Automaatti-Scorpion ongelma

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
PK
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Marras 2006 02:18

Automaatti-Scorpion ongelma

Viesti Kirjoittaja PK »

Tiedä nyt tuleeko oikealle osastolle, mutta koitetaan.

Mikähän mahtaa Scorpiota vaivata kun ei liiku eteen ei taakse? Auto ajettiin talliin hitsattavaksi ja akku otettiin irti. Korjaukset kun oli saatu valmiiksi niin akku takaisin kiinni. Käyntiin normaalisti, mutta kun laittaa vaihteen päälle sammuu. Myös pakilla sammuu, aivan kun avaimesta kääntäisi virrat pois.

Ennen talliin ajoa auto toimi normaalisti, mitähän lie tapahtunut? :?

E: Niin, tämä auto on ensimmäistä korimallia.
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Jostain syystä siellä nyt "starttauksen esto"
katkaisin/johdot takkuilee.

Eli D/R päällähän ei automaatin
saa käynnistyä.
Ja se siellä taitaa konetta sammutella.
Oire olisi kyllä sen kuulonen.

Katkaisin pitäs löytyä laatikosta
vaihdevivun seutuvilta.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei sen automaattilaatikon käynnistykseneston pitäs enää auton käydessä vaikuttaa mihinkään.
Veikkaisin, että ihan siitä johtuu, että akku oli irti ja ecun asetukset on nollaantuneet. Tomaatti auto sammuu kyllä herkästi jos ei tyhjäkäynti venttiili tasaa käyntiä kun vaihteen kytkee päälle.
Eli otat vaikka akun uudestaan n. puoleksi tunniksi irti ja kytket uudestaan. Sitte käynnistät auton ja annat käydä tyhjäkäyntiä n.5 min. Sitten nostat kierrokset n.1200rpm n. 5min. ajaksi. tämän jälkeen lähdet ajelemaan n.10km lenkin jonka aikana ecu viimeistelee uusien asetusarvojen oppimisen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Ei pitäisi ei,mutta jos se katkaisin
on sökö,niin se saattaa kummitella
vaihteita liikuteltaessa.

Ja se oli mahdollisuuksista yksi.

Mainitsemasi voi varmaan myös
olla vian syy.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mun mielestä toi automaatin kytkin ohjaa startin toimintaa. Eli ei ala starttaamaan jos se sohlaa. Ei pitäisi olla mitään vaikutustaenää kun auto on käynnissä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Jep,kyllä näin on,
vanhemmissa vehkeissä on
joissain ollu vielä tuo
sytytysvirran katkaisu.

VOI olla,että Scorpparissa
ei sitä ole.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo oma ei ainakaan startannu kun otin ko. releen irti. Vaikka ei ole edes automaattilaatikkoa enää :shock: :lol:
Eikä kyllä entinen granadakaan startannu vaihde päällä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
PK
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Marras 2006 02:18

Viesti Kirjoittaja PK »

TeRoK:n ohjeiden mukaan toimittu, mutta ei. Auto tosiaan sammuu aivan kuin virrat katkeaisi. Jos sammuminen johtuisi kierrosten laskemisesta niin saisi vaihteen päälle kai kaasulla kierroksia nostamalla (vaikkei kovin terveellistä laatikolle olisikaan)? Tuota tuli kokeiltua, mutta samalla lailla sammui. :(
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

hmm... outoa.
Sammuuko se siis heti kun laitat vaihteen päälle vai vasta kun se kytkeytyy???
Totteleeko se ilman vaihdetta kaasun painamista ihan ok?
Mitään muuta ei siis tehty kun otettiin akunjohto irti ja hitsattiin?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
PK
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Marras 2006 02:18

Viesti Kirjoittaja PK »

TeRoK kirjoitti:hmm... outoa.
Sammuuko se siis heti kun laitat vaihteen päälle vai vasta kun se kytkeytyy???
Heti kun kepin siirtää, ei ehdi vaihde kytkeytyä.
TeRoK kirjoitti:Totteleeko se ilman vaihdetta kaasun painamista ihan ok?
Kyllä.
TeRoK kirjoitti:Mitään muuta ei siis tehty kun otettiin akunjohto irti ja hitsattiin?
Koitin miettiä, mutta en kyllä keksinyt mitään.

Mutta olisiko laatikosta voinut irrota joku johto tms. auton alla touhutessa? Tai olisiko se kepin tunnistin saanut kipeätä hitsausvirrasta? Kunhan arvailen, tuntuu minustakin niin oudolta ettei oikein tuu mitään tarkastettavaa mieleen. Tuota automaattia kun ei paljon hinaillakkaan viisaimmille katsottavaksi.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Voihan sitä hinata,mutta alta 40 km/h..tai kardaani irti ja enintään 60km/h..kun laki ei anna hinata kovempaa :)
ei sieltä mitään junia t...
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Niin kävikö se N:llä,jos niin
tyhjäkäynnillä saa hinata.

Silloin lodju saa kuiten voitelua.
PK
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Marras 2006 02:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Herkko kirjoitti:Niin kävikö se N:llä,jos niin
tyhjäkäynnillä saa hinata.

Silloin lodju saa kuiten voitelua.
Juu, käyhän se. Hyvä tietää jos ei ala vika selviämään ja tarvitsee hinailla.
PK
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Marras 2006 02:18

Viesti Kirjoittaja PK »

Jo toimii taas Scorpio. :) Ei tarvinnut lähteä hinailemaankaan.

Syynä oli yksi irrallaan ollut maapiuha akulta. :shock: Kaikki muu tuntui toimivan aivan normaalisti joten aika olennainen taisi tässä tapauksessa olla. Akku oli latuksessa autosta irrallaan ja piuha löytyi akun alta.

Kiitos kaikille vinkeistä. :wink:
Vastaa Viestiin