2.0 is OHC turboprojekteista...
2.0 is OHC turboprojekteista...
Eli ko. projekti olis tarkoitus aloittaa, kunhan valtion tarjooma harrastus nyt loppuu ja töihin taas pääsee..
Siispä, jos jotain esittelyitä vastaavista olis, niin sais vähän perustaa, sille että mistä lähtee liikkeelle. Oon kyllä jo haja-threadeista ammentanu jonkin verran infoo, mut varsinaisia proggis-esittelyjä kaipaisin.
Siispä, jos jotain esittelyitä vastaavista olis, niin sais vähän perustaa, sille että mistä lähtee liikkeelle. Oon kyllä jo haja-threadeista ammentanu jonkin verran infoo, mut varsinaisia proggis-esittelyjä kaipaisin.
Buick Electra 225 Custom '66 403cid SBO
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
Cadillac Seville STS '94 4.6l 32V Northstar
VW Golf '01 1.9TDi PD
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Olis kyl ihan kivaa tietoa jos jollakin olisi vaikka jonkinsortin päiväkirja tai jotain omasta ohc turbo projektistaan.
Suunnitelmat olis itel samat kuin glo:lla.
Mutten kyl nyt enää itekkää tiedä et mennäänkö tässä taas mopolla mahottomiin. Tälläinen kokoonpano olis kaavailtuna:
-205 lohko, ohc vakio kevennetty kampura, cossun veivit (tietenki kiillotettuna ja tasapainotettuna) cossun männät, cossun öp.
- Is kansi,portattuna, Burton bf134 nokka, tuplajouset
- Ahdin Hx40 runkoon rakennettu hypridi, 40mm hukkaportti
- pakosarja omavalmiste "peltisarja" 38mm halk. rosteria
- Välijäähdytin rs500
- imusarja rs500 tyylinen omavalmiste
- Hestec moottorinohjaus (suorasyttö, paukut )
En tiedä sitten onko tuossa mitään järkee, ja saatika sitten että kestääkö.
Joten saa laittaa neuvoa/vinkkiä ja etenkin jos joltakin löytis sitä päiväkirjaa tai jotain vastaavaa niin olis ihan kiva.
Suunnitelmat olis itel samat kuin glo:lla.
Mutten kyl nyt enää itekkää tiedä et mennäänkö tässä taas mopolla mahottomiin. Tälläinen kokoonpano olis kaavailtuna:
-205 lohko, ohc vakio kevennetty kampura, cossun veivit (tietenki kiillotettuna ja tasapainotettuna) cossun männät, cossun öp.
- Is kansi,portattuna, Burton bf134 nokka, tuplajouset
- Ahdin Hx40 runkoon rakennettu hypridi, 40mm hukkaportti
- pakosarja omavalmiste "peltisarja" 38mm halk. rosteria
- Välijäähdytin rs500
- imusarja rs500 tyylinen omavalmiste
- Hestec moottorinohjaus (suorasyttö, paukut )
En tiedä sitten onko tuossa mitään järkee, ja saatika sitten että kestääkö.
Joten saa laittaa neuvoa/vinkkiä ja etenkin jos joltakin löytis sitä päiväkirjaa tai jotain vastaavaa niin olis ihan kiva.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
tuolta samiharju:n kotisivuilta löytyy tarinaa ainakin yhdestä sierra turbo projektista: http://www.voorttimies.tk/
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
munkin mielestä tuo kampiakseli vois olla vaikka se cossun.kuiteskin noi muut kilkkeet jo maksaa sen verran et kannattas varmistella tuo kampuran kesto cosan vastaavalla.jos sattuu prakaan niin menee sit noita muita arvokkaita osia siinä samassa,jos huono säkä käy.ku muuten tuo lista näyttää mielestäni hyvältä.
Ainut mikä pistää miettimään on tuo nokka/turbo yhdistelmä. Tuo nokkahan on tunnetusti alhaalta vääntävä ja puhallin alkaa toimimaan vasta 3,5-4000 paikkeilla->loppuuko nokan toiminta yläpäässä missä puhallin alkaisi olla parhimmillaan.
Tuo 320Kw konekin alkoi tuolla hx:llä penkitys lapun mukaan heräämään vasta 4000(100Kw) jälkeen ja huiput oli ennen 6000 kohtaa.
