Sierra 2.0 -89 (lämmityksen jälkee ei lähe käyntii)
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 14 Marras 2006 11:27
- Paikkakunta: Joensuu
Kyllä ne sittenkin taitaa olla samasta kohdasta noi kuvat, kuhan sekoan. Ja jos toi jousi tosiaan puuttuu, ni se on se jousi, näin ymmärrän, joka kääntää tai auttaa kääntää sitä läppää kiinni kone kylmänä, onko se niin ? Koita vähän matkia sormilla, kuminauhalla tai muulla jousella tekeekös se niin kun kaasun käyttää pohjassa. Elikkä silloin siinä ryypyssä se kellojousi lämmettyyään kääntää läppää auki ja toi vääntää läppää vastaan toiseen suuntaan (kiinni).fragmented kirjoitti:http://i4.photobucket.com/albums/y150/sutari/sff.jpg eli siis tässä on elävä kuva omasta kaasarista ja tässä tuo ohjekirjan kuva http://i4.photobucket.com/albums/y150/sutari/ryyppy.jpg
siis mulla ei tota yhtä jousta ole siellä? onko se tarkoituksellista vai onko tuollanen juosi kadonnu?
Musta ryypyn pitäisi kuitenkin toimia ilman tota pikkujoustakin ja sitä pitäis nyt sitten seurata kone kylmänä ja kone lämpimänä, että tekeekös se ryyppykellojousi niin ja säätää sitä pikkusen kerrallaan oikeaan kohtaan pyörittäen...= kone lämpimänä läppä aivan auki ja kylmänä sitten vähän kiinnempänä.
On aina tietenkin mahollista, että se pikkujousi on napattu sieltä joskus pois ja ryyppyjousen kantta käännetty niin, ettei ryyppy ole ikinä varmasti päällä (kesäaikaan) ja sitten unohdettu koko juttu....

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Kyllähän Fordit lähtee käymään ilman lämpöjä,jos kunnossa ovat.
Mulla Taunuksessa saman ikänen kone (89-90)ja käytän tolppaa kun kerran on,mutta lähtee kyllä suht helposti käyntiin ilmankin.
Pakkasilla siis,lämpimällä ei mitään miettimisiäkään,ja ei ole ryyppyä ollenkaan tuossa webrussa mikä nyt on kiinni.
Ei jaksanut miettiä vaijereita eikä vesiletkuja tai sähköstä ryyppyä,ruuvattiin irti kaasarin kyljestä koko koneisto.
Mulla Taunuksessa saman ikänen kone (89-90)ja käytän tolppaa kun kerran on,mutta lähtee kyllä suht helposti käyntiin ilmankin.
Pakkasilla siis,lämpimällä ei mitään miettimisiäkään,ja ei ole ryyppyä ollenkaan tuossa webrussa mikä nyt on kiinni.
Ei jaksanut miettiä vaijereita eikä vesiletkuja tai sähköstä ryyppyä,ruuvattiin irti kaasarin kyljestä koko koneisto.
ei sieltä mitään junia t...
Totta.....kaippa se tärkeä on se, ettei se ryyppy jostain syystä jumi itteään pysyvästi kokonaan päälle(jousi poikki), niinku mulla oli...., ei jaksanu käydä kunnolla ja tulpat oli paksussa paksassa....katotaan nyt miten tässä menee....jostain se vika löytyy se on aivan varma ja jostakin täytyy aloittaa....janzamar kirjoitti:Kyllähän Fordit lähtee käymään ilman lämpöjä,jos kunnossa ovat.
Mulla Taunuksessa saman ikänen kone (89-90)ja käytän tolppaa kun kerran on,mutta lähtee kyllä suht helposti käyntiin ilmankin.
Pakkasilla siis,lämpimällä ei mitään miettimisiäkään,ja ei ole ryyppyä ollenkaan tuossa webrussa mikä nyt on kiinni.
Ei jaksanut miettiä vaijereita eikä vesiletkuja tai sähköstä ryyppyä,ruuvattiin irti kaasarin kyljestä koko koneisto.

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 14 Marras 2006 11:27
- Paikkakunta: Joensuu
Satuitkos ostamaan jotkut näistä vai mitkä ?fragmented kirjoitti:tänää meen ostaa tulpat ja koitan oisko siit jotain apua,eilen tuli jo tulosta, oli auto ollu lämmitykses jotain tunnin, ja lähti ihan mukisematta käyntii...josko oisin pikkuräpellyksillä taas saanu jotain aikaseks...
NGK SYTYTYSTULPPA FORD SIERRA
Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
1,3-2,0 4-syl OHC-moott APR6FS=WR5. . . . . . . . . . . . . 11-1135 3.50 ???
1,6 CVH-Kat 89-- BCPR7ES. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1317 3.30 ???
2,0 DOHC-moott 89-- BCPR6ES. . . . . . . . . . . . . . . . 11-1316 3.30 ???
V6-moott 2,0-2,8 BPR6ES. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1166 3.10 ???
V6-moott 2,8 myös BPR7ES. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1167 3.30 ???
V6-moott 2,9 BPR6EFS jos kartiotiivistys. . . . . . . . . . 11-1346 3.30 ???
V6-moott 2,9 BCPR6ES jos tiivisterengas. . . . . . . . . . 11-1316 3.30 ???
--------------------------------------------------------------------------------
DENSO SYTYTYSTULPPA FORD SIERRA
Japanilainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
OHC 1,3/1,6/1,8/2,0 --90 MA20PRU. . . . . . . . . . . . . . 11-1708 2.50 ???
CVH-Kat 1,6 90--93 Q22PRU-11. . . . . . . . . . . . . . . . 11-1757 2.70 ???
DOHC 2,0 89--93 Q20PRU. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1713 2.50 ???
V6 2,8 82--89 W22EPRU. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1725 2.70 ???
V6 2,9-110kW 89--93 Q20PRU (RENGAStiiviste). . . . . . . . 11-1713 2.50 ???
V6 2,9-107kW 90--93 T20EPRU (KARTIOtiivistys). . . . . . . 11-1716 2.70 ???
Cosworth PK20PR-P11. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1843 11.50 ???
--------------------------------------------------------------------------------
BOSCH SYTYTYSTULPPA FORD SIERRA
Eurooppalainen sytytystulppa. Hinta / 1 kpl
OHC 1,3/1,8 DR7BC. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1910 3.30 ???
OHC 1,6/2,0 DR8BC. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-1911 3.30 ???
CVH 1,6-Kat 89--93 FR7DCX+. . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0841 3.30 ???
CVH 1,6-Kat Super4-FR78X. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0805 4.50 ???
DOHC 2,0 89--93 FR7DC+ (ei i). . . . . . . . . . . . . . . 11-0838 3.50 ???
DOHC 2,0i 89--93 FR6DC+. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0843 3.50 ???
DOHC 2,0i Super4-FR56. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0803 4.50 ???
V6 2,3/2,8 Super4-WR78. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0824 4.50 ???
V6 2,3/2,8 WR7DC+ SuperPlus. . . . . . . . . . . . . . . . 11-0831 3.50 ???
V6 2,9-110kW Super4-FR78. . . . . . . . . . . . . . . . . . 11-0804 4.50 ???
V6 2,9-110kW FR7DC+ SuperPlus. . . . . . . . . . . . . . . 11-0838 3.50 ???
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 160
- Liittynyt: 14 Marras 2006 11:27
- Paikkakunta: Joensuu