Sierra ei käynnisty
Sierra ei käynnisty
Elikkä päänvaivaa seuraavasta menopelistä.. Sierra 4*4 clx koneena ruisku dohc.. Aiemmin oli oireena sellainen että ei lähteny käyntiin noin 40-50 asteen lämpötilassa kuumempana kyllä ihan hyvin ja kylmempänä ihan hyvin,mutta noissa lämpötiloissa ei edes yrittänyt vaikka sahasi akun tyhjäksi.. Eli mistä moinen.. itse veikkaisin jotain lämpötila anturia tai vastaavaa.. No nyt sitte emäntä meni sillä aamulla ihan normaalisti töihin ja auto pelas niinkuin pitääkin,mutta töistä lähtiessä se ei enää lähteny käyntiin ja oli kuitenki päivän jo seissyt että olisi pitänyt jäähtyä tarpeeksi tai no ei se käynnistynyt ole vieläkään vaikka on jo viikonlopun seissyt.. Sen verran tuossa eilen jo sitä tutkin että kipinää ei tule.. kokeilin toisella puolallakin ja ei vieläkään joten puolassa tuskin vika on...
Eli mistä lähtee tota vikaa paikantaan kun tuossa on noita antureitakin niin hiton paljo et niitä ei viittis ihan summillakaan rueta vaihtaan.. Miten tuon keskusyksikön voi resetoida ja pystyykö tuon vikamuistin jotenkin lukemaan itse vai pitääkö käyttää testerin nokassa..
Eli mistä lähtee tota vikaa paikantaan kun tuossa on noita antureitakin niin hiton paljo et niitä ei viittis ihan summillakaan rueta vaihtaan.. Miten tuon keskusyksikön voi resetoida ja pystyykö tuon vikamuistin jotenkin lukemaan itse vai pitääkö käyttää testerin nokassa..
Re: Sierra ei käynnisty
Pystyy lukemaan. Tarvitaan pari piuhanpätkää ja ledi. Akun luona on kolminapainen irtonainen liitin josta yhdistetään kaks napaa piuhalla ja yhestä vedetään piuha akun plussaan ja siihen väliin ledi. Sitten vaan virrat päälle ja lasketaan montako kertaa ledi vilkkuu. Aluksi välkkyy muutaman kerran ja noin 10s päästä alkaa näyttämään koodin. Toistaa sitä sitten ainaki pari kertaa. Autodatasta sitten vikakoodin tulkinta. Helppoa kuin heinänteko.jone kirjoitti:Miten tuon keskusyksikön voi resetoida ja pystyykö tuon vikamuistin jotenkin lukemaan itse vai pitääkö käyttää testerin nokassa..
Taivaspaikka varattuna
Ei kyl täysin laillista... mut autodata ohjelma löytyy helpoiten dc++:n avulla.jone kirjoitti:no nii.. hyvä homma.. eli mitkä niistä yhdistetään ja mistä ne koodit saa selville eli onko tuolla autodatalla nettisivua tai jotai..
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
-
- Viestit: 268
- Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
- Paikkakunta: Frankfurt
tosta autodatassa sen verran Dc++:sta ladatut ei ole uusimpia versioita ja niissä ei ole kaikkia tietoja. on niin sanottuja demoversioita, koska orkkis autodatassa on "kopiosuojaus" eli se ei anna polttaa kaikkia tietoja. huomasin itte ton systeemin ku yritin kopsaa kaverille sen. päällisin puolin näytti samalta mutta ei ollu sama.
sierrasta kannattaa ne tulpatkin vaihtaa välillä vaikka muuten ei niitä osia tarvii vaihtaa
sierrasta kannattaa ne tulpatkin vaihtaa välillä vaikka muuten ei niitä osia tarvii vaihtaa
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25
ei käynnisty
..mutta eihän mikään lämpötila anturi yms vaikuta kipinän saantiin..?! jos koneessa on bensaa eli bensa pumppu työntää paineputkeen bensaa sopivalla paineella ja ilma tiet on auki mutta kipinä on kateissa mittaisin itse ensin tulpan johdot (max~14-15kohmia) ja katsoisin tulpat sitten jakajankannen ja puolan sitten puolan virran saanti ja jos puola saa virtaa mutta ei anna kipinää startatessa katsoisin jako remmin luultavasti hampaita puuttuu mutta voi olla että myös jakajan akseli (joissai vanhoissa) tai nokka akseli(siis joku joka pyörittää huorainta) on poikki!! siinä purtavaa illaksi jos toiseksikin eiköhän se vika löydy
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 13 Marras 2006 21:29
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: ei käynnisty
millä nuo johdot pystyy mittaamaan? ihan tavallisella yleismittarilla?jylpertiina kirjoitti:mittaisin itse ensin tulpan johdot (max~14-15kohmia)
Re: ei käynnisty
kyllä,niissä on yleensä toi ohmin kuva valintakytkimessä...riesaracing kirjoitti: millä nuo johdot pystyy mittaamaan? ihan tavallisella yleismittarilla?
kun lähtee kipinää "etsimään" kannattaa vaihtaa vaan suosiolla heti aluks kaikki "halvat" sytkä osat uusiin,kun ne kerran kulutuskamaa kuitenkin on...ei voi kertoa onko virranjakajan kansi taikka tulpanjohdot ehjät vain katsomalla niitä ja toteamalla että hyvältä näyttää
FORD saa öljyn maistumaan ja remmin luistamaan...