Itselläkin oli tuolla 134:llä(R.I.P versio) tehty isolla puhaltimella ja heräilihieman hitaasti. Bensaa ja painetta kun olisi ollut lisätä niin tuoltakin olisi tullut vielä hepoja mukavasti lisää,mutta ei mikään ihanne katukäytössä enään ollut.
Tuo 320Kw konekin alkoi tuolla hx:llä penkitys lapun mukaan heräämään vasta 4000(100Kw) jälkeen ja huiput oli ennen 6000 kohtaa.
Itselläkin oli tuolla 134:llä(R.I.P versio) tehty isolla puhaltimella ja heräilihieman hitaasti. Bensaa ja painetta kun olisi ollut lisätä niin tuoltakin olisi tullut vielä hepoja mukavasti lisää,mutta ei mikään ihanne katukäytössä enään ollut.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Tehotaivoite on todella realistinen, että kuhan nyt sinne yli 250hv lukemiin paastään ja kaikki yli menevä on pelkkää plussaa.
Eli tuo turbo on Hx40 jossa Schwitzerin pakopesä joka hieman pienempi kuin hx40 oma. Lupailtu et "herääminen" tapahtuis suurpiirtein samoilla kierroksilla kuin Cossun vakiolla t03:lla.
Joo tuo nokka akseli asia kävi itselläkin mielessä. Nokan veto alue on 1000-6000rpm, mutta riittääkö tuo 6000rpm. Pikkuisenhan sitä voi tietenkin ajoituksilla pelata muttei hirveesti. Olis tussa hyllyssä tietenkin tuo Enem a8 jos sen tumppais tuonne, no ehkei sittenkään.
Sori glo jos tuntuu et vähän lainaan topiccias.
Eli tuo turbo on Hx40 jossa Schwitzerin pakopesä joka hieman pienempi kuin hx40 oma. Lupailtu et "herääminen" tapahtuis suurpiirtein samoilla kierroksilla kuin Cossun vakiolla t03:lla.
Joo tuo nokka akseli asia kävi itselläkin mielessä. Nokan veto alue on 1000-6000rpm, mutta riittääkö tuo 6000rpm. Pikkuisenhan sitä voi tietenkin ajoituksilla pelata muttei hirveesti. Olis tussa hyllyssä tietenkin tuo Enem a8 jos sen tumppais tuonne, no ehkei sittenkään.
Sori glo jos tuntuu et vähän lainaan topiccias.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Samantyylinen HX oli mun esimerkissä ja niin mullekin lupailtiin että kyllä tuo mun puhalinkin olisi alkanut jo 3000 paikkeilla lähempänä 1bar kuin 0 paineita,toisin kuitenkin oli.Ainut vaan että jos ei toimi kuin pitäisi ja sitten vaihdetaan niin nuo kokeilut tulee hintoihinsa.Eemeli kirjoitti: Eli tuo turbo on Hx40 jossa Schwitzerin pakopesä joka hieman pienempi kuin hx40 oma. Lupailtu et "herääminen" tapahtuis suurpiirtein samoilla kierroksilla kuin Cossun vakiolla t03:lla.
Jos tuo 250 pitää saada niin ennemmin laittaisin jonkun esco cossun T35:n silläkin pääsee sitten +300 puolelle.Itse sain +280 2wd cossun to3:lla(pakosiipi viistetty) ja oli todella mukava ajettava(230hv/3500rmp)
gti golo palloilija
http://www.cosworthrsclub.com/jasenauto ... to185.html
tossa mun entinen turbo sierra, 437hv/531nm 1.6bar (jolloin loppui suuttimista tuotto 6000rpm kohdalla)
jos cossun kampuraa kaipailet, niin multa löytyy yks ylimääräinen...
tossa mun entinen turbo sierra, 437hv/531nm 1.6bar (jolloin loppui suuttimista tuotto 6000rpm kohdalla)
jos cossun kampuraa kaipailet, niin multa löytyy yks ylimääräinen...
-88 sierra cosworth
-70 escort mk1 cosworth (projekti)
+pari bemaria
-70 escort mk1 cosworth (projekti)
+pari bemaria