Mulla on rakenteilla kolmoskuorinen Fiesta F-ryhmään ja siirrän mm. jarruputket kulkemaan sisätilojen kautta. Autossa on (toistaiseksi) normaali pääsylkky ja pohdiskelin tuossa mitä tehdä takapiirin paineenrajoittimille (potikat heti pääsylinterin jälkeen), jätänkö ne vielä putkiin kiinni vai riisunko jo valmiiksi?
Tarkoitus olisi laittaa paineensäätöventtiili oikean käden ulottuville...
Nii ja jarrut on edessä 4x4 Cossun ja takana 2.0 Focuksen laikat omilla puristimilla.
Tarkennetaan vielä, eli mitenhän jarrubalanssi muuttuu jos potikat poistaa, hieman enemmän takapainoiseksi ne saisi kuitenkin jäädä, oisko noin 60/40 eteen/taakse...?
mk 3 Fiestan jarrujärjestelmästä
Rajoittimissa on kuulat sisällä jotka liikken mukaan säätävät painetta takajarruille. Jos ne poistaa suhde muuttuu melko varmasti lähemmäs 20/80 suhteessa taakse
Perä on sen verran kevyt, eli suosiolla vaan pois nuo mötikät ja säädettävät potikat tilalle varsinkin kun levyt tulevat taakse.
Kokemusta on, nimimerkillä kuulat jumissa.
Minkäs pääsylkyn meinasit laittaa, mallisarjan isoin sylkky ainakin satunnaisessa ratakäytössä menettelee. Mk5 escortista sitten löytyy isompi jos tarvetta on.

Kokemusta on, nimimerkillä kuulat jumissa.
Minkäs pääsylkyn meinasit laittaa, mallisarjan isoin sylkky ainakin satunnaisessa ratakäytössä menettelee. Mk5 escortista sitten löytyy isompi jos tarvetta on.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Pääsylinteri ois 1.6 S:stä, RS2k:n sylinteri on ollu haussa, mut eipä oo tullu vielä vastaan. Onkohan toi ässän sylkky jo sitten mallisarjan "isoin"?
Etujarrut meni "heittämällä" paikoilleen, satuloita pitää simmata muistaakseen viidellä aluslevyllä. Eipä se takalevyjenkään asennus vaikee homma ole, osat käy Focuksesta suoraan, ainoastaan käsijarruvaijerin kans pitää soveltaa. Tarviit jarrujen lisäks tietty täydelliset takanavat.
Etujarrut meni "heittämällä" paikoilleen, satuloita pitää simmata muistaakseen viidellä aluslevyllä. Eipä se takalevyjenkään asennus vaikee homma ole, osat käy Focuksesta suoraan, ainoastaan käsijarruvaijerin kans pitää soveltaa. Tarviit jarrujen lisäks tietty täydelliset takanavat.