Mondeo MK3 diesel hankinnassa... ehkä
Mondeo MK3 diesel hankinnassa... ehkä
Moi,
onhan tästäkin ollut puhetta, mutta en löytänyt sitä postia missä oli listattu Mondeon diesel-moottoreiden eroja. 2.0 taitaa olla useampia eri versioita?
Muutama tuttavani on manannut diesel Mondeon huonoa luotettavuutta, auto tuppaa sammumaan kesken ajon tai ei suostu enää työpäivän jälkeen käynnistymään. Onko näitä ongelmia kaikissa MK3 dieseleissä vai onko vaivat jossain tietyssä moottorityypissä? Yksilövioista ei kuitenkaan käsittääkseni ole kysymys?
Pitäisi vaihtaa vähän isompaan ja dieseliin, Mondeota arvostan tietysti korkealle kun Focuksella nytkin ajelen. Perheautoksi ei kuitenkaan sovellu auto joka kuolee kesken matkan.
Asiallisista vastauksista kiitos.
onhan tästäkin ollut puhetta, mutta en löytänyt sitä postia missä oli listattu Mondeon diesel-moottoreiden eroja. 2.0 taitaa olla useampia eri versioita?
Muutama tuttavani on manannut diesel Mondeon huonoa luotettavuutta, auto tuppaa sammumaan kesken ajon tai ei suostu enää työpäivän jälkeen käynnistymään. Onko näitä ongelmia kaikissa MK3 dieseleissä vai onko vaivat jossain tietyssä moottorityypissä? Yksilövioista ei kuitenkaan käsittääkseni ole kysymys?
Pitäisi vaihtaa vähän isompaan ja dieseliin, Mondeota arvostan tietysti korkealle kun Focuksella nytkin ajelen. Perheautoksi ei kuitenkaan sovellu auto joka kuolee kesken matkan.
Asiallisista vastauksista kiitos.
Re: Mondeo MK3 diesel hankinnassa... ehkä
Onhan niitä joo, kaksilitraisesta löytyy ainakin 90hv, 115hv ja 130hv versiot. Omassa Mondeossani on tuo 115hv pata ja hyvin on pelannut; nyt on 151tkm mittarissa. Kyllähän noita Mondeoita sen verran paljon näkee taksikäytössäkin että tuskin niissä nyt hirveästi voi luotettavuusongelmia olla. Eiköhän ne "lastentaudit" ole olleet ihan niissä ekoissa -01 malleissa jos jossain.EskoS kirjoitti:onhan tästäkin ollut puhetta, mutta en löytänyt sitä postia missä oli listattu Mondeon diesel-moottoreiden eroja. 2.0 taitaa olla useampia eri versioita?
Joku viisaampi osannee kertoa tarkemminkin noista moottoriversioista ja niiden eroista. 90hv mylly ainakin tunnetaan mallimerkinnällä TDDi ja 130hv TDCi, mutta 115-heppaista näkee ainakin myynti-ilmoituksissa sekä TDDi- että TDCi-merkinnällä.
=)
Mulla on 2.0 tddi vuosimallia -02 mittarissa nyt 150tkm, ja hyvin on pelannu ite oon ajanu sillä 40tkm. Näitä nykimis ongelmia näis diisseleis tuntuu jonku verran olevan mutta jotenki siihen on tottunut
. Muuten auto on ollut erittäin luotettava, Joten tyytyväinen olen ollut hankintaan.
Täällä lisää http://www.ford-club.net/keskustelu/vie ... php?t=3286
Piiiiiiiitkää linkkiä siistitty. -YP-

Täällä lisää http://www.ford-club.net/keskustelu/vie ... php?t=3286
Piiiiiiiitkää linkkiä siistitty. -YP-
Saab 9-3 2,2 Tid
^ Kyllä myös TDdi ketjulla. Erona tuo polttoaineensyöttö.
Tuota edellämainittua nykimistä esiintyy myös itselläni ( -01 TDdi STW). Focukseen verrattuna huomattavasti hiljaisempi rengasäänien ym. puolesta. Tuo Fordin diesel-moottori tosin ei ole niitä hiljaisempia ja nättikäyntisimpiä; -tasakaasulla moottoriääniä ei kuulu, mutta kiihdyttäessä sitäkin enemmän. En ole ajanut tuolla uudempikoneisella, josko se olisi jo vähän hiljaisempi.
Kokoonsa ja varusteisiinsa nähden aika edullisissa hinnoissa vrt. Passat ja V70 ja A6. Tosin nuo autot jo vähän eri hinnoissa olleet uutenakin...
