ford sierra 2.0gl -88 kaasarin tiivisteiden ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Risto
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Marras 2006 10:34
Paikkakunta: Suolahti

ford sierra 2.0gl -88 kaasarin tiivisteiden ongelma

Viesti Kirjoittaja Risto »

terve. ongelmani on tällainen

sierran kaasari vuotaa kuin seula ja olen ostamassa uudet tiivisteet siihen, ongelmana on kaasarin tunnistus.
löysin tälläiset merkit kaasarista = WEBER i.s.c-p.p.c.d

sitten katoin http://www.moposport.fi ja löysin erilaisia tiivisteitä weberin kaasariin mutta ei oo tietoa mikä niistä sopii tuohon...

nämä löysin sieltä

TIIVISTESARJA, WEBER 30 DIC
TIIVISTESARJA, WEBER IBA
TIIVISTESARJA, WEBER ICEV
TIIVISTESARJA, WEBER ICEV (tämä on kalliimpi mutta ei tietoa onko sama ku tuo halvempi)
TIIVISTESARJA, WEBER ICF

vuodot mitä löysin on kaksi pää tiivistettä

kun katotaan sivulta kaasaria niin toinen kohta missä on tiiviste = ympärys märkä ja musta, ja sieltä tuli ilmakupla yhdestä kohtaa

sitten alemmas ku kattoo ni siellä oleva tiiviste (missä on myös kaasarin kiinnitys ruuvit) vuotaa varmasti koska tiiviste on laitettu n. 1cm vinoon, sain otettua palasen tiivistettä mikä roikku kaasarin ulkopuolella :? .

ostin tuon auton pari viikkoa sitten. hyvä auto, ja vielä kun saisi kulutuksen kuriin.....

vie bensaa 10-12L/100km

viat mitä tällä hetkellä on........

kun starttaa niin tuoksahtaa bensa voimakkaasti (vain startin yhteydessä)

kun starttaa niin pitää laittaa kaasu pohjaan, muuten ei millään lähde

tyhjäkäynti seilailee ja kestää 5-10 sek ennenkun kone laskee kierrokset

tyhjäkäynti huonontunut pikkuhiljaa, meinannu sammua pari kertaa ja

heti sen jälkeen kierrokset nousee tuohon 1400/rpm (ehkä vuoto pahentunut)

manuaali ryyppy on tossa ja ajettu 145000 , (jos on hyödyllinen tieto).....
Muokkaat itse oman kohtalosi
tursas
Viestit: 4116
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tursas »

Jaahas...kaasarin tunnistuksesta voisi lähteä liikkeelle...Moponet tuntee tämmösiä kaasareita...

KAASUTTIMEN HUOLTOSARJA FORD SIERRA
Kaasuttimen merkki ja tyyppi tarkistettava aina!
1,6 82--90 Weber-28/30DFTH (2-kurkkuinen). . . . . . . . . 28-3157 24.90 ???
2,0 Weber-30/34DFTH. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28-3156 29.26 ???
2,0 Weber-85HFCB

1,3/1,6 --87 Kalvo (Ford VV). . . . . . . . . . . . . . . . 28-1009 8.07 ???
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

http://www.piercemanifolds.com/
Löytyskö tuolta samanlaista?
ei sieltä mitään junia t...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mulla on ollu pari tollasta -88 GL sierraa ja niissä kaikissa toi 2,0 Weber-30/34DFTH
kaasari
Focus 1.0 edition a6 2017
Risto
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Marras 2006 10:34
Paikkakunta: Suolahti

Viesti Kirjoittaja Risto »

thx neuvoista :)

korjasin kaasarin ilman tiivisteitä.

laitoin silikoni tiiviste massaa (punaista tavaraa) reilusti ja tiiviste lakkaa reilusti pariin kohtaan, ja vielä varmuudeksi tiivistin kaasarin ja ilmanputsarin välin tavallisella silikonilla...

ei ihmekään ku vuoti, kun ruuvasin ekat mutterit irti, ne oli niin löysässä että ne sai melkein sormilla auki, ja sitten ne kunno mutterit olivat lähes yhtä löysällä....

nyt tyhjäkäynti on jotain 600-700/rpm ja laskee heti tohon ku päästää kaasun ja laittaa kytkimen pohjaan (aiemmin 5-10sek viive n.1200-1500rpm)

moottori ei enää huuda, pienillä kierroksilla pääsee samaa vauhtia ku ennen

moottori reagoi heti kaasuun (aiemmin jos laitto kaasua reippaasti, kesti hetken enneku alkoi tulemaan kierroksia)

kyl pitäs bensan kulutus laskea mukavasti :)

kyllä vaan se ford on hyvä auto :)
Muokkaat itse oman kohtalosi
Vastaa Viestiin