Zetecin viritys??

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ekkerii
Viestit: 11
Liittynyt: 19 Syys 2006 21:12
Paikkakunta: Tornio
Viesti:

Zetecin viritys??

Viesti Kirjoittaja Ekkerii »

Nyt tarvisi neuvoja 1.6 zetecin viritykseen... en hae mitään kauheita tehonlisäyksiä vaan muutamia polleja arkikäyttöä helpottamaan :) konetta en kuitenkaan aio vaihtaa koska motti on muuten toimiva ja vähän ajettu...
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

Käyppä tuolla, saivat ihan kivasti lisää potkua tohon säästömoottoriin ja varmaan kertovat mielellään tehdyistä muutoksista yms liittyvistä asioista. Ja kuka sano ettei lastuviritys kannata... :shock:

http://www.ac-motorsport.com/ac%20ford.htm
pm
Viestit: 32
Liittynyt: 03 Marras 2005 14:40

Viesti Kirjoittaja pm »

Focuksen 1.6 zetec-se tosiaan omaa potentiaalia viritykselle. Siinä on huomattavan paljon korkeampi puristussuhde kun tavan Zetecissä ja sitä kautta perusasiat kireähkölle vaparille olemassa. Mutta jos noista moteista tehoa tahtoo irti saada niin vakiolla imusarjalla saa ensimmäisenä nakata vesilintua....
ex. Focus 2.0 -00
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Tiedä nyt mistä zetecistä on kyse, mutta jos zetec-e, niin 1.6:sen kansi on aika kauhea, ja esim 1.8:sin kannella ja HO imusarjalla pääsee jo paljon pidemmälle.
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

"Ja kuka sano ettei lastuviritys kannata... Shocked "

Joo tää oli vaan kaikille niille, jotka sanoo aina ekana että mee kotiis.
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Eihän sitä ole kukaan väittänytkään, mutta koneeseen pitää tehdä muutakin niin sitten siitä lastusta on jotain hyötyä.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

Yllämainitun vakiovaunun viritykseen moottorin osalta on palanut n. 2000 € (työt ja osat), joten mistään halvoista heposista ei voi puhua. Boximuutosten lisäksi auton putkisto on vaihdettu ja nokkien ajoitusta on hienosäädetty ja siihen loppuu ne viritykset mitä kyseisen luokan autoon saa tehdä.

Sitä en tiedä onko kyseinen moottori aukaistu, jolloin voidaan säätää kaikki laakerivälykset, tiivisteiden istuvuus yms. asiat kohdalleen joilla saadaan sitten kaikki tallissa majailevat hepovoimat valloilleen.
Vastaa Viestiin