Escort vm.96 lämppäri

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Emu
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Marras 2006 18:12
Paikkakunta: Lahti

Escort vm.96 lämppäri

Viesti Kirjoittaja Emu »

Lopetti sitten meikäläisen Escortin lämppäri laulunsa.. Olen lukenut noita vanhoja aiheita ja tullut siihen tulokseen että vikaavikaavikaa on joko sulakerasian pohjassa tai sitten itse lämppärin puhaltimen moottorissa.. Olenko oikeassa?? Nyt siis muutama kysymys..
1. Kumpi kannattaa katsoa ensin, moottori vai sulakerasia??
2. Kuinka sulakerasia lähtee irti??
3. Missäpäin autoa lämppärin puhaltimen moottori sijaitsee??
4. Kannattaako sulakerasia kolvata kuntoon vai vaihtaa suosiolla uuteen??

Ja autoni on siis Ford Escort STW 1.6i zetec vm. 96 jos se on oleellista tässä vaiheessa..

Kiitos jo etu käteen.. :wink:
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

mä repisin ekaks sen säätönupin irti,ja kattoisin sielt kosketin pinnat,jos ne on kyrvähtäny ei lämppäris toimi.. eli sellaset metalli koskettimet..
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Samaa mieltä kuin juniori, lisäksi tarkistaisin että säätimelle tulee virtaa ja maata! 8)
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Kerranki joku muukin ku mä pelkästää xD :D
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mä heitän sitte kiusallani vähän keppiä rattaisiin.

Eli sulake on varmaan katottu?
Mä lähtisin ainakin ensimmäiseksi mittaamaan jännitteet helpoimmasta kohdasta jamahdollisimman läheltä moottoria. Taitaa olla etu vastus minkä saa helpoimmin näkyviin??? Mun muistaakseni ainakin -95 transitissa se kytkin oli aika paskamainen irrottaa.

EDIT: hymiöt unohtu alusta :wink: :wink: :wink:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

TeRoK kirjoitti:Mä heitän sitte kiusallani vähän keppiä rattaisiin.

Eli sulake on varmaan katottu?
Mä lähtisin ainakin ensimmäiseksi mittaamaan jännitteet helpoimmasta kohdasta jamahdollisimman läheltä moottoria. Taitaa olla etu vastus minkä saa helpoimmin näkyviin??? Mun muistaakseni ainakin -95 transitissa se kytkin oli aika läjä irrottaa.

EDIT: hymiöt unohtu alusta :wink: :wink: :wink:
:D

En oo koskaan escosta tuota irtoittanut,mutta kun tuolla autoalaa opiskelen niin golffista lähti pelkästään vetämällä tuo..mutta nyt ei puhutakkaan golffista.. Etkös kuitenkin sähköalalla työskentele, tietenkin sun on helppo nuo mittailla,mutta tuo nyt tuli ekana mieleen tuollaisena melko simppelinä hommana, ei palkokasvustoja :D :wink:
pescortt
Viestit: 15
Liittynyt: 09 Elo 2006 19:08
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pescortt »

Omassa escort-96 1.8l zetec, oli sama vika ja vika löytyi sulakerasian huonoista juotoksista. Kuskin puolella vasemmalla löytyy sulakerasia, joten vähän joutuu purkaa, mutta ei hommana kovin paha, koska liittimet on tehty sillein, että niitä on kovin vaikea saada väärin takaisin. Yleensä toi vika on tuolla sulakerasialla. Jos toiminta on satunnaista niin kurkistaisin ja kolvaisin uudestaan noi sulakerasian huonoilta näyttävät liitokset. Onnea etsintöihin!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tuo boxi maksaa jotain 115€ joten ehkä kannattaa vaihtaa jos vika siinä? :roll:
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Megado »

Monteonisti kirjoitti:Tuo boxi maksaa jotain 115€ joten ehkä kannattaa vaihtaa jos vika siinä? :roll:
115e teen tuon tinauksen ainakin kolme kertaa ennenkuin alan uutta ostamaan. Eikä ole takeita onko 115e vai sen 250e sen näkee vasta kun olet ottanut sen rasian irti. :roll: 8) :P

EDIT: itsellä ei vikoja (vielä)
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Minä käytin "pöydällä" ja oli piirilevyjä monessa kerroksessa, purkaminen tuntui tuskaiselta parin kerroksen jälkeen, nuissa ei ollut kolvausvikoja, niinpä vaihdoin suosiolla uuden, 115€, tuli sulakkeetkin mukana, mitä muutaman jouduin lisään nuiden "lisähärpäkkeiden" takia! 8)
Vanhemmissa on eri boxi ja kalliimpi kait (?), voi olla helpompi kolvatakkin? :roll:
Vastaa Viestiin