Masterpowerin föönit
Masterpowerin föönit
Onkos kukaan täällä tutustunut/kokeillut Masterpowerin turboja??
Ite oon aatellu tilata TÄLLÄISEN ahtimen... Olis tarkoitus ruuvata se probeen.. Arvelluttaa vaan noissa masterpowerin ahtimissa nuo lämpötilat, kun niissä ei ole vesijäähdytystä, lisäksi sisäisellä hukkaportilla varustettu fööni vissiin lämpee vielä erillisellä hp:llä varustettua enemmän ...
Mikäs turbo tossa 2.2gt Probessa on vakiona?? Sen tiedän että on mitsu, mutta minkä kokonen?? Minkä kokoset mahtaa olla vakio suttimet?? Sit tars vielä ecua ropata.... Mielessä kävi megasguirt, mutta taitaa itellä loppua tietotaito kesken ....
Ite oon aatellu tilata TÄLLÄISEN ahtimen... Olis tarkoitus ruuvata se probeen.. Arvelluttaa vaan noissa masterpowerin ahtimissa nuo lämpötilat, kun niissä ei ole vesijäähdytystä, lisäksi sisäisellä hukkaportilla varustettu fööni vissiin lämpee vielä erillisellä hp:llä varustettua enemmän ...
Mikäs turbo tossa 2.2gt Probessa on vakiona?? Sen tiedän että on mitsu, mutta minkä kokonen?? Minkä kokoset mahtaa olla vakio suttimet?? Sit tars vielä ecua ropata.... Mielessä kävi megasguirt, mutta taitaa itellä loppua tietotaito kesken ....
Seisoo jo tallinnurkassa.... Jos ensviikolla ehtis alottaan purkuhommat. Tars ekaks repii sisusta auki ja vähän alotella korin fiksausta, esim. poistaa kylkilistat ja tasottaa urat, paikkailla puskureita yms. Tässä sivussa yritän haalia tarvittavia palikoita tekniikkapuolelle ja perehtyä megaruutan toimintaan ja asennukseen...TeRoK kirjoitti:KJoska laitetaan ropeli osiksi???
Eihän tossa nyt oo mitään samaa?jaska74 kirjoitti: vähän sama juttu kun anttilassa myydään 300 wattisia kaijuttimia
E: Passiivikaiuttimissa tai yleensä kaiutinelementissä ei ole tehoa, vaan tehonkestoa ja tietynkokoinen turbo pystyy tuottamaan tietynkokoisessa moottorissa tietynverran hevosvoimia jos moottorin muut osat sen mahdollistavat, siis silloin kun turbosta otetaan kaikki irti.. Eli kaiutinmainos jossa kaiuttimelle on ilmoitettu jokin teho, on mielestäni vitsi, mutta nuo "turbomainoksien" ilmoitetut tuotot on yleensä ihan faktaa (tai niin oon ainakin ymmärtänyt)
Viimeksi muokannut Jaakko85, 04 Marras 2006 18:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
300W kajari kestää 300W tehoa JOS vahvistin sen tarjoaa (teholähteessä on riittävästi potkua), 300hp urpo antaa 300 pollea JOS motti voi sen ottaa vastaan (moottorissa ja syöttölaitteissa on varaa eli 'potkua'). Periaatteessa sama asia...Jaakko85 kirjoitti: Eihän tossa nyt oo mitään samaa?
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
Eli nyt alkaa homma hahmottua... Täytyy tuo Masterpowerin ahdin laittaa jossainvälissä tilaukseen ja suuttimiksi aattelin Delphi 01D030B:itä joissa tuotto on 444 cc/ml @ 3 bar, suuttimet on 16ohmiset, eli pitäis pelittää megaruutan kanssa ongelmitta.. Tuohon megaruuttaan yritän paraikaa perehtyä ja on jonkunverran tullu kateltua finsquirt.nettiä... Lisäksi tilauksessa on Meganracingin bensanpaineensäädin, kattoo sitte jatkossa jos tarttee lisäks vielä rajumpaa bensapumppua .... Tehotavoite on tällä hetkellä 250-300hp, voipi kyllä Proben vakio sisuskalut olla kovilla, mutta kattoo nyt ....
Minkäs kokosesta rööristä porukka lähtis pakosarjaa vääntelemään??? Onks 2" turhan raju?? Ahtoputket meinasin 2,5", imu3" ja pakopuolelle downpipe 3" ja eteenpäin 2,5" (ilman kattia )
Minkäs kokosesta rööristä porukka lähtis pakosarjaa vääntelemään??? Onks 2" turhan raju?? Ahtoputket meinasin 2,5", imu3" ja pakopuolelle downpipe 3" ja eteenpäin 2,5" (ilman kattia )
Tämä minun juttu mitä tulen selittämään, ei kuulu tähän, mutta jotenki tekee mieli sanoa, että välillä keskustelu vierähti toiseen ja siitä takas olennaiseen. Oli hauska lukea, kiitos ... Ja saihan tästä tietysti infooki, ettei kuitenkaa sen puoleen ;P Eli periaatteessa en oisi muuten lukenutkaan tätä aihetta. Oli vain hauska välietappi keskustelun kierteessä, josta piti kommata tähä ja nyt ;D
Ford Escort 1.6 CL (MK4)
Ford Focus Sedan 1.6 '06
Ford Focus Sedan 1.6 '06
Aikas normi kokoa tuntuu olevan tuo 48mm(ulko) paksuseinäinen vesiputki. Ahtoputket taas sellaista 60mm.Kessi kirjoitti:Minkäs kokosesta rööristä porukka lähtis pakosarjaa vääntelemään??? Onks 2" turhan raju?? Ahtoputket meinasin 2,5", imu3" ja pakopuolelle downpipe 3" ja eteenpäin 2,5" (ilman kattia )
Tuo putki tunnustaa sopivalta.
Vaikka luulisi et ahdetussa tuon putken kanssa ei olisi niin väliä niin kyllä siinäkin jotain rajaa kannattaa pitää. Alastarolla kun putki irtosi kepinkohdalta liitosesta niin ei koneessa ollut vetoa ennen 4500 nimeksikään siitä mitä putki paikoillaan.
gti golo palloilija