Masterpowerin föönit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Masterpowerin föönit

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Onkos kukaan täällä tutustunut/kokeillut Masterpowerin turboja??

Ite oon aatellu tilata TÄLLÄISEN ahtimen... Olis tarkoitus ruuvata se probeen.. Arvelluttaa vaan noissa masterpowerin ahtimissa nuo lämpötilat, kun niissä ei ole vesijäähdytystä, lisäksi sisäisellä hukkaportilla varustettu fööni vissiin lämpee vielä erillisellä hp:llä varustettua enemmän :? :evil: ...

Mikäs turbo tossa 2.2gt Probessa on vakiona?? Sen tiedän että on mitsu, mutta minkä kokonen?? Minkä kokoset mahtaa olla vakio suttimet?? Sit tars vielä ecua ropata.... Mielessä kävi megasguirt, mutta taitaa itellä loppua tietotaito kesken :cry: ....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

KJoska laitetaan ropeli osiksi??? :wink: :lol:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

TeRoK kirjoitti:KJoska laitetaan ropeli osiksi??? :wink: :lol:
Seisoo jo tallinnurkassa.... Jos ensviikolla ehtis alottaan purkuhommat. Tars ekaks repii sisusta auki ja vähän alotella korin fiksausta, esim. poistaa kylkilistat ja tasottaa urat, paikkailla puskureita yms. Tässä sivussa yritän haalia tarvittavia palikoita tekniikkapuolelle ja perehtyä megaruutan toimintaan ja asennukseen... :wink: :mrgreen:
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Heitin läppänä, mut ei siin sit hittoikaan :wink: :lol:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Ei siitä vesijäähdytyksestä ole kuin harmia.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

"tuotto 350hv"
heh, joku voi oikeesti luulla että pelkällä tolla saa noin paljon heposia...
vähän sama juttu kun anttilassa myydään 300 wattisia kaijuttimia :?
Focus 1.0 edition a6 2017
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jaska74 kirjoitti: vähän sama juttu kun anttilassa myydään 300 wattisia kaijuttimia :?
Eihän tossa nyt oo mitään samaa?

E: Passiivikaiuttimissa tai yleensä kaiutinelementissä ei ole tehoa, vaan tehonkestoa ja tietynkokoinen turbo pystyy tuottamaan tietynkokoisessa moottorissa tietynverran hevosvoimia jos moottorin muut osat sen mahdollistavat, siis silloin kun turbosta otetaan kaikki irti.. Eli kaiutinmainos jossa kaiuttimelle on ilmoitettu jokin teho, on mielestäni vitsi, mutta nuo "turbomainoksien" ilmoitetut tuotot on yleensä ihan faktaa (tai niin oon ainakin ymmärtänyt)
Viimeksi muokannut Jaakko85, 04 Marras 2006 18:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ai jos toinen myy 300wattista kaijutinta ja toinen 350 heppasta turboa?
Focus 1.0 edition a6 2017
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

Jaakko85 kirjoitti: Eihän tossa nyt oo mitään samaa?
300W kajari kestää 300W tehoa JOS vahvistin sen tarjoaa (teholähteessä on riittävästi potkua), 300hp urpo antaa 300 pollea JOS motti voi sen ottaa vastaan (moottorissa ja syöttölaitteissa on varaa eli 'potkua'). Periaatteessa sama asia...
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Eli nyt alkaa homma hahmottua... Täytyy tuo Masterpowerin ahdin laittaa jossainvälissä tilaukseen ja suuttimiksi aattelin Delphi 01D030B:itä joissa tuotto on 444 cc/ml @ 3 bar, suuttimet on 16ohmiset, eli pitäis pelittää megaruutan kanssa ongelmitta.. Tuohon megaruuttaan yritän paraikaa perehtyä ja on jonkunverran tullu kateltua finsquirt.nettiä... Lisäksi tilauksessa on Meganracingin bensanpaineensäädin, kattoo sitte jatkossa jos tarttee lisäks vielä rajumpaa bensapumppua :wink: :mrgreen: .... Tehotavoite on tällä hetkellä 250-300hp, voipi kyllä Proben vakio sisuskalut olla kovilla, mutta kattoo nyt :? ....

Minkäs kokosesta rööristä porukka lähtis pakosarjaa vääntelemään??? Onks 2" turhan raju?? Ahtoputket meinasin 2,5", imu3" ja pakopuolelle downpipe 3" ja eteenpäin 2,5" (ilman kattia :wink: )
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
attaG
Viestit: 13
Liittynyt: 30 Elo 2006 16:47
Paikkakunta: Kemijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja attaG »

Tämä minun juttu mitä tulen selittämään, ei kuulu tähän, mutta jotenki tekee mieli sanoa, että välillä keskustelu vierähti toiseen ja siitä takas olennaiseen. Oli hauska lukea, kiitos :D ... Ja saihan tästä tietysti infooki, ettei kuitenkaa sen puoleen ;P Eli periaatteessa en oisi muuten lukenutkaan tätä aihetta. Oli vain hauska välietappi keskustelun kierteessä, josta piti kommata tähä ja nyt ;D
Ford Escort 1.6 CL (MK4)
Ford Focus Sedan 1.6 '06
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

:lol: Joo mä nauroin kanssa, että miten helvetissä jätkät osas kääntää keskustelun turbosta johonkin kinaamiseen, että onko kaiuttimessa tehoa vaiko tehonkestoa :lol: :lol: :lol:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kessi kirjoitti:Minkäs kokosesta rööristä porukka lähtis pakosarjaa vääntelemään??? Onks 2" turhan raju?? Ahtoputket meinasin 2,5", imu3" ja pakopuolelle downpipe 3" ja eteenpäin 2,5" (ilman kattia :wink: )
Aikas normi kokoa tuntuu olevan tuo 48mm(ulko) paksuseinäinen vesiputki. Ahtoputket taas sellaista 60mm.
Tuo putki tunnustaa sopivalta.
Vaikka luulisi et ahdetussa tuon putken kanssa ei olisi niin väliä niin kyllä siinäkin jotain rajaa kannattaa pitää. Alastarolla kun putki irtosi kepinkohdalta liitosesta niin ei koneessa ollut vetoa ennen 4500 nimeksikään siitä mitä putki paikoillaan.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin