Mondeon huollot

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
apico2005

Mondeon huollot

Viesti Kirjoittaja apico2005 »

Auto on 2.5 V6 Ghia.

Osaisiko joku kertoa mitä huollossa tekeevät nimikkeen "kuntohuolto" alla? Kyseessä on 145000 kuntohuolto.

En ole netistä löytänyt, ja tarkoitus olisi varailla huoltoaikaa autolle, mutta onko se järkevää, kun osaa kuitenkin itsekin tehdä tietyn määrän.

Are
mjtee
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Helmi 2005 10:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Mondeon huollot

Viesti Kirjoittaja mjtee »

apico2005 kirjoitti:tarkoitus olisi varailla huoltoaikaa autolle, mutta onko se järkevää, kun osaa kuitenkin itsekin tehdä tietyn määrän.
Järkevyys riippuu aina siitä mitä arvostaa. Kallis huoltohan se on ja kattaa enimmäkseen vain kattavamman kirjon tarkastuksia ja mittauksia. En nyt äkkiseltään muista laitetaanko tuossa yhtään mitään uutta osaa enempää kuin normihuollossa (tulpat?). Rumpujarruvehkeissä on rasvattu paikat, mutta liekö levyissä oikein tuotakaan tekemistä.

Homma riippuu lopulta siitä arvostaako 'asiantuntijan' tutkinnan tuloksia vai ei. Kyllähän summan voi käyttää vaikka uusiin jarruosiin tai jarrunesteen vaihtoon tai vaikka iskareihin ja miettiä, kumpi nyt lopulta kannattaa enemmän. Kyllähän vakavimmat huomaamattomat viat tulevat perushuollossa ja katsastuksessa esiin. Jälleenmyynnissä kirjaimellisesti noudatettu huolto-ohjelma voi olla etu.
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 -> Subaru Legacy 3.0R MY04
jive
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Maalis 2005 21:59

Viesti Kirjoittaja jive »

V6 koneissa ei mitään ihmeellistä kait ole tuolla kohtaa. Nokkaketjun laahain kannattaa tarkistaa/-tuttaa, niitä on joskus ekan mallin koneista levinnyt. Imusarja tuppaa EGR:n takia menemään todella paskaiseksi. Samalla kun availee, niin voi putsata MAF:n ja tyhjäkäyntivenan. Siis jos itse jaksaa alkaa rassaileen. Voihan noista pyytää arvion, mitä maksaisi teetättää huollon yhteydessä.
apico2005

Viesti Kirjoittaja apico2005 »

Kiitoksia vastanneille. saitte puhuttua merkkihuollon piiriin.

Huollettaa vähän tuo auton vesipumppu, kun se on kuulemma vielä tässä mk2 mallissa "huono".

EGR:n olen menestyksekkäästi tukkinut jo aikaa sitten, eli imusarjat lienevät niin puhtaat kuin vain voivat olla.
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Vesipumppu on kaikissa huono(myös mk1), jos on muovinen siipipyörä. En tiedä, jos vaihdettu jostain vuosimallista eteenpäin. Ja raitisilmasuodattimen vaihto kuuluu kaikkiin huoltoihin.
Huoltoneuvoja

Viesti Kirjoittaja Huoltoneuvoja »

Kuntohuollossa vaihdetaan normaaliosien lisäksi myös tulpat ja bensasuodatin. Lisäksi rumpumalleissa takajarrujen aukasu ja tark &puhdistus.. Levyille sama, mutta vähempi työtä.. Lisäksi suositellaan, että kahden vuoden välein kannattaa vaihtaa jarruneste. Mieluummin tekee niin, että vuosihuollot ite, ja kuntohuollot käyttää liikkeellä..
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jarruneste kahden vuoden välein, miksi? :shock: Minä olen ajellut yli kymmenen vuotta samoilla, siis ennen, en nykyään! :D Kun käytin tuota "kymmenvuotista" tarkastuksessa, tietenkin ilmaisessa ( :D ), sanoivat, että on hieman kosteutta, pitää vaihtaa neste parin vuoden päästä viimeistään! :shock:
Vastaa Viestiin