Ongelmia ruisku-Sierran kanssa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
arei
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Kesä 2006 20:55
Paikkakunta: Tampere

Ongelmia ruisku-Sierran kanssa

Viesti Kirjoittaja arei »

Eli lähdetään heti kättelyssä sillä liikkeelle, että käytin hakua ja luin sieltä kaiken mitä vastaan tuli, mutta en mielestäni saanut tarpeeksi tietoa sieltä

eli avaanpa sitten uuden topikin...

Kyseessä on vm.86 Sierra iS, johon on edellisen omistajan toimesta laitettu penkissä viilattu kansi, Piper:in nokka(eroa tavalliseen vain isompi nosto,kuulemma) sekä alakertaan isommat männät.
No niin,auto toimi ihan ok kun sen ostin pois lukien se että sytkä oli pahasti jäljessä. No säädin sytkä kohdalleen ja koneesta rupes löytyy vetojakin ihan hyvin, mutta sitten alkoi ongelmat. No tyhjäkäynti soutaa 900-1100rpm välillä,mikä ilmeisesti johtuu siitä lisäilmaluistista.

Kone rupesi jättämään jostain pytystä joko kipinän tai bensan välistä,alkuun se teki sitä vain lämpöisenä ja silloinkin ongelma katosi kun vähän aikaa piti kierroksia siinä 3000rpm ja antoi sen pätkiä, mutta tänään kun tulin töistä alkoi sama show, kylmällä koneella, eikä vika lähteny enää itsestään pois.

Kävin koneen käydessä piuhoja läpi, ja kun tökkäsin 3.syl suuttimen liitintä käynti parani hetkellisesti ja pääsin noin 3km ilman pätkimistä kunnes se alkoi taas, eikä poistunut vaikka putsasin suuttimien liittimet.

Ainoat tilat millä katkoja ei tapahdu on tyhjäkäynti ja täyskuormakiihdytys, kun kierrokset nousee yli 4000rpm, mutta heti kun höllää kaasua alkaa nykiminen taas.

Itse epäilisin polttoainepuolta koska näiden katkojen yhteydessä ei kuulu minkään sortin paukutusta/ropellusta putkessa ja ajotuslamppu vilkkuu joka johdossa tasaisesti vaikka kone pätkii,eli vissiin raakaa bensaa ei sylinteristä läpi mene. Eikä se kyllä putkenpäässä haisekkaan.

Voisiko(tai voihan se) olla todennäköistä että sieltä on esim. tuo 3.syl solenoidi menossa,vai onko noissa ollut jotain muuta mikä tuota aiheuttaa?

sitten vähän vähän offtopic, sopiiko OHC Efin imusarjaan Fiesta CVH Efin suuttimet kun sellaiset löytyis tallista ja onko niiden tuotoissa hirveää eroa

Sori kun tuli vähän pitkä teksti mutta oli pakko nostaa kädet pystyyn ja kysyä viisaammilta kun ei oma knowlege oikein enää riitä...
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Olisko taas se is:n perusvika, eli se ruskea 2,5mm2 johto mikä maadoittaa boxin on hapettunut, kun kiinnytys on surkea jo alunpitäenkin. Löytyy siitä apparin sisälokarista, putsaa se ny ainakin ni pitäis nykimiset hävitä.
PS. Mikä on 3 pytyn solenoidi :shock:
Rattimiehen erottaa siitä, että se on vielä pelissä mukana vaikka peli on jo menetetty.
Nykyajan filosofiaa...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

cossu2 kirjoitti: PS. Mikä on 3 pytyn solenoidi :shock:
Ilmeisesti tarkotti sitä 3 pytyn suutinta :wink: :D ... tai sen kelaa paremminkin...
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
arei
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Kesä 2006 20:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja arei »

cossu2 kirjoitti:PS. Mikä on 3 pytyn solenoidi :shock:
Niin siis suutinta tarkoitin :oops:
arei
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Kesä 2006 20:55
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja arei »

Noniin,ongelma selvisi. Vika oli sitten motonetin 2pv käytössä olleissa tulpanjohdoissa, 3.syl johto oli ilmeisesti poikki,näytti vastusmittari äärettymyyksiä. Takuuseen uudet,toivottavasti toimis vähän pitempään ku 2 päivää tällä kertaa...
Fiesta mk2 1.6 <- yritetään vielä pelastaa...
Vastaa Viestiin