenny lämpenemään normiin. Laitan infoo kun saan selvyyttä asiaan.

kone on muuten 1.6 cvh
nestori
Viestit: 493
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori »

Samaa mieltä edellisen vastaajan kanssa, ihan heti en lähtisi konetta purkamaan. Tuntui nuo cvh:t olevan aikamoisia vaahdottimia vaikka koneessa ei ollut mitään vikaa, jostain syystä vaan tykkäävät ilmeisesti haalia paljon kondessivettä ja vaahdottaa sitä. (muutaman cvh:n kokemuksella, yksikään ei syönyt nestettä tai oikeastaan edes juuri kuluttanut öljyä) Kannattaa katsella huohotusputket läpi ja ravistella niistä moskat pois, voivat jäätyä.. jos tänne nyt joskus vielä pakkasta saataisiin.
Kuga PHEV
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Viesti Kirjoittaja xraam »

Itsekkin epäilisin ihan kondenssiveden aiheuttamaa vaahtoa. Tuntuu cvh:t tekevän tuota, varsinkin jos ajelee lyhyehköjä matkoja joilla kone ei ehdi toimia täysillä lämmöillä kovin pitkään. Samanlaista ilmiötä oli havaittavissa omassa ex. escossanikin.

Kuten edellä jo mainittiin, niin kannattaa noita huohotinputkia välillä putsailla vaahdosta etteivät pääse jäätymään tukkoon.
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
vesa
Viestit: 71
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:13
Paikkakunta: nastola

Viesti Kirjoittaja vesa »

mulla oli cvh:ssa aina pelkkä oljytikun putki siinä vaahdossa. työnnä ohut/pitkä kangassuikale tikun avulla sinne putkeen ja vedä pois ja tarkista uudelleen. niin näet onko se pelkkä putki vaahdossa jolloin paskaa tikun ja voi olettaa olevan nesteet sekaisin.
mkIII
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Syys 2006 23:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mkIII »

Nyt on öljyt vaihdettu ja putket putsattu. Korkin tiivisteen väsäsin vanhasta kalastusmerkistä.. heureka! Mikä siinä muutten on että vaikka kuinka koittaa varoa niin aina se öljuroppu molskahtaa sinne öljyastiaan.. :lol:
_jones_
Viestit: 15
Liittynyt: 03 Joulu 2006 15:59

Viesti Kirjoittaja _jones_ »

Kiitti vaan neuvoista.. Huohotin oli vaan tukkeessa.. onnex!!
mkIII
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Syys 2006 23:42
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja mkIII »

Nyt olen ajellu koneella kovasti ja ei ole vaahtoa puskenut enää. Eli kondensaatiovesistä oli mulla kyse. Huh että säikäytti. Kone toimii hyvin. Löytyis vaan joku xr3i omistaja jonka kanssa pääsis viivoille tai koittamaan suorituskykyä. Dyno ei tosin valehtelis. Eli summaan tähän päälle muuokset jos jotain kiinostaa(menee ohi aiheen)

kansi madallettu 1mm
1.6 cvh escon 2kurkkunen weber kaasutin
vauhtipyörä kevennetty reilusti ulkokehältä.
Täysi peruskunnostus alapäälle ja tasapainotus
cvh22 nokka sarja, sarjan omilla jousilla
säädettävä nokkapyörä
peltisarja
2'' simons putki
sylinterit 0.5mm ylikoossa

Onko 100hv jo rikki?

koneet kuumaksi ja keitetään vedet pois :)
Vastaa Viestiin