rst ruutta
rst ruutta
mikä on se musta potikka rs turbon ke jetronicissa mistä lähtee suutin putki ykkös sylinteriin. minulla sellaista ei ole ja kaverilla on. ainut että minulla ei ole vielä ruisku paikallaan että en tiedä toimiiko ilman.
Kuulostaa todella hämärältä. Voisitko hieman valaista tarkemmin. Sylinteriin ei mene muita putkia kuin sylinteriputki, imuvena, pakovena ja sytytystulppa. Olettanen että puhut imusarjasta. Siihen ykköspytyn putkeen ei mene kuin bensasuutin, niin kuin kaikkiin muihinkin. Olisikos laitettu jälkikäteen jokin ylimääräinen paineanturi tai muuta. En näe mitään syytä muutenkaan miksi potikasta vedettäisiin letkua mihinkään...
mikä anturi tulee imusarjan välilaipan keskelle ja mikä anturi on siinä alapuolella? en vielä tiedä mitkä johdot niille tulee kun joku on vähän katkonu johtoi, tietäiskö joku minkä väriset johdot kuuluu minnekin mennä? tai kytkentä kaaviota kellään? lähtee käymään kun kaveri painaa lautasta samaan aikaan kun starttaa. eikä meinaa oikeen käydä tyhjäkäyntiä.
http://www.students.tut.fi/~voltti/kaavio.jpg
http://www.students.tut.fi/~voltti/kaavio2.jpg
Saatavilla rajoitetun ajan...
http://www.students.tut.fi/~voltti/kaavio2.jpg
Saatavilla rajoitetun ajan...
jaksaiskos joku selittää mitä kaikkea toi ke-jetronic ottaa huomioon tossa bensansyötössä? ja muutenkin vähän toiminta periaatetta. ja auto oli escort rst s2. eli tällä hetkellä sellainen vika että ei käy tyhjäkäyntiä, ei saa bensaa tarpeeksi, lambda näyttää pirun laihaa, mutta kaasua painaa niin menee seokset ihan OK.
Jotain yleistä k-jetistä:
http://ffp-motorsport.com/tuning/kejetronic.php
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
http://ffp-motorsport.com/tuning/pumput.php
http://ffp-motorsport.com/tuning/kejetronic.php
http://ffp-motorsport.com/tuning/k-jetronic.php
http://ffp-motorsport.com/tuning/pumput.php
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
Kaksi niitä onkin, toinen imusarjan luona (siitä piuhat sytkäboksille) ja toinen kannessa (siitä sitten ruiskuboksille).tossa sähkökaaviossa on engine coolant temperature sensor ja engine coolant temp sensor. eli siellä pitäisi olla kaksi koneen lämpötila anturia vai? en minä ainakaan löytänyt kun yhden siitä imusarjasta ja toinen on lämpöaikakytkin
no joo tuotahan minä niinkun suomeks tarkointi_P_ kirjoitti: Jos nyt tarkoitat sitä kaasuläppäkotelossa olevann kytkintä niin se lähinnä kytkee täyskaasurikastuksen päälle ja ehkäpä jotain säätää kun kaasu on kiinnikkin.
Ilmamäärä tunnistetaan potentiometrillä määränjakajassa, joka liikkuu sen lautasen mukaan.