Tuota edellämainittua nykimistä esiintyy myös itselläni ( -01 TDdi STW). Focukseen verrattuna huomattavasti hiljaisempi rengasäänien ym. puolesta. Tuo Fordin diesel-moottori tosin ei ole niitä hiljaisempia ja nättikäyntisimpiä; -tasakaasulla moottoriääniä ei kuulu, mutta kiihdyttäessä sitäkin enemmän. En ole ajanut tuolla uudempikoneisella, josko se olisi jo vähän hiljaisempi.
Kokoonsa ja varusteisiinsa nähden aika edullisissa hinnoissa vrt. Passat ja V70 ja A6. Tosin nuo autot jo vähän eri hinnoissa olleet uutenakin...
Diesel-koneet on olleet aina merkistä riippumatta hieman kovempiäänisiä kuin bensakoneet. Traktoreilta ne kuulostaa normaalisti. Siitä sitten lähdetään hiljentämään mitä enemmän laitetaan vaimennusta koneen ympärille.PeeTee kirjoitti:^ Kyllä myös TDdi ketjulla. Erona tuo polttoaineensyöttö.
Tuo Fordin diesel-moottori tosin ei ole niitä hiljaisempia ja nättikäyntisimpiä; -tasakaasulla moottoriääniä ei kuulu, mutta kiihdyttäessä sitäkin enemmän. En ole ajanut tuolla uudempikoneisella, josko se olisi jo vähän hiljaisempi.
Minusta niissä on mukava ääni!
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
Nääh, kyllä noi nykydieselit kuulostaa aivan liian vaatimattomilta. Pitäähän se nyt äänestä kuulla että se kone oikeasti tekee töitä. Vanhassa (-99) diesel-Mondeossa oli paljon jämäkämpi ääni kuin nykyisessä, puhumattakaan mitä oli -98 Transitissa joka meillä ennen vanhaan oli työautona...kd kirjoitti:Minusta niissä on mukava ääni!
=)
Yhteispaineruiskutuksella varustetut moottorit alkavat kyllä olla jo varsin nättikäyntisiä verrattuna jakajapumpulla varustettuihin.Diesel-koneet on olleet aina merkistä riippumatta hieman kovempiäänisiä kuin bensakoneet. Traktoreilta ne kuulostaa normaalisti. Siitä sitten lähdetään hiljentämään mitä enemmän laitetaan vaimennusta koneen ympärille.
Tuolla edellisessä viestissäni kertomassani äänekkyydestä vertasin tuota Fordin konetta ääneltään muihin dieseleihin. Tämä Mondeo on itselläni neljäs diesel ja ylivoimaisesti äänekkäin mootoriääniltään, vaikka kori on noista parhaiten äänieristetty. Noista edellisistä kaksi oli jakajapumpulla varustettuja, yksi common rail.
Tuon mukaan siellä on sekä ketjua että hihnaa?PeeTee kirjoitti:^ Kyllä myös TDdi ketjulla. Erona tuo polttoaineensyöttö.
http://en.wikipedia.org/wiki/Endura-D
"camshaft is driven by a toothed belt which is driven from a sprocket on the diesel injection pump; unusually this pump is driven via gemini (twin) chains from the crankshaft."
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
Minulla on ollut nyt kohta vuoden -01 mondeo 90hv koneella. Minustakin käyntiääni ei ole hiljaisemmasta päästä, mutta auton sisälle ei nyt niin hirveästi kuulu. Ongelmia on ollut jonkin verran mm: ruostuva takaluukku (jota ei takuu korvaa) ja sitten tuo surkea eberbächer lämmitin, jonka olen joutunut vaihtamaan uuteen. Muuten olen ollut kyllä tosi tyytyväinen autooni, kun on valovuosia parempi ajaa kuin esim. uusi Avensis.
Noissa ei ole jakopää hihnalla vaan ketjulla kaikissa diesel versioissa, mutta vesipumpulle on oma hihnansa. Tietääkseni TDdi ja TDci ero on turbossa. Jälkimmäisessä on muuttuvasiipinen turbo.
Noissa ei ole jakopää hihnalla vaan ketjulla kaikissa diesel versioissa, mutta vesipumpulle on oma hihnansa. Tietääkseni TDdi ja TDci ero on turbossa. Jälkimmäisessä on muuttuvasiipinen turbo.
Vai onko niin että nokka-akselilla on oma hihnansa niinkuin tuossa antamassani englanninkielisessä tekstissä sanotaan?
Siinä sanotaan siis että kampiakseli pyörittää dieselpumppua ketjulla, ja pumpulla on pyörä joka pyörittää nokka-akselia hihnan välityksellä.
Siinä sanotaan siis että kampiakseli pyörittää dieselpumppua ketjulla, ja pumpulla on pyörä joka pyörittää nokka-akselia hihnan välityksellä.
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--